S'està cercant, espereu....

Notícies Destacades | Ajuntament de València - València

Cerca de notícies

Data (dd/mm/aaaa)

Cerca per dia

Últimes notícies


Tornar

AUMSA inicia la contratación de las obras de un edificio de 90 viviendas de protección pública para alquiler asequible en Quatre Carreres dentro del Plan + ViviendaAUMSA inicia la contractació de les obres d'un edifici de 90 vivendes de protecció pública per a lloguer assequible a Quatre Carreres, dins del Pla + Vivenda

• L'objectiu del Pla + Vivenda és construir quasi 1.000 vivendes al final del mandat

24/02/2025

  • El pressupost de l'actuació és de 20,7 milions d'euros, i el termini d'execució, de 22 mesos
  • Les 90 vivendes estaran distribuïdes en 10 plantes i àtic, i es disposarà de dos soterranis per a aparcament i trasters, a més de zones comunitàries i parcel·les per al cultiu urbà
  • També en la sessió de hui s'ha aprovat el projecte modificat de les obres d'un edifici de 75 vivendes que s'està construint en l'avinguda dels Tarongers.

El Consell d'Administració d'AUMSA ha aprovat este dilluns l'inici del procediment per a la contractació de les obres d'un edifici de 90 vivendes de protecció pública, VPP, al barri de Quatre Carreres. Seran vivendes destinades a lloguer assequible en el marc del Pla + Vivenda que impulsa la Delegació d'Urbanisme, Vivenda i Llicències de l'Ajuntament.

El president d'Aumsa i regidor delegat de Vivenda, Juan Giner, ha manifestat que “hui fem un pas important dins del Pla + Vivenda, ja que posem en marxa un dels projectes més destacats, un edifici amb 90 vivendes de lloguer assequible, en una parcel·la de 1.428 m² de superfície i una edificabilitat de 8.288 m² de sostre”. “Amb la posada en ús d'esta obra –ha continuat el regidor- AUMSA ja tindrà en marxa les 307 vivendes que s'inclouen dins del Pla + Vivenda, l'objectiu del qual és construir quasi 1.000 vivendes al final d'esta legislatura”.

Segons les explicacions que ha oferit Giner, la inversió que es realitzarà per a l'adequació de l'edifici superarà els 20 milions d'euros (20.778.326 €), “la qual cosa demostra –ha assegurat- la clara implicació i determinació de l'Ajuntament de València per fer front i donar respostes concretes a uns dels problemes que en l'actualitat més preocupa els veïns, com ara és l'accés a la vivenda, especialment per a jóvens o majors de 65 anys”.

Vivendes de diferents tipologies

Les 90 vivendes, que es construiran al barri de Quatre Carreres seran de diferents tipologies, amb un, dos o tres dormitoris, i estaran distribuïdes en 10 plantes i un àtic, als quals s'afegiran dos soterranis d'aparcament, trasters i quarts d'instal·lacions. A més, en l'última planta es plantegen espais comuns per a tots els residents amb una zona comunitària de treball, bugaderia i una sala comunitària-gimnàs.

“Es tracta d'un projecte en el qual, a més, s'ha plantejat un programa intergeneracional”, ha destacat Juan Giner. Es desenvoluparà en la primera planta, on s'habilitaran espais comunitaris, tallers, gimnàs i zones comunes que permetran un ús compartit entre les famílies i les persones majors, “amb la finalitat de fomentar la interacció en espais per a la mútua cura”, ha explicat l'edil.

En la planta baixa se situaran les zones comunitàries d'esbargiment, zones verdes i l'aparcament per a les bicicletes. I, finalment, en la coberta de l'edifici s'ha plantejat una zona per al cultiu urbà.

Modificació del projecte de l'avinguda dels Tarongers

D'altra banda, el Consell ha aprovat també la modificació del projecte de les obres d'un edifici de 75 vivendes a l'avinguda dels Tarongers, les obres dels quals es van paralitzar el mes d'octubre passat perquè durant l'execució dels murs de pantalla es van produir assentaments del terreny.

Amb la finalitat d'identificar els problemes, a mitjan octubre es va aprovar la realització d'una tomografia elèctrica 3D del terreny de la parcel·la per a poder determinar l'existència de patologies en el subsol.

Una vegada realitzat l'estudi, es va proposar canviar el sistema constructiu previst de pantalles contínues, per un sistema de pantalla de pilotes assecants, que assegura l'estabilització de l'excavació i extracció de les terres generades durant el procés de perforació. Este canvi ha quedat plasmat en la modificació del projecte aprovada hui.

L'edifici s'està construint en un solar propietat d'AUMSA sobre una superfície de 1.428,39 metres quadrats, i amb una edificabilitat residencial de 8.299,14 m2s (metres quadrats de sostre), la qual cosa permetrà construir un edifici de 75 vivendes, distribuïdes en planta baixa i 6 altures, amb 34 places d'aparcament (12 per a motocicletes i 32 trasters en planta de soterrani). En la planta de coberta se situaran sales comunes i una zona d'horts urbans.