Notícies Destacades | Ajuntament de València - València
Cerca de notícies
Cerca per dia
Últimes notícies
València reunix més de 200 experts que analitzen com impacta la Intel·ligència Artificial en l'adolescència


• La jornada ha reflexionat sobre "Educació, emocions i entorns digitals"
05/02/2025
- La XXXIII Jornada sobre “Adolescència, Intel·ligència Artificial, Emocions i Educació” aborda els principals desafiaments educatius i emocionals que planteja l'era digital
- Esta trobada, organitzada per l'Ajuntament de València i FadJoventud, reflexiona, entre altres assumptes, sobre l'impacte emocional de les xarxes socials
- La regidora Marta Torrado recorda “el compromís de l'Ajuntament que aposta per l'educació com la millor ferramenta de prevenció i per la construcció d'entorns d'aprenentatge i reflexió”
- La directora general de Fad Joventud, destaca “la necessitat de garantir les ferramentes adequades perquè l'adolescència construïsca la seua identitat digital de manera conscient i segura”
València ha reunit hui a més de 200 professionals en educació, psicologia i tecnologia que s'han donat cita en la XXXIII Jornada sobre “Adolescència, Educació, Intel·ligència Artificial i Emocions” per a reflexionar sobre els reptes que la digitalització planteja en la formació i el benestar emocional d'adolescents i jóvens.
Esta trobada, organitzada per l'Ajuntament de València, amb la col·laboració de Fad Joventud, fundació que treballa per a millorar el benestar i la qualitat de vida de les persones jóvens, s'ha celebrat en la Facultat de Medicina de la Universitat de València, “en el marc de la política municipal, implantada des de fa 33 anys, per a abordar les addiccions des d'un enfocament integral i preventiu”.
“Amb esta cita, València reafirma la seua capacitat per a liderar el debat i la formació en temes crucials del nostre temps com les noves problemàtiques derivades de l'entorn digital”, tal com ha assegurat la regidora de Servicis Socials, Marta Torrado, en la inauguració d'esta jornada dirigida a professionals de la salut i de l'educació, i també a famílies i estudiants.
La regidora de Servicis Socials, Marta Torrado, ha recordat que “la Intel·ligència Artificial obri un món de possibilitats, però al mateix temps ens planteja interrogants sobre el seu impacte en l'educació, la salut emocional i la socialització dels adolescents”. “Per això, és fonamental que existisquen espais com esta jornada, on experts i professionals de diferents disciplines puguen analitzar, debatre i compartir solucions per a garantir que els avanços tecnològics siguen ferramentes de progrés, i no factors d'exclusió o risc”, ha argumentat.
Marta Torrado ha explicat que l'Ajuntament de València treballa des de fa més de 30 anys en la prevenció i l'acompanyament de la joventut, i que la prevenció no sols implica advertir sobre els riscos, sinó construir entorns d'aprenentatge i reflexió, on es fomente el pensament crític i el benestar emocional. “I el nostre compromís és ferm: apostem per l'educació com la millor ferramenta de prevenció, pel desenrotllament d'habilitats emocionals com a base del benestar juvenil, i per l'anàlisi rigorosa de les oportunitats i reptes que ens planteja la intel·ligència artificial en este camí”, ha manifestat.
En la inauguració també han participat la directora general de Fad Joventud, Beatríz Martín, i la degana de la Facultat de Medicina i Odontologia de la Universitat de València, Amparo Saurí. Totes elles han coincidit en subratllar “la importància de generar espais de diàleg entre administracions, professionals i entitats socials”.
En la seua intervenció, Beatriz Martín ha ressaltat la necessitat d'oferir ferramentes perquè l'adolescència puga gestionar la seua identitat en entorns digitals amb seguretat i esperit crític: “Acompanyar a l'adolescència en la construcció de la seua identitat digital és clau per al seu benestar. No podem delegar esta tasca en les mateixes plataformes: necessitem educació, prevenció i ferramentes que afavorisquen un ús conscient de la tecnologia”, ha afirmat.
Els debats han girat entorn de tres eixos clau: l'educació en entorns digitals, amb una anàlisi de l'impacte de la intel·ligència artificial en l'aprenentatge; l'impacte d'emocional de les xarxes socials en l'adolescència, explorant la seua influència en la seua identitat i gestió emocional; i la prevenció i intervenció davant els riscos digitals, amb estratègies educatives per a acompanyar a l'adolescència en l'era tecnològica.
En la primera taula redona d'esta trobada, celebrada amb el títol “Educació, emocions i entorns digitals” i moderada pel cap del Servici d'Addiccions, Manuel Gómez Tejedor, han intervingut el professor de Didàctica en la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat de Màlaga, Manuel Fernández Navas, que ha parlat de “Educar en entorns digitals, un nou paradigma per a una vella escola”; i la psicòloga clínica i educativa especialitzada en Educació Emocional i Social, Carmen Loureiro, que ha impartit la ponència: “Per què em sent així?, Qui soc JO realment? i ha analitzat “la tristesa i identitat del món digital”.
En la segona taula redona, "Adolescència, xarxes socials i intel·ligència artificial", moderada per la coordinadora de Fad Joventud a l'Ajuntament de València, Laura Ferrer, han participat la criminòloga educativa i mediadora María Galán i la directora de desenrotllament i màrqueting en @adigital_org, María Lázaro Ávila. Han reflexionat sobre els desafiaments de la intel·ligència artificial en l'àmbit educatiu i els efectes de les xarxes socials en la percepció de la identitat i la gestió emocional en l'adolescència.