Què és la facturació electrònica? - València
Què és la facturació electrònica?
La Llei 56/2007, de 28 de desembre, de Mesures d’Impuls de la Societat de la Informació definix en l’article primer a la factura electrònica com “un document electrònic que complix amb els requisits legalment i reglamentàriament exigibles a les factures i que, a més, garantix l’autenticitat del seu origen i la integritat del seu contingut, la qual cosa impedix el repudi de la factura pel seu emissor”.
D’esta definició s’extrauen tres condicionants per a la realització de facturació electrònica amb la mateixa validesa legal que la facturació en paper:
- Es necessita un format electrònic de factura que ha de contindre els camps obligatoris exigibles a tota factura.
- És necessari una transmissió telemàtica (ha de partir d’un ordinador, i ser arreplegada per un altre ordinador).
- Este format electrònic i transmissió telemàtica, han de garantir la seua integritat i autenticitat a través d’una firma electrònica reconeguda.
Finalment i perquè la facturació electrònica tinga la mateixa validesa legal que una factura en paper, es necessita el consentiment d’ambdós parts (emissor i receptor).
Beneficis de la facturació electrònica
Entre els beneficis derivats de la implantació de la factura electrònica i que han motivat a l’Ajuntament de València a impulsar l’adopció d’una plataforma de factura electrònica cal citar:
Racionalització de l’organització- Gestió més segura i eficient
- Reducció en els costos de gestió i d’emmagatzemament
- Compliment estricte i eficient de la normativa legal
Servici al teixit empresarial
- Reducció en els costos de gestió per al proveïdor
- Facilitació de la comunicació entre els proveïdors i l’Administració
- Flexibilitat en la tramitació
- Agilitat en la gestió econòmica
Projecció política, social i econòmica
- Integració en la xarxa de sistemes actuals i futurs
- Interoperabilitat amb projectes autonòmics, estatals i europeus
- Consolidació de les línies funcionals i estratègiques d’Administració Electrònica