S'està cercant, espereu....

test - València

Pla integral neteja Devesa

Tornar

La Regidoria de Devesa actua amb un pla integral en la neteja del bosc

• Reunió del Pla Integral de la Neteja de la Devesa

01/07/2025

  • El regidor José Gosálbez assegura que “l'Ajuntament actua amb fermesa per a protegir cada metre de la muntanya i acabar amb anys d'abandó”

“Ens marquem objectius clars: actuar amb rigor, respondre amb rapidesa i garantir resultats visibles en temps rècord. Esta neteja extraordinària demostra el compromís ferm d'este govern d'intervindre amb eficàcia, protegir la Devesa i assegurar la seua conservació per a les pròximes generacions”. Així ho ha afirmat hui el regidor de la Devesa de El Saler, José Gosálbez, qui ha subratllat que “este espai mereix una cura exhaustiva i constant, no pegats temporals”.

“Per això –ha argumentat- des de la Regidoria de Devesa-Albufera s'activa este pla integral de neteja, una actuació específica que respon a una necessitat històrica després d'anys sense un pla coordinat per a la retirada de residus acumulats”.

El regidor ha explicat que el nou servici extraordinari garantix la recollida urgent d'escombraries visibles (papers, bosses de plàstic, botelles i altres residus) en les zones més sensibles del bosc, especialment aquelles que la contracta municipal actual no pot cobrir, “ocasionant acumulació de residus, risc d'incendis i una imatge d'abandó que cap barri ni paratge natural mereix”.

L'actuació, adjudicada a l'empresa FCC Equal CEE, s'estendrà des de hui fins a l'1 de setembre i té com a objectiu retirar residus, reforçar la seguretat i preservar la biodiversitat de la Devesa de El Saler a llarg termini.

“Quan vaig assumir esta regidoria, vaig assumir un compromís: blindar la Devesa amb actuacions consistents, fermes i planificades. Este pla de xoc és només l'inici d'un full de ruta clar: netejar, protegir i mantindre”, ha conclòs Gosálbez.


Esmorzar de treball amb Cámara Comercio

Tornar

L’alcaldessa: “En 2 anys hem desbloquejat inversions amb un impacte de 950M€ i 16.000 ocupacions”

• Imatge de l'esmorzar de treball amb representants de Cambra Comerç

01/07/2025

  • L'alcaldessa manté un esmorzar de treball amb el Comité Executiu de la Cámara de Comercio i una vintena d'empresaris, on fa balanç de l'equador del mandat
  • “Hem realitzat la major baixada d'impostos de la història de la ciutat, que ha beneficiat el 99% dels veïns i hem fet un treball immens per desbloquejar les llicències i donar llum verda a projectes que generen ocupacions”
  • “Continuarem apostant per la col·laboració públicoprivada perquè és la millor manera que la ciutat continue creant riquesa i llocs de treball per als nostres veïns”

L'alcaldessa de València, María José Catalá, ha mantingut hui un esmorzar de treball amb el Comité Executiu de la Cámara de Comercio i una vintena d'empresaris, on ha fet balanç de l'equador del mandat: “En estos dos anys, li hem donat la volta a la ciutat i ara la col·laboració públicoprivada és un dels eixos d'este govern perquè creiem que és una ferramenta fonamental per a crear riquesa i llocs de treball per als nostres veïns”.

En este sentit, l'alcaldessa ha destacat que en estos dos anys s'han desbloquejat inversions que suposen prop de 950 milions d'euros i que generaran més de 16.000 ocupacions directes i indirectes a la ciutat. “Hem fet un treball immens per a desbloquejar les llicències que portaven anys en un calaix. De fet, el temps d'espera per a aconseguir una llicència s'ha reduït un 70% i aprovarem una nova ordenança amb la qual simplificarem procediments i guanyarem agilitat”, ha assenyalat.

“Tot això acompanyat per la major baixada d'impostos de la història de València, que ha beneficiat el 99% dels veïns i comerciants de la ciutat, que s'estalvien cada any més de 50 milions d'euros”, ha afegit l'alcaldessa, qui ha recordat que s'ha baixat el 20% de l'IBI a tots els veïns, una reducció entre el 60% i 90% de l'IBI a famílies nombroses, i s'ha aprovat una bonificació del 95% de l'Impost de Plusvàlua per a casos d'herències, entre altres.

“Esta ciutat té un potencial enorme i l'única cosa que necessitava era un lideratge i una gestió política que creguera en la seua gent i que confiara en els empresaris perquè són els que creen ocupació, i que no se’ls posara dificultats. Això és el que hem fet durant estos dos anys en el govern municipal i és el que continuarem fent, perquè el nostre principal objectiu és que els nostres veïns tinguen ocupació i puguen desenrotllar el seu projecte de vida i professional a la nostra ciutat”, ha finalitzat l'alcaldessa.


Bon ús de pantalles en oncologia València

Tornar

L'Ajuntament impulsa un programa pioner sobre el bon ús de pantalles en oncologia pediàtrica

• Un estudi informa de lús elevet de pantalles en pacients pediàtrics oncològics

01/07/2025

  • Els xiquets hospitalitzats presenten un ús superior de pantalles
  • L'objectiud’esta iniciativa és buscar una solució integral

La Regidoria de Servicis Socials ha impulsat un programa per a fomentar l'ús responsable de tecnologies digitals entre pacients pediàtrics oncològics. Esta iniciativa, implantada a l'Hospital Clínic de València, ha sorgit “després d'un diagnòstic exhaustiu que identifica riscos associats a l'ús excessiu de pantalles en menors hospitalitzats, com l'aïllament, l'alteració de rutines o la falta d'alternatives d'oci”, tal com ha informat hui la regidora de Servicis Socials, Marta Torrado, després de visitar este centre hospitalari.

“El benestar dels menors en tractament oncològic és una prioritat. Este programa ens permet actuar des de la prevenció, l'acompanyament i la corresponsabilitat institucional”, ha destacat la regidora.

Durant la visita, la regidora s'ha reunit amb l'equip d'oncologia pediàtrica, amb els qui ha abordat la posada en marxa de les diferents línies del programa, que inclouen tallers per a la formació i sensibilització, alternatives d'oci adaptades, suport emocional i formació en ferramentes de control parental.

“L'ús de pantalles en pacients pediàtrics oncològics és molt alt, especialment durant l'hospitalització. Per això, és crucial que els tècnics i polítics reconeguem la magnitud d'este problema per a prioritzar la busca de solucions efectives”, ha remarcat Marta Torrado.

Estudis recents confirmen que els xiquets hospitalitzats presenten un ús de pantalles superior al de la població general, amb mitjanes de fins a 7 hores diàries en alguns contextos hospitalaris (Informe sobre l'ús de pantalles i la seua relació amb la salut de la infància i l'adolescència, 2024).

Una sobreexposició a pantalles que comporta múltiples riscos per a la salut física, emocional, cognitiva i social: alteracions del somni, sedentarisme, fatiga visual, problemes emocionals (ansietat, irritabilitat, depressió), dificultats atencionals i cognitives, i retards en el desenrotllament socioemocional, especialment en menors de poca edat.

Este increment de l'ús s'associa a la falta d'alternatives, l'aïllament i la necessitat d'evasió emocional. Una carència significativa d'alternatives d'oci no digital que és un dels punts d'este projecte, gràcies al qual es vol oferir activitats diversificades, com a manualitats, música i esports suaus, per a reduir la dependència de les pantalles, sempre adaptades a les necessitats físiques i emocionals de cada pacient.

La implantació d'este programa específic sobre el bon ús de les tecnologies en oncologia pediàtrica té la finalitat d'abordar de manera integral els factors de risc, potenciar els factors de protecció i superar les barreres identificades, contribuint a la millora del benestar dels pacients i les seues famílies.

El projecte contempla també un sistema d'avaluació contínua que permetrà adaptar les intervencions a les necessitats dels pacients i les seues famílies, amb l'objectiu de reduir riscos i promoure hàbits digitals saludables en un context especialment vulnerable.


Renovació oficina turisme estació Joaquín Sorolla València

Tornar

València reobri l'oficina turística de l'estació Joaquín Sorolla amb un nou disseny més modern, accessible i digital

• Imatge de l'oficina renovada a l'estació Joaquín Sorolla

01/07/2025

  • La Fundació Visit València continua amb la renovació dels punts d'atenció a les persones visitants
  • L'objectiu és modernitzar tots els espais turístics de la ciutat per a posicionar-la com a una destinació referent en accessibilitat, sostenibilitat i innovació turística
  • “Volem que cada persona que arriba a València se senta benvinguda des del primer moment, i per a això és essencial cuidar tant l'atenció com l'espai”, ha subratllat la regidora Paula Llobet

L'oficina d'informació turística situada en l'estació de Joaquín Sorolla estrena imatge. Després d'una reforma integral, l'espai s'ha transformat per a oferir una experiència d'acolliment més moderna, eficient i accessible a totes les persones que arriben a València per esta via. Este punt d'atenció, un dels cinc de la xarxa gestionada per la Fundació Visit València, atén cada any més de 26.000 viatgers i viatgeres, la majoria en el primer contacte amb la ciutat. Per això, ha explicat la regidora de Turisme i Innovació, Paula Llobet, és important millorar l'espai en termes de funcionalitat, tecnologia i accessibilitat.

“El nou disseny projecta una imatge més oberta, hospitalària i mediterrània. Es tracta d'un espai amable que combina l'atenció personalitzada amb solucions tecnològiques pensades per a millorar l'experiència del visitant”, ha assenyalat Llobet, qui ha explicat que es manté el sistema Wipass, implantat l'any passat, que permet connectar-se automàticament a la xarxa wifi i accedir a informació útil, com de quin mode arribar al centre urbà, què es pot visitar a la ciutat, o com utilitzar la València Tourist Card, fins i tot quan l'oficina està tancada.

“Volem que cada persona que arriba a València se senta benvinguda des del primer moment, i per a això és essencial cuidar tant l'atenció com l'espai en el qual es presta. Esta oficina no sols millora la imatge, sinó que reforça el nostre compromís amb la innovació, la sostenibilitat i, sobretot, amb una accessibilitat real i efectiva per a tots, amb millores molt concretes”, ha destacat la regidora de Turisme, Innovació i Captació d'Inversions, Paula Llobet.

Una oficina més accessible

Un dels aspectes més destacats de la reforma són les millores en accessibilitat, que se sumen a unes altres ja implantades anteriorment. Entre les novetats, destaquen el taulell adaptat per a persones amb mobilitat reduïda; el seient d'espera amb reposabraços; les prestatgeries dispensadores a altura accessible; i la pantalla adaptada.

A més, l'oficina comptava ja amb elements com el bucle magnètic per a persones amb audiòfons, plans amb pictogrames i braille, codis QR específics, lupa d'augment i personal format en atenció inclusiva. Tot això es manté, amb l'objectiu d'oferir una experiència accessible per a tots els públics.

Cal destacar també que, després de la reforma i pertinent auditoria realitzades a les instal·lacions, l'oficina de turisme de Joaquín Sorolla i la resta de la xarxa d'oficines han superat les inspeccions corresponents a les certificacions de qualitat, medi ambient i accessibilitat, en línia amb la normativa vigent. S'han dut a terme els processos de Renovació de la Marca Q de Qualitat Turística (ISO 14785:2015), el seguiment del Sistema de Gestió Mediambiental (ISO 14001:2015) i Seguiment del Sistema d'Accessibilitat Universal (UNIX 170001-2). Estes avaluacions consoliden el posicionament de l'oficina com un espai modern, accessible i compromés amb la millora contínua dels servicis i atenció a les persones visitantes.


Parque de la Afición del Valencia Basket

Tornar

L'afició del Valencia Basket donarà nom al nou parc situat al costat del Roig Arena i la Fonteta

• Obres del Parc de l’Afició del Valencia Basket

01/07/2025

  • L'alcaldessa visita, al costat dels responsables del Valencia Basketi del Roig Arena, este nou parc que transformarà el districte de Quatre Carreres amb 40.000 m² de zones verdes, zones per als vianants, jocs infantils i pista poliesportiva
  • Catalá: “Al setembre, Quatre Carreres serà la nova centralitat esportiva i d'entreteniment de la ciutat amb el Roig Arena, el nou parc de l’Afició del Valencia Basket i amb la Fonteta. Tindrem el millor entorn dedicat al bàsquet d'Europa amb les millors infraestructures”
  • L'alcaldessa anuncia que el Roig Arena serà l'escenari de l'elecció de les Falleres Majors de València 2026 i les Corts, i que el Valencia Basket seguirà vinculat a la Fonteta mitjançant una autorització demanial

L'alcaldessa de València, María José Catalá, ha visitat hui al costat d'Amparo Roig, sòcia arquitecta d'ERRA, al director general del Valencia Basket, Enric Carbonell, i al director general del Roig Arena, Víctor Sendra, el nou parc que s'està construint en la parcel·la que dona als carrers Ángel de Villena i Pintor Gassent, al costat del Roig Arena i el Pavelló de la Font de Sant Lluís.

La reurbanització d'esta zona és condició necessària de la modificació del Pla General d'Ordenació Urbana que ha permés la construcció del Roig Arena. El nou parc, que està en vies de finalització, serà de propietat municipal i dotarà al districte de Quatre Carreres d'un nou espai de 40.000 m² de zones verdes, zones per als vianants, jocs infantils i pista esportiva.

“Estem davant un nou espai públic que transformarà esta zona de la ciutat. Els veïns tindran noves zones per als vianants i podran gaudir de noves zones verdes” ha afirmat l'alcaldessa de València qui ha estat acompanyada també per la regidora de Parcs i Jardins, Mónica Gil, la regidora d'Esports, Rocío Gil i el regidor de Falles, Santiago Ballester”.

Durant la visita, l'alcaldessa ha anunciat que este nou parc situat al costat de la Fonteta i el Roig Arena rebrà el nom de Parc de “l’Afició del Valencia Basket”: “La vinculació del Valencia Basket amb este enclavament és innegable i estem molt orgullosos d'un club que sembre porta el nom de la ciutat pel cap alt i molt orgullosos de la seua afició que és fidel i apassionada, i sent el bàsquet com ningú”.

A partir de setembre, els veïns de Quatre Carreres podran gaudir de nou parc on el vianant serà protagonista, gràcies tant a la mateixa concepció de l'espai com a la dotació d'este. Així doncs, els 47.000 m² ocupats originàriament, fonamentalment, per sòl nu i una testimonial presència de vegetació (380 m²) passaran a estar dotats amb 10.500 m² de gespa, 26.000 m² de pavimentació per als vianants i 3.500 m² d'espècies arbustives i arbres, augmentant la població d'arbres de les 182 unitats existents abans de l'actuació fins a les 341 unitats després de la intervenció.

També pensant en el vianant, la zona comptarà amb una zona de jocs infantils equipada amb 10 jocs, en els quals l'objectiu de respectar la inclusivitat s'ha mantingut com a premissa fonamental. D'altra banda, la pista poliesportiva integrada dins de l'antic CEIP Els Arts ha sigut restaurada i reequipada amb nou mobiliari, així com unes graderies que faran de l'espai una zona més completa.

Així mateix, la reurbanització portarà amb si la incorporació de 176 bancs (pels 44 anteriors), 55 papereres (per les 12 anteriors), 53 aparcabicicletes (pels 2 anteriors), 136 fanals (per les 75 anteriors), així com una zona de pícnic equipada amb 3 taules.

La Fonteta seguirà vinculada al Valencia Basket

El futur parc de l’Afició del Valencia Basket es troba en un enclavament únic, al costat del Roig Arena, la Fonteta de Sant Lluís i L’Alqueria. Tot això conforma un conjunt d'instal·lacions d'indubtable interés públic tant pels usos de les mateixes (esportiu, cultural, oci…) com per l'enorme impacte que per a la imatge de la ciutat tindrà el nou recinte “Roig Arena”.

“Al setembre, Quatre Carreres es convertirà en la nova centralitat esportiva i d'entreteniment de la ciutat amb el Roig Arena en funcionament, el nou parc de l’Afició del Valencia Basket i amb la Fonteta en marxa. Tindrem el millor entorn dedicat al bàsquet d'Europa amb les millors infraestructures” ha subratllat l'alcaldessa de València.

En este sentit, María José Catalá ha avançat que s'ha arribat a un acord amb el Valencia Basket i la Fundació Valencia Basket 2000 per a la utilització de la Fonteta que es materialitzarà mitjançant una autorització demanial d'ús de diversos espais situats en esta instal·lació Municipal.

El Roig Arena, escenari de l'elecció de les Falleres Majors de València de 2026

Finalment, l'alcaldessa de València, María José Catalá, també ha anunciat que el Roig Arena serà el lloc de l'elecció de les Falleres Majors de València de 2026 i les seues Corts d'Honor, doblegant l'aforament de la Fonteta fins a superar les més de 10.000 localitats. “No hi ha millor lloc per a la festa més important de la ciutat que este nou recinte que serà el millor escenari d'Espanya”.

Recursos multimèdia

María José Catalá
María José Catalá

Dades factura electrònica Emivasa

Tornar

Prop de 175.000 veïns i veïnes s'apunten a la sostenibilitat amb la factura electrònica per a controlar el consum d'aigua

• Un total de 47.000 persones han canviat des de la factura en paper a la factura electrònica en 12 mesos

01/07/2025

  • En l'últim any, des de maig de 2024 a maig de 2025, 47.000 valencians s'han sumat a la factura electrònica de l'aigua, la qual cosa ha aconseguit estalviar només en 2025 l'emissió de més d'1 milió de factures en paper
  • El regidor Carlos Mundina ha destacat que “Emivasa és una empresa capdavantera en l’àmbit nacional en digitalització i gestió d'aigua potable amb cotes d'eficàcia com només hi ha en molt poques ciutats”
  • Emivasa ha fet lliurament hui del vehicle elèctric DACIA a la veïna guanyadora del concurs “Fes-ho fàcil”

El regidor del Cicle Integral de l'Aigua, Carlos Mundina, ha destacat l'increment en el nombre de veïns i veïnes que s'han sumat enguany a la factura electrònica per a controlar el consum d'aigua. “Hem incrementat el nombre de persones que enguany, des de maig de 2024 a maig de 2025, s'han passat a la factura electrònica: un total de 47.000 persones han fet este salt en un any, han canviat des de la factura en paper a la factura electrònica i s'han sumat a la sostenibilitat”, ha explicat el regidor.

L'empresa mixta Emivasa ha presentat hui els resultats de la campanya “Fes-ho fàcil”, una iniciativa que es va posar en marxa amb l'objectiu de potenciar el pas a la factura electrònica de les persones usuàries del subministrament d'aigua a la ciutat per a aconseguir reduir el consum de paper. L'augment registrat durant l'últim any frega els 50.000 usuaris, la qual cosa suposa un estalvi de quasi un milió de factures en paper, o el que és el mateix, 12 tones de paper. En termes d'estalvi energètic suposaria l'equivalent a 400.000 km o donar 10 vegades la volta al món.

En xifres globals, només en l'últim any Emivasa ha aconseguit passar de 127.000 persones usuàries de factura electrònica a 175.000. El regidor Carlos Mundina ha subratllat que això suposa “un estímul per a poder aconseguir xifres majors en el futur, ja que és necessari seguir endavant”, ha defés. “Tot això ho fem a favor la sostenibilitat, per a ser més digitals, però també més respectuosos amb el medi ambient”, ha subratllat el regidor.

Mundina ha destacat l'èxit d'esta iniciativa, que es reflectix “en la gran resposta de la ciutadania a esta modalitat de facturació electrònica, la qual cosa ens permet continuar avançant”, ha assenyalat. Per això, l'edil ha agraït “a tot el personal humà i professional d'Emivasa la dedicació que han tingut per a contribuir a incrementar el nombre d'abonats que s'han passat a la factura electrònica, als qui han donat una informació més detallada, pròxima, eficaç i professional”.

El delegat del Cicle Integral de l'Aigua ha oferit estes dades durant l'acte de lliurament d'un vehicle a la guanyadora del sorteig realitzat en el marc de la campanya “Fes-ho fàcil”, de promoció de la factura electrònica. Mundina ha fet lliurament d'un vehicle Dacia 100% elèctric a l'abonada Cristina Martín, en un acte que ha comptat amb la participació del CEO de Global Omnium, Dionisio García Comín, i del director de Gestió Interna d'esta firma, Juan Monrabal.

El regidor ha assegurat que la voluntat del govern municipal és “continuar potenciant l'ús de la factura electrònica perquè és un compromís per a aconseguir una València més sostenible, més digital i més respectuosa amb el medi ambient”.

12 tones de paper

A més, Carlos Mundina ha assegurat que “des de l'ajuntament i Emivasa estem treballant de forma molt professional per a anar adaptant-nos als reptes del futur que comporta tota la gestió de l'aigua. Emivasa és una empresa capdavantera a nivell nacional en digitalització i gestió d'aigua potable amb cotes d'eficàcia que es donen en molt poques ciutats. I per a nosaltres és un orgull, i volem continuar treballant en esta línia”.

Per la seua banda, el CEO de Global Omnium, Dionisio García Comín, ha assenyalat que “l'aposta per la factura electrònica forma part del pla de digitalització d'Emivasa per a ser una empresa encara més àgil, prestar un millor servici, respondre als problemes amb més rapidesa i ser més sostenibles”.

Recursos multimèdia

Carlos Mundina

Festival pirotècnic Gran Fira València 2025

Tornar

El festival pirotècnic de la Gran Fira de València oferirà cinc espectacles nocturns del més alt nivell

• El Festival Pirotècnic 2025 començarà dissabte 5 de juliol a les 23.59 hores.

01/07/2025

  • Castells, piromusicals i correfocs conformen una proposta unitària que es desenvoluparà en diferents escenaris de la ciutat
  • Els espectacles pirotècnics programats configuren un autèntic festival dins de la programació general, amb una proposta creativa i diferenciada per a cada cita
  • El regidor Santiago Ballester ha subratllat que “este festival pirotècnic consolida l'aposta de València per la innovació, la cultura i la tradició festiva”

Un any més, la pirotècnia ocupa un lloc central en la programació de la Gran Fira de València, que comença este dimarts, 1 de juliol. Durant tots els dissabtes del mes, els cels de València s'ompliran de llum, color i pólvora amb un programa pirotècnic del més alt nivell, que oferirà a la ciutadania i visitants una trobada lúdica amb una de les més arrelades tradicions valencianes. Tal com ha subratllat el regidor de Falles, Santiago Ballester, “enguany, igual que ja es va plantejar en la passada edició de 2024, els espectacles pirotècnics no són esdeveniments aïllats del programa de la Gran Fira, sinó que configuren un autèntic festival dins de la programació general, amb una proposta creativa i diferenciada per a cada cita”.

De fet, tal com s'ha subratllat des de l'organització, cada espectacle ha sigut concebut a partir d'un concepte específic, que servix com a punt de partida perquè les diferents pirotècnies participants despleguen tot el potencial artístic. Així mateix, s'ha cuidat la localització de cada disparada, que ha sigut seleccionada per a dialogar amb l'entorn i enriquir l'experiència del públic.

El Festival Pirotècnic 2025 començarà dissabte que ve, 5 de juliol, a les 23.59 hores a la plaça de l'Ajuntament. La Pirotècnia Hermanos Caballer + ELE DJ oferiran la proposta titulada “25 del XXI”, un espectacle piromusical inspirat en la música del primer quart del segle XXI, i en el qual el protagonisme recaurà en la sincronia entre el so i el foc.

A la setmana següent, el Pont de Montolivet acollirà la disparada denominada “Titanium”, que llançarà Pirotècnia Valenciana. Començarà a les 23.59 hores del dissabte 12, i es planteja com una proposta centrada en les possibilitats cromàtiques del titani, un material habitual però poc explorat com a concepte en la creació pirotècnica.

El dissabte 19 de juliol, l'espectacle tindrà lloc a la Ciutat de les Arts i les Ciències, també a les 23.59 hores. Sota el títol “Diàlegs amb l'entorn”, l'empresa Pirotecnia Vulcano oferirà un muntatge que pren com a punt de partida l'arquitectura singular de l'entorn. La disparada es realitzarà des de dos ubicacions diferenciades, amb l'objectiu de generar un joc visual i espacial inèdit.

L'últim cap de setmana de juliol serà especial, atés que tant el dissabte 26 com el diumenge 27 comptaran amb propostes pirotècniques en la programació, per a acomiadar el mes i la Gran Fira de manera esplèndida. El dissabte 26, l'itinerari que va des del carrer de la Pau fins a la plaça de la Porta de la Mar acollirà, a partir de les 23.00 hores, l'espectacle de correfoc titulat “Focs al carrer”. Els Dimonis de Massalfassar, la Colla de Dimonis de Mislata i l'empresa pirotècnica FX Caballer oferiran un recorregut vibrant de foc i dansa en interacció amb el públic, que recorrerà l'itinerari marcat i culminarà amb un espectacle final a càrrec de FX Caballer en la Porta de la Mar.

El festival conclourà amb l'espectacle pirotècnic Mar d’estiu, el diumenge 27 a les 23.00 hores, a la platja de la Malva-rosa. Pirotècnia Martí tancarà el cicle amb un espectacle inspirat en la mar i en els colors de l'estiu, pensat per a emocionar el públic i acomiadar en gran esta edició del festival.

El regidor Santiago Ballester ha assegurat que este festival pirotècnic de la Gran Fira 2025 “consolida l'aposta de València per la innovació, la cultura i la tradició festiva, oferint a la ciutadania i als visitants una experiència sensorial única, on l'art del foc es reinventa en cada disparada”.


Inici campanya Bo Comerç VLC València.

Tornar

Comença la campanya del ‘bo comerç VLC’ amb la inscripció de botigues i negocis

• Els bons podran usar-se de l'1 d'octubre al 30 de novembre

01/07/2025

  • L'Ajuntament destina més d'1,1 milions d'euros per a impulsar, al costat de la Cambra de Comerç, esta iniciativa que pretén reactivar l'economia local
  • La corporació sortejarà 22.238 targetes que es podran adquirir per 50 euros i, posteriorment, canviar per 100 euros en els establiments adherits a esta campanya
  • Els bons podran usar-se de l'1 d'octubre al 30 de novembre en els comerços inscrits entre hui, 1 de juliol, i el 30 de setembre
  • El sorteig se celebrarà el 15 de juliol entre els qui s'hagen apuntat, entre el 7 i el 12 de juliol

La nova campanya del ‘bo comerç VLC’ comença hui, amb l'obertura del termini d'inscripció de les botigues i negocis que vulguen participar en esta iniciativa impulsada per l'Ajuntament i la Cambra de Comerç per a reactivar l'economia local. Este període romandrà obert fins al 30 de setembre. Si bé, els qui vulguen obtindre un dels citats bons, que s'adquirixen per 50 euros i es canvien per 100 euros en els establiments associats, han de formalitzar la seua sol·licitud entre el 7 i 12 de juliol per a participar en un sorteig que es realitzarà el 15 de juliol.

El regidor de Comerç i Mercats, Santiago Ballester, ha recordat hui estes dates, importants” per a participar en esta campanya que finança l'Ajuntament amb 1.111.900 euros, “un pressupost que s'incrementarà en les pròximes setmanes, després d'una modificació de crèdit, amb una partida de 300.000 euros”.

Santiago Ballester que ha indicat que la Regidoria de Comerç i Mercats, que preveu la distribució de 22.238 targetes de prepagament, per un valor nominal de 100 euros, reservarà 400 vals per a persones majors.“La resta seran sortejats entre totes aquelles persones que s'inscriguen entre el 7 i el 12 de juliol de 2025, ha reiterat l'edil.

El regidor ha recordat que els objectius d'esta campanya són “promocionar el comerç local, dinamitzar el teixit comercial de la ciutat de València, a més d'incentivar i impulsar les compres en els comerços adherits". “També volem impulsar l'activitat econòmica del comerç de proximitat afectat per la dana, ha afegit.

“Som conscient que el comerç de proximitat té una gran importància com a motor econòmic i social de la ciutat, ja que contribuïx a la consolidació d'un teixit sectorial sòlid, capaç de crear ocupació i s'ha configurat com un dels eixos del desenrotllament local i dinamisme urbà de la ciutat”, ha conclòs l'edil, després de ressaltar que “esta campanya engloba a tots els barris i pedanies de la ciutat”.

Inscripció en el sorteig

Per a participar en el sorteig és necessari inscriure's de manera correcta, entre el 7 i el 12 de juliol de 2025, en la web de la campanya https://bonocomerciovlc.com/va/. Després del sorteig, aquelles persones a les quals se'ls haja concedit el bo rebran en al correu electrònic un codi de compra vinculat al seu DNI/NIE i un termini tancat de 72 hores, que computaran des de moment de la recepció del mail, per a l'adquisició efectiva del bo de manera en línia. La targeta de prepagament podrà ser arreplegada en l'oficina de Caixa Popular assignada a partir de l'1 de setembre i fins al 25 de novembre de 2025. Les bases indiquen que el màxim de compra per persona és d'un bo.

Si en este termini no es fera la compra en línia del bo a través de la web, s'entendrà que el consumidor no està interessat i passarà a oferir-se a la llista d'espera i així successivament fins a la venda de l'últim bo.

400 bons reservats per a persones majors

Els 400 bons reservats per a les persones majors de 65 anys podran acudir físicament, fins a fi d'existències, entre l'1 i el 30 de setembre de 2025 als servicis que Cambra València (Poeta Querol, 15) posarà a la seua disposició en horari de 9 a 13 hores.

 

El termini establit per al bescanvi en els establiments adherits abastarà, en tots els casos, de l'1 d'octubre fins al 30 de novembre de 2025. El bo pot usar-se en diverses compres fins a esgotar el saldo. Si l'import de la compra en l'establiment excedira de l'import del bo adquirit, s'haurà d'abonar l'excés mitjançant qualsevol mètode de pagament admés pel comerç.


Palau de Congressos. Chef's Manifesto

Tornar

El Palau de Congressos impulsa la gastronomia sostenible i incorpora el primer menú avalat per Chefs’ Manifesto

• Palau de Congressos de València

30/06/2025

  • La proposta gastronòmica que ha obtingut el segell ha sigut desenvolupada per Gourmet Catering & Eventos, empresa proveïdora en exclusivitat del servici de restauració del Palau de Congressos
  • Chefs' Manifesto és una iniciativa internacional que reunix xefs de tot el món per a promoure sistemes alimentaris més sostenibles, saludables i equitatius

El Palau de Congressos de València ha incorporat a la seua oferta de restauració el primer menú avalat de manera permanent per Chefs’ Manifesto, una iniciativa internacional impulsada pel SDG2 Advocacy Hub. Gràcies a la seua empresa aliada estratègica Gourmet Catering & Eventos, el Palau de Congressos continua la labor d'impuls de la gastronomia sostenible.

La plataforma SDG2 Advocacy Hub és una iniciativa de caràcter global que coordina campanyes i accions d'impacte per a aconseguir l'Objectiu de Desenvolupament Sostenible 2: acabar amb la fam, aconseguir la seguretat alimentària i millorar la nutrició mitjançant una agricultura sostenible abans de 2030. D'esta manera es contribuïx al fet que València faça un pas més en el compromís amb la sostenibilitat i les metes de l'Agenda 2030, tal com ha subratllat la presidenta del Palau de Congressos de València, la regidora Paula Llobet.

Llobet ha explicat que la proposta gastronòmica que ha obtingut este segell és el ‘Menú Food Impact’, creat i desenvolupat per Gourmet Catering & Eventos; i la validació per Chef's Manifesto implica el compliment de criteris estrictes de sostenibilitat, nutrició, biodiversitat i justícia alimentària, ha assegurat la regidora.

La presidenta del Consell d'Administració del Palau de Congressos de València i delegada de Turisme i Innovació, Paula Llobet, ha assegurat que “esta fita posiciona la ciutat com a referent en alimentació responsable dins del sector del turisme de reunions, i consolida el paper de València com a destinació alineada amb les exigències del turisme responsable”. “A més –ha continuat- reflectix el nostre compromís amb una alimentació conscient, creativa i alineada amb els grans desafiaments globals”.

El ‘Menú Food Impact’ ha sigut dissenyat sota criteris de sostenibilitat estrictes, com l'ús de productes locals i de temporada, la inclusió de varietats vegetals autòctones i una cuidada anàlisi de l'impacte ambiental. El resultat és una proposta tipus còctel que combina ingredients ecològics i de proximitat, amb un protagonisme especial dels vegetals i llegums, i una mirada conscient cap a l'origen dels recursos i la biodiversitat de la nostra terra.

Entre les elaboracions destaquen propostes que fusionen el millor de la gastronomia valenciana —com l'ametla, la taronja, la carxofa, l'esgarraet o la fideuà— amb productes d'origen acuradament seleccionats, i incloent-hi opcions provinents de la pesca sostenible. El resultat és una proposta culinària que oferix varietat, equilibri nutricional i una experiència gastronòmica completa per a tota mena de convidats.

La directora gerent del Palau de Congressos, Sylvia Andrés, ha subratllat que la incorporació del ‘Menú Food Impact’ a l'oferta gastronòmica del servici de restauració “és un pas endavant més en el nostre compromís amb la sostenibilitat, un concepte clau en l'estratègia de l'edifici. Avançar cap a un futur més verd és fer-lo amb una mirada global que ens espenta a repensar-nos i transformar tots els àmbits de la nostra activitat”.

Per la seua banda, Raquel Vicente Bezjak, directora general de l'empresa, ha assegurat que “l'aliança a llarg termini entre Gourmet Catering & Eventos i Chefs' Manifesto no sols és una aposta per l'excel·lència, sinó un compromís amb el present i el futur del planeta i els qui l'habiten”, i ha afegit que tot això “és fonamental perquè el Palau puga desenvolupar trobades que permeten l'intercanvi d'experiències i difusió del coneixement en un entorn respectuós amb el medi ambient, tal com establix en el Pla de Sostenibilitat”.


Refugis climàtics

Tornar

Amb un només clic es pot conéixer el refugi climàtic més pròxim i on estan les fonts refrigerades

• Oficina de l'energia oberta com refugi climàtic

30/06/2025

  • Els refugis climàtics són espais públics climatitzats i accessibles: biblioteques, centres de servicis socials, oficines de l'energia, entre altres recursos, distribuïts pels barris de la ciutat
  • El seu objectiu és protegir, especialment, a les persones més vulnerables, com a majors, infància o persones sense llar

L'Ajuntament manté activa la xarxa de refugis climàtics municipals, espais públics climatitzats, accessibles i preparats per a oferir confort tèrmic durant els episodis de calor extrema, i les 50 fonts d'aigua filtrada repartides per la ciutat per a emplenar botelles reutilitzables amb aigua fresca. Ho ha recordat hui el regidor de Millora Climàtica, Carlos Mundina, qui, així mateix ha destacat que “amb un sol clic, la ciutadania pot localitzar estos recursos municipals que reafirmen el compromís de l'Ajuntament amb la salut pública i la justícia climàtica”.

D'esta manera, l'edil ha al·ludit a les pàgines web de l'Oficina València Clima i Energia, on s'adona dels refugis climàtics de la ciutat, i a la Visit València, en la qual es geolocalitzen les fonts d'aigua filtrada i refrigerada de la ciutat.

Carlos Mundina ha parlat dels refugis climàtics “com a mesura preventiva davant el previsible augment de les temperatures en els pròxims dies i la possibilitat que es declare oficialment una alerta per calor a la ciutat” i ha explicat que “esta actuació forma part de l'estratègia d'adaptació al canvi climàtic impulsada des del consistori i té com a objectiu protegir especialment les persones més vulnerables, com a majors, infància o persones sense llar”.

“En els refugis climàtics la ciutadania pot trobar zones de descans amb aire condicionat, fonts d'aigua potable refrigerada, lavabos accessibles i, en molts casos, activitats culturals o lúdiques dirigides tant a adults com a xiquets”, ha ressaltat, després de recordar que, “encara que no presten assistència sanitària, el seu objectiu és previndre els efectes de la calor prolongada en la salut, oferint espais segurs per a refrescar-se durant les hores més caloroses del dia”.

Entre els espais habilitats este estiu es troben diverses biblioteques municipals, centres de servicis socials i oficines d'energia repartides per diferents barris de la ciutat. Estes instal·lacions, obertes fins al 30 de setembre —excepte pròrroga si persistixen les altes temperatures—, estan especialment senyalitzades i compten amb personal format per a actuar en cas de necessitat. Al llarg de 2025 s'han sumat nous espais, com a museus municipals, ampliant així la cobertura geogràfica i el nombre de places disponibles.

La xarxa de refugis climàtics es va consolidar a València després d'una experiència pilot realitzada en 2024, impulsada de manera conjunta per les regidories de Servicis Socials i de Millora Climàtica. El bon acolliment de la iniciativa, juntament amb la creixent incidència de les onades de calor al Mediterrani, ha portat al consistori a establir este servici com a part permanent de la seua resposta davant l'emergència climàtica.

El regidor també ha parlat de les fonts públiques d'aigua potable filtrada i freda habilitades en places, parcs i espais municipals, amb l'objectiu de facilitar l'accés a la hidratació durant tot l'estiu.


Extinció Fundació València Activa

Tornar

El Patronat de la Fundació València Activa aprova per unanimitat l'extinció i liquidació de l'entitat

• Seu de València Activa

30/06/2025

  • El regidor d'Ocupació, José Gosálbez, ha assegurat que no hi haurà “ni un euro per a estructures buides”
  • El Patronat de la Fundació ha aprovat per unanimitat, amb els vots a favor dels sindicats CCOO i UGT i de la CEV, l'inici del procediment d'extinció i liquidació de l'entitat
  • El personal de la fundació serà reubicat com a personal municipal en el Servici d'Ocupació i Formació, per a garantir la continuïtat dels llocs de treball, i per a reforçar la capacitat d'atenció directa a persones desocupades, emprenedores i empreses

“Cada euro públic ha d'anar directe a crear ocupació real. Es van acabar els quiosquets que només generaven duplicitats i paperassa inútil. Hui València fa un pas de gegant per a optimitzar recursos i reforçar l'atenció directa a qui més ho necessita”. Així s'ha afirmat el regidor d'Ocupació, José Gosálbez, després de l'acord aconseguit este dilluns pel Patronat de la Fundació València Activa per a extingir i liquidar l'entitat.

Tal com ha explicat el regidor, el Patronat de la Fundació “ha aprovat per unanimitat, amb els vots a favor dels sindicats CCOO i UGT, i de la CEV, l'inici del procediment d'extinció i liquidació de la Fundació València Activa. A més, s'ha designat al liquidador responsable del procés i s'ha aprovat el cessament dels dos subdirectors de l'entitat, que deixaran les funcions el pròxim 1 de setembre”.

Tots els treballadors de la Fundació seran reubicats com a personal municipal, en principi, en el Servici d'Ocupació i Formació, per a garantir la continuïtat dels llocs, i per a reforçar la capacitat d'atenció directa a persones desocupades, a persones emprenedores i a empreses.

El regidor Gosálbez ha explicat que la Fundació València Activa, creada en 2005, “va nàixer per a donar suport a polítiques actives d'ocupació a la ciutat, però amb el pas del temps s'ha convertit en un simple intermediari, que duplica els servicis que ja presta l’Ajuntament. A més, depenia exclusivament de subvencions públiques, sense generar ingressos propis, i funcionava com un ens instrumental no vàlid”.

“Per això, gestionarem directament des de l'Ajuntament totes les ajudes de LABORA i EMPACE, i evitarem retards, paperassa i duplicitats. L'optimització de recursos és innegociable”, ha subratllat Gosálbez. El procediment d'extinció i liquidació es realitzarà conforme a la normativa vigent. El Patronat ha facultat Luis Ignacio Serra Mallol per a gestionar tots els tràmits necessaris durant este procés.

“Amb esta decisió, l'Ajuntament avança en la racionalització del sector públic fundacional, eliminant estructures buides i destinant cada euro directament als servicis municipals d'ocupació, formació i emprenedoria”, ha subratllat el regidor d'Ocupació, qui ha defés: “Ni un euro per a estructures duplicades. Tot per als valencians que necessiten treball i oportunitats reals. Continuarem treballant perquè cada recurs públic sume eficàcia, coherència i resultats”.


Retirada de gats en domicili de València

Tornar

La UMA i Benestar Animal inspeccionen una vivenda en la qual vivien 22 gats i retiren 17 d'ells a la propietària

• Gats rescatats

30/06/2025

  • Els gats han sigut portats al Centre d'Acolliment de Benimàmet i seran donats en adopció
  • Es realitzarà un seguiment d'este cas perquè es complisquen les mesures que se li han imposat

A causa de reclamacions realitzades per la comunitat de veïns d'una finca situada al carrer Senyera, una patrulla de la Unitat Mediambiental de la Policia Local, UMA i una veterinària del Servici de Benestar Animal, s'han personat en una de les vivendes per a realitzar una inspecció. Segons les reclamacions una dona vivia en el seu domicili amb molts gats, la qual cosa produïa seriosos problemes de convivència, olors i salubritat tant en la vivenda com en la resta de la comunitat i zones comunes.

Els funcionaris han acudit a la vivenda per a realitzar una inspecció. En pujar al replà han comprovat que de la vivenda emanava una forta olor. En entrar a inspeccionar la vivenda, han pogut comprovar que la mateixa estava plena de gats. En total han comptat, 22 exemplars. La casa presentava un evident problema de salubritat i l'olor era encara més forta que en el replà.

Els agents i la veterinària han estés acta de la situació en la qual es trobava la vivenda per a abordar el cas des d'una perspectiva global, en la qual participen altres servicis com a Benestar Social i Benestar animal.

La primera mesura ha sigut la de retirar els 17 gats i deixar als propietaris 5, que són la quantitat que es considera des de Benestar Animal que poden haver-hi en el tipus de vivenda. La propietària s'ha compromés a esterilitzar-los i col·locar-los microxip.

Els felins retirats han sigut portats al Centre d'Acolliment de Benimàmet on seran esterilitzats, col·locat el microxip i daus en adopció.

Cal recordar que a la propietària d'esta vivenda ja se li van retirar 40 gats l'any 2023 i se li ha comunicat el seguiment del cas amb futurs visites per a comprovar que es complixen les mesures adoptades.


QR Inclusiu Gran Fira de València

Tornar

Arranca la Gran Fira de València també en clau inclusiva: nou QR amb informació per a les persones amb discapacitat

• Imatge d'arxiu de la Batalla de Flors

30/06/2025

  • La informació s'oferix en els diferents sistemes de comunicació augmentatius i alternatius: llengua de signes i lectura fàcil, tant en valencià com en castellà
  • A banda dels horaris i els llocs de celebració dels actes programats, l'accés QR inclou també la ubicació dels espais delimitats per a persones amb mobilitat reduïda.
  • El codi oferix, com en les edicions prèvies, un enllaç directe per SMS amb la Policia Local de València

Arranca la Gran Fira de València 2025 amb l’ampli programa d'activitats, convocatòries i propostes. I, amb ella, també l'aposta de l'Ajuntament per la inclusió i l'accessibilitat de tota la ciutadania. Un any més, i de nou amb l’arribada d'esta cita ciutadana lúdica, cultural i festiva, el consistori llança un QR Inclusiu amb tota la informació d'interés sobre la Gran Fira, dirigit a les persones amb discapacitat de la ciutat, tant veïns i veïnes com a visitants.

L'etiqueta informativa QR ha sigut coordinada des de de la Direcció General de Persones amb Discapacitat de l'Ajuntament, i elaborada amb la col·laboració d'entitats i associacions del tercer sector. Este nou QR Inclusiu oferix tota la informació d'utilitat en format accessible sobre la Gran Fira de València i amb enllaços als llocs web de cada activitat: els Concerts de Vivers, les preseleccions de Falles, el cicle de música als Jardins del Palau, els campus esportius, l'activitat de Poqueta nit a l’Albufera, espectacles pirotècnics, jocs tradicionals, el Certamen Internacional de Bandes de Música, o el Festival de Jazz 2025, així com la campanya contra la Disfòbia Zero Discriminació, entre moltes altres propostes per a tots els públics.

El nou QR se suma a altres similars que s'han posat en circulació en ocasions precedents amb motiu de diferents festivitats i convocatòries de la ciutat, com el 9 d’Octubre, les Falles, el Corpus Christi o la Setmana Santa Marinera. Les persones amb discapacitat poden accedir a tota la informació d'interés escanejant el codi QR, que s'oferix en els diferents sistemes de comunicació augmentatius i alternatius: llengua de signes i lectura fàcil, tant en valencià com en castellà.

A més d'horaris i llocs de celebració dels actes programats, l'accés QR inclou també la ubicació dels espais delimitats per a persones amb mobilitat reduïda. Finalment, el codi QR (Quick Response: codi de resposta ràpida) inclou també, com en les edicions prèvies, un enllaç directe per SMS amb la Policia Local de València per als potencials casos d'emergència. Es tracta d'un servici directe a la ciutadania que presta la Policia Local, a través de la comunicació escrita o auditiva via SMS per a les persones amb discapacitat. El sistema permet entaular una conversa per a l'atenció directa a cada ciutadà o ciutadana, i atendre les necessitats de manera immediata, i emet una resposta via SMS.


Bandera Verda Sostenibilitat Ecovidrio València 2024

Tornar

València rep la Bandera Verda de la sostenibilitat 2024 i prepara la candidatura per a la convocatòria d'enguany

• Carlos Mundina (centre) amb la Bandera Verda otorgada a València

30/06/2025

  • El regidor Carlos Mundina ha arreplegat el guardó de la 5a edició, que van guanyar l'Ajuntament de València i l'Ajuntament d'Alacant
  • Més de 151 municipis de cinc comunitats autònomes van participar en l'edició de 2024
  • El Moviment Banderes Verdes és una campanya dirigida a donar resposta als elevats índexs de consum d'envasos de vidre que es registren en les zones costaneres durant l'època estival

El regidor de Millora Climàtica i Gestió de l'Aigua, Carlos Mundina, ha arreplegat este dilluns la Bandera Verda de la Sostenibilitat 2024, que l'Ajuntament de València va obtindre en la V campanya del #MovimientoBanderasVerdes que impulsa l'entitat Ecovidrio per la sostenibilitat de l'hostaleria. Tal com ha subratllat Mundina, “estes iniciatives reconeixen l'esforç i compromís amb la sostenibilitat, tant de l'hostaleria local com dels diferents ajuntaments participants en un moment clau com és l'estiu”. “En el nostre cas –ha subratllat el regidor- este premi és el reflex del treball de molta gent: dels servicis municipals, del sector hostaler, dels ciutadans i ciutadanes, i dels qui, dia rere dia, fan possible que el reciclatge d'envasos de vidre siga una realitat eficient i responsable”.

València i Alacant es van alçar amb les banderes de la Comunitat Valenciana en l'edició de 2024 de la campanya, en la qual van participar més de 15.400 hostalers i 151 municipis de cinc comunitats autònomes. L'objectiu d'esta iniciativa és posar en valor i reconéixer el compromís de l'hostaleria local i els ajuntaments en el reciclatge d'envasos de vidre, la protecció del medi ambient i l'avanç cap a un desenvolupament sostenible. Mundina ha participat en l'acte de lliurament de les banderes, que estava previst per al 30 d'octubre passat, però que va ser ajornat a conseqüència de la dana que va assotar la comarca el dia 29.

L'acte de lliurament dels guardons a València i a Alacant s'ha fet coincidir amb la presentació de la sexta campanya, la corresponent a l'estiu 2025, en la qual de nou participarà l'Ajuntament de València, des del compromís de la ciutat amb la sostenibilitat, el reciclatge i la cura del medi ambient. En esta ocasió, seran 48 municipis i més de 3.700 hostalers de la Comunitat Valenciana els que prendran part en l'edició 2025 per a aconseguir la Bandera Verda de la sostenibilitat d'Ecovidrio (més de 180 municipis i més de 15.000 restaurants de tota Espanya).

Precisament, durant la seua intervenció, el regidor Carlos Mundina ha assegurat que “este guardó és un estímul per a continuar millorant i qui sap si revalidar el premi enguany”. El delegat de Qualitat Ambiental ha recordat que “l'any passat i només a la nostra ciutat, es van arreplegar fins a 3.685.980 quilograms de vidre en els mesos de juny, juliol i agost, la qual cosa ha permés reduir les emissions de CO₂ a l'atmosfera en 2.138 tones, o el que és el mateix –ha assenyalat- el que emeten 4.252 cotxes de combustible circulant durant un any”.

L'acte de lliurament de guardons ha comptat amb la participació del director general de Qualitat i Educació Ambiental de la Generalitat, Jorge Blanco; el regidor de l'Àrea de Residus, Millora Climàtica i Gestió de l'Aigua de l'Ajuntament de València, Carlos Mundina; el regidor de Sostenibilitat Ambiental de l'Ajuntament d'Alacant, Manuel Villar; i el subdirector de Gerències de la Zona Este d'Ecovidrio, Roberto Fuentes.

Aposta per la sostenibilitat

Carlos Mundina ha recordat que l'Ajuntament de València participa al llarg de l'any en moltes accions amb Ecovidrio, com per exemple la campanya La Reciclà de Falles, “que té molt a veure amb el sector de l'hostaleria i la recollida de vidre”. El regidor ha subratllat “l'aposta decidida que té València per la sostenibilitat i el reciclatge del vidre, una de les fraccions que més es pot reutilitzar”.

De fet, gràcies al compromís dels municipis i professionals hostalers, en l'edició de 2024 es van arreplegar més de 14.550 tones d'envasos de vidre en la Comunitat Valenciana, tal com han subratllat els organitzadors de la campanya durant la presentació de l'edició 2025. El reciclatge d'estos envasos va evitar l'emissió de més de 8.400 tones de CO₂ a l'atmosfera (l'equivalent a retirar de la circulació més de 3.900 cotxes durant un any), i l'extracció de més de 17.400 tones de matèries primeres. Així mateix, es va poder estalviar 10.400 MWh d'energia.

En esta sexta convocatòria de la campanya d'Ecovidrio es busca, com en les edicions anteriors, reconéixer l'esforç de l'hostaleria local i l'activisme dels municipis costaners per la circularitat durant l'estiu, especialment quant a la gestió correcta dels residus.

Com a novetat, a banda de la Bandera Verda, enguany els municipis de cada comunitat autònoma que hagen obtingut la major puntuació seran premiats amb una jornada de neteja d'una de les seues platges, que Ecovidrio farà en col·laboració amb l'organització Paisaje Limpio, entitat especialitzada en la coordinació d'esta mena d'iniciatives mediambientals.

Recursos multimèdia

Carlos Mundina

Turisme de creuers

Tornar

L'Ajuntament i l'Autoritat Portuària reafirmen l’estratègia d'ordenar el turisme de creuers

• L'Ajuntament vol racionalitzar l'impacte del turisme de creuers a València

30/06/2025

  • Entre maig de 2024 i maig de 2025 s'ha registrat una baixada interanual del 7,77% de creueristes
  • L'alcaldessa explica que “esta disminució respon a una estratègia conjunta per a racionalitzar l'impacte d'esta mena de turisme”

“L'aposta de l'Ajuntament de València de disminuir, de manera progressiva, raonada, raonable i amb seny, d'ordenar, en definitiva, el turisme de creuers a la ciutat ha sigut ratificada hui amb xifres”, segons ha anunciat hui l'alcaldessa de València, María José Catalá, al final de la reunió del Consell d'Administració de l'Autoritat Portuària

Segons ha informat l'alcaldessa, en esta reunió s'ha informat de “dades que ratifiquen el compromís de les dos administracions de reduir progressivament el passatge de creuers a la ciutat”. Així, el nombre de creueristes al maig de 2024 va ser de 97.486, mentres que al maig de 2025 ha sigut de 90.979. En dades interanuals, de l'1 de juny de 2023 al 31 de maig de 2024 el nombre de creueristes va ser de 832.831, mentres que en entre l'1 de juny de 2024 al 31 de maig de 2025 ha sigut de 768.089. Per tant, ha existit un descens de 64.742 creueristes, un 7,77% menys.

“Esta disminució respon a una estratègia minuciosa, conjunta, iniciada fa un any per les dos institucions per a racionalitzar l'impacte d'esta mena de turisme a València, un treball minuciós que no pretén, ni de molt, eliminar els creueristes de la ciutat, però sí que ordenar eixe turisme de creuers.”

“Eixe treball porta un ritme bastant correcte i, evidentment, continuarem treballant en eixa ordenació amb una sèrie de criteris que vam establir en el seu moment i que continuem treballant en la Comissió Mixta de Seguiment Autoritat Portuària i Ajuntament de València.

L'alcaldessa també ha assenyalat que “no s'ha fixat un número ideal ni límit de creueristes, sinó que s'apliquen criteris d'absorció per part de la ciutat en funció de la seua capacitat en diferents èpoques de l'any”.“Així mateix, es prioritza l'arribada de creuers amb port base en València, ja que generen un impacte econòmic més positiu i sostingut, ha afegit.

“Pensem que és un turisme molt més interessant per a la ciutat, i amb eixe criteri de posar sentit comú, sensatesa i racionalitzar eixe turisme, intentarem al màxim possible que no coincidisquen determinats creuers en el mateix moment desembarcant. Però, és veritat, que esta qüestió de temps, perquè hem començat a caminar, ja que els creuers solen tancar-se dos anys abans i, per tant, això requerix un procés minuciós, dilatat en el temps, nosaltres vam fer l'aposta fa un any i continuàrem veient els fruits d'eixe treball, ha explicat Catalá.

D'altra banda, l'alcaldessa ha informat d'una addenda realitzada al conveni per a prorrogar l'assistència dels Bombers de València en tota la zona portuària en casos de necessitat. “Durant els pròxims quatre anys assistiran a l'Autoritat Portuària en moments de necessitat, en urgències i en emergències. Això s'unix també a un pla molt més ambiciós que presentem la setmana passada i que hui comença la seua marxa amb els primers cursos a formadors, que és el Pla València Més Segura”, ha declarat.

Recursos multimèdia

María José Catalá
María José Catalá

Inici Gran Fira València 2025. Concert inaugural

Tornar

Un concert en directe, a 4,5 metres d'altura, donarà la benvinguda a la Gran Fira de València

• Cartell dels Concerts de Vivers de la Gran Fira 2025

30/06/2025

  • L'espectacle musical, que comptarà amb l'actuació de ballarins, joc de llums i globus biodegradables, es fondrà amb un espectacle pirotècnic a càrrec de Pirotècnia Penyarroja com a apoteosi final
  • La proposta està programada per a demà dimarts, dia 1 de juliol, i començarà a les 22 hores, a la plaça de l'Ajuntament
  • També els Concerts de Vivers arranquen este dimarts, amb l'actuació de Sole Giménez i Juan Valderrama

Amb l'arribada del mes de juliol, València inicia un mes replet de propostes culturals, lúdiques i festives, amb més de 400 convocatòries d'oci, cultura i entreteniment. És la Gran Fira de València, l'esdeveniment tradicional que tindrà demà dimarts, 1 de juliol, la gran cita d'inauguració amb un espectacle musical que, sota el títol ‘Piano Sky’, començarà a la plaça de l'Ajuntament a les 22.00 hores.

Serà un concert en directe, amb la particularitat que s'oferirà a 4,5 metres d'altura. La posada en escena, davant la façana de l'edifici consistorial, constarà d'una figura central formada per un gran piano de cua i una pianista, que s'elevaran fins als 4,5 metres d'altura per a oferir un concert de música en directe.

Tota la proposta anirà combinada amb dos passarel·les i un espectacular desplegament de llums, ballarins, globus biodegradables, que conclourà en una fusió final amb un espectacle pirotècnic, a càrrec de la pirotècnia Penyarroja, com a apoteosi final de la inauguració de la Gran Fira de València.

Esta proposta innovadora donarà l'eixida a la tradicional fira de juliol de la ciutat que, al llarg del mes reunirà ciutadania i visitants amb una àmplia varietat de propostes d'oci i entreteniment per a totes les edats i per tots els barris i pedanies de València.

La regidora de Festes i Tradicions, Mónica Gil, ha ressaltat la rellevància que té este esdeveniment per a la ciutat. "Volem que la Gran Fira siga molt més que una simple celebració; aspirem al fet que siga un autèntic reflex de la identitat, l'alegria i la vitalitat que caracteritzen la nostra ciutat. 'Piano Sky' serà un inici espectacular i ple d'emoció, que demostrarà que València no sols és terra de música i tradicions arrelades, sinó també un espai on la innovació, la creativitat i la modernitat tenen un lloc destacat", ha afirmat.

Per la seua banda, el regidor de Falles, Santiago Ballester, ha afegit que l'elecció d'este espectacle per a inaugurar la fira representa un pas més en l'aposta per fusionar tradició i modernitat en les celebracions valencianes. “Este espectacle, que combina música en viu, tecnologia avançada i un desplegament artístic innovador, marcarà sens dubte l'inici d'un mes ple d'activitats que unixen el millor de les nostres tradicions amb les tendències més actuals. És una oportunitat única perquè tant els valencians com els turistes puguen disfrutar la Gran Fira de València en un format emocionant, que convida a tots a participar i a sentir l'orgull de formar part d'una cultura vibrant i dinàmica”, ha assenyalat el regidor.

Els Concerts de Vivers

En el marc de la Gran Fira de València, també comença demà el cicle de Concerts de Vivers, que es posa en marxa als Jardins de Vivers com una de les cites musicals més importants de l'estiu a València. Un any més, este cicle musical, que es prolongarà fins al 25 de juliol, reunirà grans noms de la música nacional i internacional en un entorn privilegiat a l'aire lliure.

Tal com ha subratllat la regidora Mónica Gil, “enguany el cartell torna a destacar per la varietat, qualitat i amplitud d'estils musicals”. Noms reconeguts del panorama musical com Luis Fonsi, Simple Minds, Rosario, Vanessa Martín, La La Love You, Los Secretos, Sole Giménez, Juan Valderrama, Europe, The Human League, Víctor Manuelle, Camila, María José Llergo, Álvaro de Luna, Caravan Palace, Bombai, Marta Santos, Chiara Oliver, Alvama Ice, Hakuma que ja té ‘sold out’ des de fa mesos, i molts més conformen una programació pensada per a tots els gustos i generacions.

En total, 18 nits de concerts que convertixen l'esplanada de Vivers en un referent musical de l'àmbit nacional, amb un ambient únic on la música en directe i l'estiu valencià es donen la mà. Sole Giménez i Juan Valderrama seran els encarregats d'arrancar este cicle, demà dimarts, que espera reunir milers d'aficionats a la música en viu.

La regidora de Festes i Tradicions, Mónica Gil, ha destacat que “enguany continuem apostant per un cartell eclèctic que reflectix l'essència dels Concerts de Vivers: una cita amb artistes locals, nacionals i internacionals de reconegut prestigi, junt amb noves veus emergents que ja estan deixant empremta”.

A més, Gil ha posat en valor el treball realitzat juntament amb els promotors per a configurar una programació que no sols aposta per la diversitat estilística, sinó també per fer partícip a diferents públics i rangs d'edat.

Entre les propostes més esperades es troben la primera visita a València d'Europe, banda mítica del rock internacional; el retorn de Simple Minds amb el seu característic so huitenter; el xou de Luis Fonsi, un dels artistes llatins més influents del panorama global; així com els ritmes flamencs de Rosario i María José Llergo, el pop femení de Vanessa Martín i l'energia de l'indie-pop de La La Love You.

Enguany, a més, se sumen artistes valencians com Bombai, Moni Motes o De Rancho, que aporten el sabor local i la frescor dels nous talents.

Com a novetat en esta edició, el recinte comptarà amb una zona de foodtrucks i restauració, on el públic podrà gaudir d'una variada oferta gastronòmica abans i durant els concerts, la qual cosa complementarà l'experiència cultural i d'oci pensada per a gaudir plenament de les nits d'estiu a València.

Tota la programació de la Gran Fira de València 2025 en la web oficial: https://granferiavalencia.com/

Informació sobre el cartell dels Concerts de Vivers i punts de venda d'entrades, en la web oficial: https://conciertosdeviverosvlc.com/

Recursos multimèdia

Mónica Gil

Arranca formació Pla València més Segura

Tornar

Arranca la formació del Pla València + Segura, un ambiciós programa que capacitarà la ciutadania davant les emergències

• Imatge de la primera sessió del pla de formació

30/06/2025

  • El Pla emana de les conclusions que va elaborar la Comissió per a la Recuperació de les zones afectades per la dana de 2024 a la ciutat
  • Hui ha començat el curs pilot per a equips directius i professorat de centres educatius, i dijous que ve, 3 de juliol, es realitzarà la formació al professorat de la Universitat Popular
  • Experts de Bombers i de la Universitat de València formen els docents, que duran els continguts del pla a la ciutadania
  • L'alcaldessa de València ha destacat la importància d'esta formació perquè “encara hem de treballar molt en la cultura de l'emergència al nostre país i en gran part d'Europa, on no tenim eixa formació necessària”

El Pla de formació de la ciutadania davant emergències València + Segura comença a ser una realitat. Este matí ha arrancat el curs pilot per a equips directius i professorat de centres educatius, que es formen en habilitats i coneixements clau per a fer front a una emergència, en la primera de les sessions formatives que l'Ajuntament ha programat per a arribar a tots els sectors de la societat. El regidor de Bombers, Emergències i Protecció Civil, Juan Carlos Caballero, la regidora d'Innovació i Inversions, Paula Llobet, i la regidora de Joventut i Igualtat, Rocío Gil, han participat este matí en la primera de les sessions de preparació ciutadana.

L'Ajuntament de València ha impulsat la redacció d'esta eina, que emana de les conclusions que va elaborar la Comissió per a la Recuperació de les zones afectades per la dana de 2024 a la ciutat de València, en el qual es recomanava formar la població i capacitar-la en habilitats i coneixements clau per a fer front a una emergència. El Pla ha estat elaborat per personal expert de la Universitat de València a través de la Càtedra Mesval (Càtedra Model Econòmic Sostenible de València i l’Entorn, una iniciativa conjunta de la Universitat de València i l'Ajuntament).

Tal com ha explicat Caballero, “el Pla València + Segura és una eina ambiciosa per a poder ajudar la gent”. “Hui arranquem un camí que no acabarà hui, ni tan sols enguany, sinó que ja és per a en tota la vida. Perquè allò que pretenem des de l'Ajuntament de València no és fer un pla a curt termini, sinó treballar en la cultura de la prevenció”, ha assegurat l'edil. Caballero ha explicat la importància d'esta iniciativa “sobretot després d'un any tan dur com el que hem viscut: no sols amb la tràgica dana, sinó també amb l'incendi de Campanar o els incendis forestals que vam tindre a la Devesa”.

El portaveu municipal ha destacat “la capacitat de resposta que té este Ajuntament, amb uns cossos d'emergència que són excepcionals, que treballen i que es juguen la pell, i que no dubten a enfrontar-se al perill per a poder salvar vides”, però ha subratllat la necessitat “també de treballar a previndre, en tot el que passa abans d'una emergència, i en tots aquells coneixements que la ciutadania ha de tindre per a saber com actuar davant un risc”.

Per la seua banda, la delegada d'Innovació, Paula Llobet, ha assegurat que “feia falta este pla de formació”, i ha recordat que es tracta d'un programa que inclou més de 250 accions, i que està orientat a diferents col·lectius. A més, la regidora ha recordat la posada en servici d'una pàgina web amb tota la informació i la documentació disponible. “Seguirem amb la formació de les persones amb les quals ja estàvem treballant, amb les federacions de veïns, amb les persones més vulnerables, que són les persones majors, però també amb els xiquets. I, en este cas –ha afegit- amb el personal docent i formador que, al final, té un efecte multiplicador i ens permet poder arribar a la major població possible”.

Formació organitzada i progressiva, oberta a tota l'àrea metropolitana

L'alcaldessa, María José Catalá, també s'ha fet ressò hui de l'inici de la formació. “Este és un pla molt ambiciós, que vam presentar la setmana passada i que hui comença de fet amb els primers cursos a formadors”. “Este Pla –ha explicat l'alcaldessa- arriba a tots els centres educatius de la ciutat, a tots els centres de dia, a tots els centres de majors i, a més, està absolutament obert a tots els municipis de l'àrea metropolitana”.

Tal com ha explicat Catalá, “encara hem de treballar molt en la cultura de l'emergència al nostre país i en gran part d'Europa, on no tenim eixa formació necessària”. “A València hem viscut una situació terrible amb la dana, la qual cosa ens fa voler tindre este pla, un dels més ambiciosos que hi ha no sols a Espanya, sinó en l’àmbit internacional”.

Hui ha començat el curs pilot per a equips directius i professorat de centres educatius, i dijous que ve, 3 de juliol, es realitzarà la formació al professorat de la Universitat Popular. Després de la pausa estival, a partir de l'1 de setembre, es començarà amb les sessions formatives, amb prioritat per a les pedanies, i amb la instal·lació de carpes d'informació general a la població. Finalment, a partir del 15 de setembre es duran a terme les sessions presencials en centres de la Universitat Popular.

L'alcaldessa de València, María José Catalá, va presentar dies arrere este Pla València + Segura, “un dels programes de formació a la ciutadania més ambiciosos de l'àmbit europeu quant a objectius, procediments i enfocaments, servicis municipals i col·lectius implicats, persones que participen i destinataris”, tal com va assegurar.

El Pla s'articula al voltant de 10 objectius ben definits, que busquen formar la ciutadania, alhora que conscienciar i desenvolupar una cultura de la prevenció, l'autoprotecció i la corresponsabilitat. Els 10 objectius específics que inclou el pla es basen en les pautes següents: Cultura d'autoprotecció, corresponsabilitat comunitària, formació multirisc, capacitació en resposta a emergències, interpretació d'alertes, consciència de riscos locals, capacitat de recuperació, ferramentes pràctiques, reducció de la pressió als servicis d'emergències, i difusió del protocol. València + Segura s'ha abordat des d'una estratègia inclusiva, adaptada a col·lectius vulnerables, i amb metodologies específiques per perfils.

El programa adapta els continguts, formats, metodologies i canals per a arribar a totes les persones, també a través d'empresa, entitats socials i associacions veïnals; però amb prioritat especial per a les pedanies, principals afectades per la dana del passat octubre. S'oferix formació presencial directa i indirecta als veïns i veïnes de la ciutat, que serà impartida en espais pròxims i adaptats a cada col·lectiu. En primer lloc, es formarà la població infantil i juvenil a través del professorat en els col·legis i de la Policia Local; persones majors, a través de la Universitat Popular i centres d'activitats CMAPM; persones amb discapacitat en les associacions i centres ocupacionals; així com associacions de veïns i veïnes, de consumidors, de mestresses de casa, etc. En total, es formarà les persones usuàries de 538 centres escolars, 70, associacions veïnals, 51 centres de majors, 20 associacions de persones amb discapacitat, 31 seus de la Universitat Popular, 15 alcaldies pedànies i 6 centres de dia.

De manera complementària, el Pla València + Segura s'ampliarà a tota la ciudanía mitjançant un total de 40 carpes informatives instal·lades en punts estratègics de la ciutat. I, així mateix, es duran a terme campanyes de sensibilització en diversos formats i plataformes per a reforçar l'aprenentatge, (mitjançant missatges en mitjans tradicionals i digitals, material imprés, elements en la via pública, contingut digital -web, app i xarxes municipals- i sessions formatives específiques a empreses, funcionaris, policies i altres col·lectius. Al voltant de 100 persones amb diferents perfils (professors, bombers i policies) s'encarregaran de la formació presencial, així com de l'assessorament directe en les carpes (persones voluntàries).

Recursos multimèdia

María José Catalá
Juan Carlos Caballero
Paula Llobet

Inicio obras Pérez Galdós y Giorgeta València

Tornar

València inicia “la major obra urbana de les dos últimes dècades”: en les avingudes de Giorgeta i Pérez Galdós

• La intervenció s'ha iniciat hui entre els carrers de Sant Vicent i Jesús

30/06/2025

  • La intervenció s'ha iniciat hui en el tram comprés entre els carrers de Sant Vicent i Jesús. El dimecres comencen els treballs en l'extrem oposat, entre el Pont de Campanar i el carrer de Cartagena
  • Els autobusos de l'EMTi els taxis poden circular per les dos avingudes, hi ha un carril obert al trànsit en direcció contrària a l'habitual per a EMT i Taxi, així com per a garantir els accessos del veïnat
  • Mobilitat informa amb senyalística els itineraris alternatius
  • Les obres afecten una superfície total d'uns 100.000 metres quadrats s'executaran en 14 mesos


Les obres de remodelació de les avingudes de Giorgeta i Pérez Galdós han començat hui. La intervenció, que compta amb un pressupost de quasi 24 milions d'euros (23,9 M€), afecta una superfície d'uns 100.000 metres quadrats, més de 2 quilòmetres longitudinals. S'executarà en 14 mesos i per fases, per a mantindre obert el trànsit on no hi ha obres.

La primera fase es durà a terme en dos trams de la zona afectada, en els extrems oposats: el comprés entre els carrer de Sant Vicent i Jesús i el delimitat entre el pont de Campanar i el carrer Cartagena. En el primer d'estos trams s'han iniciat hui els treballs, en el segon començaran dimecres.


“Es tracta de la major obra urbana que es realitza en més de dos dècades a la ciutat i es va escometre en un temps rècord, en només dos anys, i per fases, per a no tancar per complet les avingudes al trànsit”, ha destacat el regidor d'Urbanisme, Juan Giner, qui coordina esta intervenció amb el delegat de Mobilitat, Jesús Carbonell, “per a reduir l'afectació al trànsit, al transport públic i a la mobilitat de la ciutadania”.

De fet, mentre duren estos treballs el servici de transport podrà circular per les dos avingudes en els dos sentits i tots els veïns i veïnes tindran accés a tots els garatges.

Pel que respecta als itineraris alternatius, es troben anunciats en tota la ciutat, amb 45 cartells que informen de desviaments i talls de trànsit, i una altra senyalística variada, situada al voltant de les obres i en diferents punts urbans: portals, comerços, zones de pas de l'obra i parades de l'EMT que porten incorporat un QR amb el qual els veïns i veïnes poden consultar, a través d'una web, tota la informació actualitzada sobre l'execució de les obres i els desviaments vigents a cada moment.

Les dos avingudes tindran paviment fonoabsorbent, “que reduirà significativament la contaminació acústica del trànsit”. Amb la intervenció també s'habilitaran tres zones amb parcs infantils i més de 6.800 metres quadrats de zones verdes amb 60 espècies distintes. Així mateix, s'eliminarà el carril bici, que hi ha en l'actualitat, per un segregat de 2,4 quilòmetres i s'instal·laran 15 parades d'autobusos, totes elles adaptades, 8 i 7 en cada una de les voreres”.

A més, la futura urbanització disposarà de més passos de vianants dels quals hi ha en l'actualitat en passar de 24 a 26, la qual cosa suposa tindre un pas de vianants cada 110 metres com a màxim i l'Ajuntament també renovarà tota la il·luminació de les dos avingudes amb 265 lluminàries, així com la semaforització i el clavegueram.


Balanç cursos Policia Local València escoles

Tornar

La Policia Local multiplica per sis el nombre de xarrades en centres escolars en només tres anys

• Un dels cursos de formació impartits per la Policia

29/06/2025

  • 70.000 escolars han acudit este curs a alguna de les xarrades proposades
  • Pirotècnia, assetjament escolar, xarxes socials i noves tecnologies i primers auxilis són alguns dels temes abordats

El nombre de xarrades que ha impartit la Policia Local als diferents centres educatius de la ciutat s'ha duplicat en el curs 2024-25 respecte al curs anterior i ha passat de 1.302 a 2.602. A més, este número és encara més significatiu si el comparem amb el curs 2021-2022, en el qual es van realitzar 411 cursets, el que significa multiplicar per sis el nombre de xarrades en només tres anys.

El nombre d'alumnes que han rebut estes classes també ha augmentat de manera paral·lela, ja que en el curs 2021-2022 es va arribar a 10.023 alumnes o alumnes; en el 2022-2023 la xifra va augmentar a 22.516; en el curs passat en van ser 40.407 i en este curs s'ha disparat fins als 70.000 escolars.

Les xarrades formen part del programa Ajudar a Previndre, dissenyat per la Divisió Territorial Operativa, que coordina les set comissaries de proximitat. El programa inclou 14 xarrades adaptades a les diferents edats i cursos. En els últims anys des d'esta unitat s'ha fet un esforç per impulsar este tipus de formació en els centres escolars públics, privats i concertats de la ciutat de València per arribar a la major part de xiquets, xiquetes i jóvens de la ciutat i s'han adaptat els continguts a les diferents edats. Des d'esta unitat s'unifiquen els continguts i es planifiquen les xarrades perquè arriben a la totalitat dels districtes de la ciutat.

A principi de curs els responsables de proximitat de cada barri presenten a la direcció dels centres educatius el programa actualitzat dels cursos que es poden impartir. Els responsables del centre adapten estos cursos o xarrades al calendari escolar i fan la proposta a la Policia. Una vegada s'han arreplegat les propostes es fa una calendari amb les xarrades que es donaran en cada trimestre.

Les xarrades que més s'impartixen són les de pirotècnia, a les quals han assistit 10.200 alumnes i alumnes. En elles s'ensenya a l'alumnat que comença a emprar este material, a fer-lo d'una manera responsable i se'ls consciencia del perill que comporta el seu ús.

Enguany s'han donat xarrades sobre xarxes socials i noves tecnologies a 8.120 jóvens. Unes xarrades que cada vegada són més demandades tant pels pares com pels responsables dels centres. El mateix ocorre amb les xarrades d'assetjament escolar i ciberbullying, que cada any arriben a més escolars (16.500). Les de bicicleta i MVP s'han donat a 12.700 alumnes i alumnes i les d'emergències i primers auxilis (16.300).

En estes últimes xarrades s'ensenya a l'alumnat a realitzar funcions bàsiques de primers auxilis en casos d'ennuegada o hemorràgies. També s'ensenya, amb un maniquí de reanimació, què és una RCP bàsica o el que han de fer quan es troben amb una persona accidentada o amb problemes de salut. El programa es completa amb cursos de temes d'interés, per a jóvens de totes les edats, com la violència de gènere, el racisme, la igualtat, la tinença d'animals, el joc en línia, la diversitat o el botellot. Este programa també inclou les xarrades que es donen en centres de majors sobre seguretat per a la tercera edat.

Amb esta formació, la Policia mira de conscienciar els més jóvens de la ciutat de València dels diferents perills als quals es van enfrontat conforme van creixent i també aprofiten per millorar la relació de proximitat entre els xiquets i xiquetes amb la Policia Local i especialment amb els policies de barri.

Cada any s'actualitza el material de la pràctica totalitat dels cursos, especialment els relacionats amb la utilització de les xarxes socials, el joc en línia o l'ús de la tecnologia. També es reuneixen cada curs els responsables dels diferents districtes per posar en comú les seues diferents experiències i presentar propostes de millora amb vistes al curs següent.


Adjudicació enllumenat camp futbol la Torre València

Tornar

La Junta de Govern adjudica el contracte d’enllumenat i aprova el projecte dels nous vestidors del camp de futbol de la Torre, arrasat per la dana

• Camp de futbol de la Torre-Faitanar

29/06/2025

  • L’empresa Genera Quatro SL resulta adjudicatària del canvi de l’enllumenat per un cost de més de 162.000 euros, IVA inclòs
  • S’instal·laran sis torres d’enllumenat de 16 metres d’alçada
  • El camp disposarà d’un sistema de control i gestió sostenible de l’enllumenat, que permet regular el flux lumínic segons les necessitats
  • El govern municipal aprova també el projecte d’execució dels vestidors del camp, que ara eixirà a licitació
  • L’edifici dels vestidors, amb més de 600 metres quadrats, té un cost de vora 1,5 milions d’euros

L'Ajuntament de València ha adjudicat a l’empresa Genera Quatro SL el contracte d’enllumenat del camp de futbol de la Torre-Faitanar, que va ser arrasat per la dana del 29 d’octubre. L’obra té un cost de 162.513,56 euros, IVA inclòs.

Les obres, que s'executaran en un termini màxim de 63 dies, consisteixen en l'estudi lumínic, la instal·lació de sis torres d'enllumenat de 16 metres d'alçada, els projectors necessaris per a l’enllumenat del camp, la instal·lació elèctrica de baixa tensió, així com l'execució de rases i els treballs necessaris per a executar-ne l’obra.

L'empresa adjudicatària haurà d'instal·lar, a més, un sistema de control i gestió sostenible de l'enllumenat que incloga diverses variables en funció del grau d'ocupació de les instal·lacions esportives, de si s’empra el camp complet o només una part i que no resulte pertorbadora en les fronteres dels edificis.

A més, s’empraran projectors de tipus led, que milloren l’eficiència energètica i permeten la regulació contínua de les lluminàries, el que disminueix les ombres, unifica l’enllumenat, aconsegueix una vida estable dels equips lumínics i permet la regulació a la carta segons les necessitats bàsiques d’ús.

Vestidors nous

D’altra banda, la Junta de Govern ha aprovat també el projecte d’execució dels nous vestidors del camp de futbol, un projecte que ara eixirà a licitació amb un cost de 1.463.036,02 euros, IVA inclòs.

Els vestidors, que quedaren totalment arrasats per la dana d’octubre, s’ubiquen en un edifici annex al camp de futbol que serà remodelat íntegrament i que inclou 8 dependències per als equips, 1 per als àrbitres, despatxos, magatzems, farmaciola, lavabos i dependències annexes. En total són 651,80 metres quadrats més porxada.

El regidor portaveu, Juan Carlos Caballero, ha explicat que “el camp de futbol de la Torre quedà completament arrasat per la dana i, aviat, i gràcies a la col·laboració publicoprivada, podrem posar en marxa la reconstrucció i, de fet, ja hem donat llum verda al projecte de reconstrucció dels vestidors i millorarem i ampliarem les instal·lacions del camp de futbol”.

L'Ajuntament, a través de la Fundació Esportiva Municipal i del Servici d'Esports, ha assumit també la instal·lació del nou sistema de reg del camp, el tancat exterior, les escomeses d'aigua de baixa pressió per a reg i d'aigua potable per als vestidors.

Recursos multimèdia

Juan Carlos Caballero
Rocío Gil