Notícies Destacades | Ajuntament de València - València
Cerca de notícies
Cerca per dia
Últimes notícies
La Junta de Govern aprova un protocol intern d’emergències i declara essencials diversos servicis municipals


• Vista aèria de València
09/05/2025
- El protocol intern regula el funcionament dels servicis essencials municipals en cas de nivell 2 d’emergència o superior
- Més d'una vintena de servicis municipals estan inclosos en el protocol
La Junta de Govern Local ha aprovat redactar un protocol intern davant les emergències per a garantir el funcionament dels servicis municipals essencials i la disponibilitat del personal funcionarial adscrit als esmentats servicis. El portaveu municipal, Juan Carlos Caballero, ha assenyalat que “en els últims temps s'han donat una sèrie de circumstàncies, tant d'índole local com autonòmica i nacional, que han afectat la normal prestació dels servicis públics municipals, per la qual cosa el consistori ha decidit actualitzar i revisar diferents protocols, començant per l'intern que afecta el personal municipal”.
Este protocol intern és aplicable als diferents servicis municipals perquè actuen de mode immediat i automàtic, acudint als seus llocs de treball i quedant a la disposició dels òrgans gestors de l'emergència evitant situacions d'incomunicació o de falta de personal davant una emergència, ha afegit l’edil.
Esta declaració suposa l'obligatorietat de les direccions de servici d'estar localitzades amb els telèfons mòbils o qualsevol mitjà de comunicació que es decidisca i, en cas d'impossibilitat, de personar-se immediatament en el Centre Integral de Seguretat i d'Emergències (CISE) així com d'establir les mesures internes en l'àmbit de les seues competències per tal que els servicis operen amb normalitat.
Igualment, en decretar-se el nivell 2 d'emergències o superior del Pla d'Actuació Municipal d'Emergència de l'Ajuntament de València, si les comunicacions foren impossibles o no funcionaren correctament, el personal dels cossos de Policia Local i Bombers hauran de personar-se en les unitats respectives.
Així, el govern municipal ha acordat que la Coordinació de Seguretat i Emergències, la Direcció d'Àrea d'Ocupació Pública, el Servici de Policia Local, el Servici de Prevenció i Extinció d'Incendis, el Servici de Tecnologia de la Informació i Comunicació (SERTIC), el Servici d'Arquitectura i els Servicis Centrals Tècnics redacten els protocols interns d'actuació que garantisquen el funcionament dels servicis municipals essencials davant una emergència de nivell 2.
En este sentit, la Junta de Govern Local ha declarat essencials el Servici de la Policia Local, el Servici de Prevenció i Extinció d'Incendis, el Servici de Residus Sòlids i Neteja, el Servici de Cementeris, el Servici d'Obres i Manteniment d'Infraestructures, el Servici de Comerç i Mercats, el Servici d'Atenció Especialitzada de Servicis Socials, el Servici d'Atenció Primària de Servicis Socials, el Servici del Cicle Integral de l'Aigua, el Servici de Disciplina Urbanística, el Servici de Mobilitat, el Servici d'Arquitectura i Servicis Centrals Tècnics, el Servici de Tecnologia de la Informació i la Comunicació (SERTIC), el Servici d'Esports, el Servici de Salut Laboral i Prevenció de Riscos Laborals, el Servici de Sanitat i Consum, el Servici de Vivendes, el Servici de Comunicació, la direcció d'àrea d'Innovació i Agenda Digital, la direcció d'àrea d'Ocupació Pública i la Secretaria Municipal.