Notícies Destacades | Ajuntament de València - València
Cerca de notícies
Cerca per dia
Últimes notícies
Mobilitat suma vora sis quilòmetres de carril exclusiu EMT-taxi a València

• Carrer de la Serradora
09/02/2026
- Els últims treballs s’han centraten els dos sentits de l’eix que engloba els carrers de Menorca, Eivissa, la Serradora, Marí Blas de Lezo i Lluís Peixó
- El regidor de Mobilitat assegura que “amb un major nombre de carrils protegits millorem la velocitat de l’EMT per reduir els temps d’espera i, en estos moments, la velocitat comercial de la xarxa està en 14 quilòmetres/hora”
El servici de Mobilitat del consistori municipal, juntament amb l’EMT València, continua amb els treballs de senyalització de nous carrils exclusius EMT-taxi que permeten millorar la velocitat comercial del transport públic en vies especialment congestionades. Un pla que suma ja vora 6 quilòmetres de carril exclusiu per al transport públic a la ciutat.
Els treballs d’esta darrera setmana s’han centrat en els dos sentits de l’eix que engloba els carrers de Menorca, Eivissa, la Serradora, Marí Blas de Lezo i Lluís Peixó. Uns 4.840 metres de carril bus-taxi segregat i pintat per on circulen les línies 4, 19, 30, 31, 32, 92 94, 98 i 99 de l’EMT.
El passat mes de novembre es varen executar els treballs a l’avinguda de Manuel de Falla amb la senyalització d’un carril EMT-taxi central en el tram més proper al pont del Nou d’Octubre i amb una reordenació viària que deixa tres carrils d’accés al pont per a la resta del trànsit i el carril dret d’accés a Pío Baroja.
Al carrer del Nou d’Octubre direcció avinguda del Cid, per on circulen les línies 73, 95, 98 i 99 de l’EMT, també s’ha senyalitzat un tram de carril EMT-taxi exclusiu i separat amb balises per tal d’assegurar l’accessibilitat dels autobusos a la parada de la Ciutat Administrativa 9 d’Octubre.
D’altra banda, en l’accés a plaça d’Espanya des de Sant Vicent Màrtir s’ha executat amb pintura i elements separadors un carril central exclusiu EMT-taxi i s’ha reordenat adequadament la planta viària per evitar els trenats que compliquen la circulació. Este tram de Sant Vicent Màrtir forma part de l’itinerari de les línies 27 i 64 de l’EMT.
Per últim, este pla de xoc es va encetar a mitjan del mes de novembre amb la pintura i segregació amb elements separadors i bol·lards reflectors el carril EMT-taxi de Pius XII, entre Menéndez Pidal i Joaquim Ballester, el que millora la velocitat comercial de les línies 60, 62, 63, 64 i 92. La mesura s’ha fet especialment necessària per les obres en execució de l’eix Pérez Galdós-Giorgeta, unes obres que han obligat a desviar el trànsit motoritzat per les vies adjacents i congestionen la circulació en moments determinats del dia.
Pla de xoc i millora de la velocitat comercial de l’EMT València
El regidor de Mobilitat i president de l’Empresa Municipal de Transports (EMT), Jesús Carbonell, ha afirmat que “la xarxa d’EMT València està en màxims històrics de viatgers, els viatges s’han triplicat respecte del 2019 i han crescut un 12% en comparació al 2024. Per tal de continuar millorant el servici que presta el transport públic i després d’analitzar l’increment dels temps d’algunes línies, el servici de Mobilitat ha procedit a senyalitzar carrils EMT-taxi exclusius en algunes de les vies més congestionades i per on circulen algunes de les línies amb més afluència de passatgers de tota la xarxa”.
Carbonell ha posat l’exemple de “la línia 99, amb 26.000 passatgers cada dia laborable; la 95, amb 13.000 viatgers o la 92, amb 11.000 persones usuàries”. Per al regidor, “amb un major nombre de carrils protegits millorem la velocitat comercial de l’EMT per reduir els temps d’espera de les persones usuàries. En estos moments, la velocitat comercial de la xarxa està en 14 quilòmetres/hora”.
Notícies relacionades
-
Mobilitat suma vora sis quilòmetres de carril exclusiu EMT-taxi a València

-
La Policia Local reforça la secció de Trànsit amb 58 agents per aplicar el pla de seguretat viària i reduir a la meitat els accidents mortals i greus

-
Les comissions falleres ja poden sol·licitar la retirada temporal de semàfors, bol·lards i altres senyals de trànsit

-
València posa en marxa un pla director de seguretat viària i un pla d'actuació de la Policia Local per a reduir a la mitat la sinistralitat amb ferits greus i morts

-
La Policia Local intensificarà els controls diaris de velocitat, carrils ciclistes i de bus per a implementar el Pla de seguretat viària i reduir accidents

-
La Marina de València serà la meta de dos proves ciclistes professionals este diumenge

-
L'Ajuntament presenta el nou projecte de Distribució Urbana de Mercaderies per a la ciutat de València

-
El districte de Camins al Grau acull la XI Carrera Never Stop Running este diumenge


