S'està cercant, espereu....

Notícies Destacades | Ajuntament de València - València

Cerca de notícies

Data (dd/mm/aaaa)

Cerca per dia

Últimes notícies


Tornar

La Junta Central Fallera convertix els treballadors en funcionaris per a professionalitzar la gestió de l’organisme

• Seu de la Junta Central Fallera en el barri de Montolivet.

09/06/2025

  • La plantilla de la JCF està composta per personal tècnic superior (1), administratiu (1) i auxiliar administratiu

El Consell Rector de la Junta Central Fallera (JCF), organisme autònom dependent de l'Ajuntament de València, ha aprovat este dilluns adaptar el règim jurídic del personal de l'entitat a la naturalesa dels llocs que ocupa, així com la modificació de la relació de llocs de treball (RTP). A grans trets, la conseqüència principal és que els llocs de treball de la plantilla que encara tenien la consideració de personal laboral deixaran de ser-ho i passen a adquirir la condició de funcionaris.

Segons el parer de Santiago Ballester, regidor de Falles i president de la Junta Central Fallera, este canvi permetrà “dotar d'una major professionalització” a la plantilla actual de la JCF. Ha sigut precisament el mateix regidor el que va presentar el passat 29 de maig una moció per a impulsar l'adaptació del personal de l'organisme autònom municipal. Cal recordar que la Universitat Popular, per exemple, va culminar el procés de funcionarització del personal laboral del seu Patronat l'any 2006.

Actualment, la plantilla de la JCF està composta per un lloc de personal tècnic superior A1 de naturalesa funcionarial (economista); una plaça d'administratiu C1 com a personal laboral i tres més d'auxiliar administratiu C2, també amb la naturalesa de personal laboral.

Tal com arreplega la proposta elevada este dilluns al Consell Rector de la JCF, “ja que la naturalesa de les funcions atribuïdes a cada lloc de treball és el que determinarà la consideració de funcionari o laboral de la plaça corresponent, és procedent modificar la RPT per a dotar de naturalesa funcionarial els llocs de treball l'acompliment dels quals ha d'efectuar-se per funcionari de carrera i no laboral, i això per ser la RPT l'únic instrument tècnic a través del qual es pot modificar el contingut de cada lloc de treball”.

A més, segons detalla el conveni del personal laboral de la Junta Central Fallera, “el personal laboral fix que exercisca un lloc de treball que s'adscriga per les seues funcions a un dels cossos, escales o agrupacions professionals funcionarials i que es classifique de naturalesa funcionarial en virtut de resolució o disposició reglamentària, podrà adquirir la condició de funcionària o funcionari de carrera romanent en este lloc, si complix els requisits d'este, mitjançant la superació de les corresponents proves o cursos de caràcter selectiu, la qualificació del qual s'efectuarà mitjançant un procés d'avaluació continuada i proves finals”.

Una vegada ratificat este dilluns l'acord pel Consell Rector de la JCF, el Butlletí Oficial de la Província de València (BOP) publicarà en els pròxims dies la relació actualitzada dels llocs de treball (RPT) de la Junta Central Fallera.