Ajuntament de València - València
La ciutadania valora amb una nota mitjana alta de 8,4 el grau de satisfacció de viure a València

• L'accés a la vivenda continua sent el problema que més preocupa la ciutadania de València
22/07/2025
- La percepció de les persones enquestades respecte a la situació de la ciutat és 15 punts percentuals millor que la que tenen sobre la situació d'Espanya i 7,8 punts millor sobre la Comunitat Valenciana
- En una escala de 0 a 10, els enquestats situen en 7.6 la puntuació que donen a la influència de les noves tecnologies en la destrucció d'ocupacions; un 6,4 sobre el benestar social un 7,8 en el progrés, i 7,1 en el creixement econòmic
- AppValència obté una valoració de 6,6 punts sobre 10. El 42% valora la operativitat per a fer gestions municipals; el 34, 5% per a comunicar incidències en la via pública, i per al 20,7% la utilitza per a conéixer l'estat del trànsit en temps real
El Baròmetre Municipal sobre Innovació i Noves Tecnologies del mes de juliol reflectix que les valencianes i valencians valoren amb una nota mitjana alta de 8,4 el grau de satisfacció de viure a València. Per al 23,2% dels enquestats la valoració de la ciutat és la màxima de 10 punts; el 28,8% dona una nota de 9; el 26% de 8; mentres que tan sols un 1,6% considera que la nota és inferior a 5.
El mostreig realitzat indica que l'accés a la vivenda continua sent el problema que més preocupa la ciutadania de València, igual que succeïx en la resta de grans ciutats d'Espanya. El 21,6% dels veïns i veïnes que han participat en les enquestes del Baròmetre considera que l'accés a la vivenda, l'escassa oferta i els preus del lloguer és el problema que més els afecta.
Així mateix, el Baròmetre reflectix que per al 23,9% dels enquestats, la situació de la ciutat de València ha millorat en l'últim any; mentres que el 16,1% pensa que la situació de la Comunitat Valenciana és millor; i el 8,7% creu que ha millorat Espanya. Per tant, la percepció de les persones enquestades respecte a la situació de la ciutat és 15 punts percentuals millor que la que tenen sobre la situació d'Espanya i 7,8 punts millor sobre la Comunitat Valenciana.
El Baròmetre constata a més el gran interés que generen la innovació i les noves tecnologies entre les persones entrevistades. En concret, el 62,2% de les ciutadanes i ciutadans enquestats han manifestat estar prou o molt interessats en la innovació i les noves tecnologies. En relació amb la influència que tenen els avanços tecnològics en els canvis en la vida de les persones, més de 94% dels participants en el sondeig considera que és molta o bastant (45,8% molt i el 48,2% bastant).
L'interés per la innovació i les noves tecnologies és creixent, especialment entre les persones més jóvens. Per edats, al 76.2% dels entrevistats de menys de 40 anys li interessa molt la tecnologia, i per al 66,5% dels enquestats entre 40 i 64 anys, l'interés per la tecnologia és prout; mentres que l'interés decreix a poc per al 39,4% dels entrevistats de 65 i més anys.
En relació amb la repercussió de la innovació i les noves tecnologies, les persones enquestades han puntuat els efectes que estes els provoquen en un rang de 0 a 10: 6 per a la incertesa; 5,7 per a l'optimisme; 5,5 de confiança; i 5,4 per a la por. D'altra banda, en una escala de 0 a 10 també, els enquestats situen en 7.6 la puntuació que donen a la influència de les noves tecnologies en la destrucció d'ocupacions; 6,4 sobre el benestar social; 7,8 en el progrés; i 7,1 en el creixement econòmic.
En general, el 44.3% dels enquestats pensa que en els últims 20 anys els avanços tecnològics han sigut beneficiosos per a la societat; mentres que per al 40,1% els efectes han sigut neutres, ni bons ni dolents; i per al 11.8% han sigut perjudicials. En este mateix sentit, per al 30,4% de les persones participants en el sondeig la tecnologia millora la qualitat de vida; el 27,7% destaca l'estalvi del temps que els facilita la tecnologia; el 11.3% valora que els faciliten les tasques diàries; i al 9,8% li permet un accés ràpid a la informació.
Finalment, sobre l'AppValència, les persones enquestades li donen una puntuació mitjana de 6,6 punts sobre 10. Quant a la seua utilitat, el 42, % valora l’operativitat per a fer gestions municipals; el 34, 5% per a comunicar incidències en la via pública; el 21,7% la valora per a conéixer els servicis pròxims a la ubicació, i per al 20,7% és destacable l’ús per a conéixer l'estat del trànsit en temps real.