S'està cercant, espereu....

Notícies Destacades | Ajuntament de València - València

Cerca de notícies

Data (dd/mm/aaaa)

Cerca per dia

Últimes notícies


Tornar

L'Ajuntament aposta per la comunicació clara per a acostar l'administració a la ciutadania

• El pla de comunicació clara de l'Ajuntament aspira a reforçar la transparència institucional.

17/10/2025

  • La Junta de Govern Local acorda crear un grup de treball interdepartamental per a garantir el dret a comprendre de manera efectiva la informació pública i els procediments administratius

Comunicació clara. Estes dos senzilles paraules marquen l'aposta de l'Ajuntament de València per a garantir la transparència i el dret fonamental de la ciutadania a comprendre de manera efectiva la informació pública i els procediments administratius. Per a això, la Junta de Govern Local ha aprovat este divendres constituir un grup interdepartamental que serà l'encarregat d'elaborar un pla de comunicació clara i, si és el cas, impulsar, coordinar i supervisar la implantació a l'Ajuntament de València.

Este grup estarà integrat per personal funcionari responsable de la Secretaria General i del Ple i dels següents servicis municipals: Alcaldia, Societat de la Informació, Transparència i Simplificació de Procediments, Comunicació, Normalització Lingüística, Personal, Atenció a la Discapacitat i el Servici de Tecnologies d'Informació i Comunicació (SerTIC).

Tal com arreplega l'acord adoptat per l'òrgan col·legiat municipal, les administracions públiques de tot el món han promogut, en les últimes dècades, l'ús del llenguatge clar com a ferramenta de millora institucional, amb l'objectiu de garantir que la ciutadania puga comprendre amb facilitat els missatges, documents i procediments que l'afecten. Este enfocament ha sigut impulsat per organismes com l'OCDE, l'ONU i la Unió Europea.

El futur pla de comunicació clara de l'Ajuntament aspira a aconseguir els següents objectius fonamentals: millorar la qualitat de l'atenció ciutadana, reduir les barreres informatives, reforçar la transparència institucional, promoure la inclusió, simplificar el llenguatge administratiu, redissenyar els formularis i documents municipals mitjançant un llenguatge clar i una lectura fàcil, així com millorar la usabilitat i accessibilitat dels canals digitals.

A més d'elaborar el text del pla, el nou grup de treball interdepartamental té encomanada, entre altres labors, la d'identificar les àrees prioritàries d'actuació i els projectes concrets a desenrotllar en matèria de comunicació clara, així com coordinar les accions entre els diferents servicis municipals implicats.

Cal recordar que el concepte de comunicació clara ha sigut incorporat com una línia estratègia prioritària tant en l'àmbit estatal, a través de la Llei 19/2013 de transparència, d'accés a la informació pública i bon govern, com en l'àmbit autonòmic, mitjançant el Pla de Govern Obert 2023-2027 i el Pla Simplifica, amb l'objectiu d'avançar cap a una administració més accessible i comprensible.

Recursos multimèdia

Juan Carlos Caballero