LA 2 - Mobilitat urbana sostenible: Reducció d'emissions de CO2 prioritzant el trànsit intermodal per als vianants, ciclista i de transport públic.

Descripció de la línia d'acció

Operacions destinades a incidir en la reducció del trànsit motoritzat privat potenciant la mobilitat alternativa no contaminant per a reduir les emissions de CO₂. Es tracta d'actuacions en gran manera coincidents amb la necessitat de millorar la qualitat de l'entorn urbà, perquè en tots dos casos s'intervé reurbanitzant i són l'ocasió d'aplicar criteris patrimonials i d'accessibilitat per a la millora de l'espai públic. Aquestes operacions tenen una enorme transversalitat en incidir en altres línies d'actuació: millora de la imatge, potenciació de l'entorn patrimonial i de l'atractiu turístic, requalificació de l'entorn comercial, reforç de la identitat i de l'autoestima del barri... de manera que les operacions respondran a una gran diversitat de situacions i necessitats.

Projectes

2.1. REURBANITZACIÓ DE LA VORA OEST DEL BARRI: SERRADORA I LLUÍS PEIXÓ.

Reestructuració urbana del bord oest del barri primant la connexió i la mobilitat per als vianants, ciclista i del transport públic.

 

Seguiment econòmic | Seguiment d'avanços

2.2 + 2.6. RECORREGUTS DE PREFERÈNCIA PER ALS VIANANTS AQUEST-OEST.

Adaptació de tres travessies (una per barri) a recorreguts de preferència per als vianants entre Serradora i Zones d'aparcament. Contempla la creació de recorreguts per als vianants, sense barreres, protegits per a l'accés dels alumnes als seus centres d'estudis. En concret les accions a desenvolupar són: eliminació de barreres arquitectòniques en els recorreguts establits; executar les millores necessàries en els recorreguts establits especialment en els accessos als centres educatius.

 

Seguiment econòmic | Seguiment d'avanços

2.4. DISSENY ITINERARIS ESCOLARS ASSEGURANCES Als CENTRES EDUCATIUS.

Els camins escolars són una iniciativa que pretén promoure i facilitar que els xiquets i xiquetes vagen al col·legi caminant i de manera autònoma. Al mateix temps, i des d'una perspectiva més àmplia, es tracta d'un projecte educatiu, transversal, participatiu i de transformació de l'espai públic i dels hàbits de mobilitat en el qual, d'una part, es condicionen un conjunt d'itineraris còmodes, agradables i segurs que permeten als xiquets, xiquetes i famílies realitzar trajectes casa-col·legi d'una forma eco movible, i d'altra banda es desenvolupen un conjunt d'accions pedagògiques que busquen transformar l'entorn del barri en un espai més amable, implicant a tota la comunitat (xiquets, xiquetes, pares, mares, veïns, institucions locals, associacions de veïns, etc.)

 

En definitiva, amb el projecte de camins escolars es busca fomentar l'autonomia dels xiquets i xiquetes, partint de la lògica que anant assoles al col·legi guanyen confiança i aprenen a ser ciutadans responsables. Per a això ha de recollir-se informació sobre diferents aspectes de la situació de partida, com són el coneixement dels itineraris més habituals utilitzats pels xiquets, detecció dels principals punts crítics d'aquests itineraris, així com la proposta de les possibles solucions.

 

Finalment, es realitza una anàlisi de la senyalització existent i finalment es procedeix a senyalitzar els diferents camins escolars assegurances. La senyalització dels citats camins escolars es realitzarà amb pals model llapis i cartells de 60x40 cm amb un senyal de camí escolar i a més marques viàries sobre la vorera consistent en uns peuets de color groc que ajuden a identificar la continuïtat de l'itinerari o bé criden l'atenció de l'usuari.

 

Seguiment econòmic | Seguiment d'avanços

1.11. PROGRAMA DE MOBILITAT SOSTENIBLE. PUNTS DE RECÀRREGA ELÈCTRICA PER A VEHICLES.

L'operació proposada consisteix en la integració del vehicle elèctric en l'entorn urbà del barri Cabanyal – Canyamelar – Cap de França, a través del desenvolupament d'un Sistema de Gestió Intel·ligent de Càrrega (SGIC). S'instal·laran 3 punts de recàrrega ràpida en 3 localitzacions (Passeig Neptú, Mercat Cabanyal, Tarongers) per a fomentar la utilització del vehicle elèctric. Es disposarà entre altres, d'equips amb 2 preses per a recarregar 2 VE al mateix temps per a estalviar en cost tant de l'equip com de les instal·lacions. Es disposarà d'un mapa amb la ubicació d'aquests, la disponibilitat, l'estat i la possible reserva de cadascun dels equips i de les preses d'aquests. Així mateix també es donarà informació de la potència i tipus de connectors que disposa cadascun dels equips, en relació amb el mode de recàrrega que implemente, donant així la informació necessària als usuaris que desitgen utilitzar-la. Els modes de recàrrega contemplats seran els que es descriuen en la norma IEC 61851-1 que determinen diferents nivells de potència de càrrega, donant lloc a diferents pals de recàrrega des del punt de vista de les seues característiques tècniques. Es preveuen dos contractes, per a la redacció del projecte i l'execució de les obres.
 
Els objectius del projecte són:

- Impulsar la penetració d'un parc mòbil de vehicles elèctrics a la ciutat, a l'entorn d'una xarxa elèctrica sostenible. 
- Reduir els costos econòmics del transport urbà i interurbà derivats del preu dels combustibles fòssils. 
- Impulsar a la ciutat de València cap al desenvolupament de Ciutat Intel·ligent.

 

Seguiment econòmic | Seguiment d'avanços

 

 

Ir a Inicio