S'està cercant, espereu....

Estàs en: ACTUALITAT

Nou paviment plaça de Múrcia València - València

Nou paviment plaça de Múrcia València

Tornar

L’Ajuntament renova la plaça de Múrcia per fer-la més accessible i segura

• Obres en el carrer Casa de la Misericordia

02/06/2025

  • Comencen les obres d’ampliació de les voreres del carrer de la Casa de la Misericòrdia
  • En els pròxims dies s’enceten els treballs per renovar l’enllumenat del barri
  • L’alcaldessa afirma que “són xicotetes grans intervencions que milloren la qualitat de vida del barri”

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha visitat el final de les obres de la plaça de Múrcia, al barri de la Fontsanta, que ha viscut un procés de renovació amb una repavimentació amb formigó imprés. Fins ara, la plaça disposava d’un paviment de gres roig, que ha estat substituït per formigó imprés, el que millora les condicions d’accessibilitat i seguretat en una zona molt transitada. Les obres van finalitzar dissabte passat i tenen un pressupost de 29.268,81 euros.

En paral·lel, hui han començat les obres de renovació de les voreres del carrer de la Casa de la Misericòrdia, entre els números 15 i 19, que presenten una amplària insuficient i paviment en mal estat. En este sentit, les voreres disposaran a partir d’este moment d’una amplària de quatre metres. Les obres de renovació de les voreres, que tenen una durada de 10 dies, tenen un cost de 37.814,28 euros. L’actuació comportarà el canvi de la forma d’estacionament del carrer, que passarà de bateria a cordó.

María José Catalá ha afirmat que “la Fontsanta és un barri en el qual hem treballat en col·laboració amb l’associació de veïns, amb l’Església, amb l’Esglèsia Evangèlica, amb totes les entitats veïnals que treballen en este barri per millorar-ne la situació”. Segons l’alcaldessa, “una de les grans batalles actuals és la batalla de les millores urbanes de l’accessibilitat i un d’eixos punts el tenim a la plaça de Múrcia. Hem repavimentat tota esta plaça, que estava en una situació de moltíssim de deteriorament i també estem ampliant les voreres al carrer de la Casa de la Misericòrdia per un tema d’accessibilitat”. 

A més, en els pròxims dies hi ha previst que s’enceten els treballs per completar la renovació de l’enllumenat de tot el barri de la Fontsanta amb la instal·lació de 193 fanals de 5 metres d’alçària i de 80 braços de façana. Es tracta de lluminàries model NIX MIDI amb rang de temperatura de color de 2.200-2.700K. Els nous fanals s’instal·laran al carrer de l’Agró roig, la plaça de la Colònia Espanyola de Mèxic, carrer de les Tres Forques, Lucrècia Bori, Prínceps de Mònaco, plaça de Múrcia, Historiador Pedro Sucías, República Dominicana, Casa de la Misericòrdia, Mare de Déu de la Fontsanta, Doctor Berenguer i Santiago Galas. Les obres de renovació de l’enllumenat tenen un cost de 418.618,5 euros. Amb esta nova fase es completa la substitució integral de l’enllumenat de tot el barri, que va començar l’any 2024 amb una inversió de 142.000 euros i que va afectar els fanals dels carrers d’Esteban Pernet, Rei Saud, Escultor Salzillo, carrer de l’Havana, la plaça del rei Alfons el Benigne i el carrer de l’Historiador Pedro Sucías.

Per a l’alcaldessa, “en estos moments estem mobilitzant 700.000 euros al barri de la Fontsanta amb xicotetes grans millores que han d’anar acompanyades de projectes que ja ens ha comentat el veïnat i que van dirigits a la població infantil, a la millora i ampliació de les zones infantils per als més menuts. Ací hi ha tres escoles, els espais són limitats i treballarem també per condicionar estos espais”.

María José Catalá també ha anunciat un projecte per “condicionar i millorar tota la zona de l’antic mercat, que actualment és la seu de l’associació de veïns, actuacions que milloren la qualitat de vida del barri, de la convivència al barri i que cal escometre perquè es tracta d’instal·lacions municipals”.

Catalá ha assegurat que la Fontsanta “és un barri que ha lluitat molt, que ha patit molt, però li ha arribat l’hora, l’hora de la Fontsanta, i és important que s’hi vegen eixes millores en este barri i en tots els barris de València. L’important és anar abordant estes xicotetes grans millores en tots els barris de la ciutat”.

Estes obres al barri es completen amb els treballs d’execució del carril bici de Tres Forques, que voreja la Fontsanta pel sud i que millorarà la connexió ciclista de la ciutat. El carril bici transcorrerà íntegrament pel carrer de les Tres Forques i unirà Vara de Quart amb l’avinguda de Pérez Galdós. Este nou eix ciclable, de vora quatre quilòmetres de llargària, connectarà els barris de la Fontsanta, Vara de Quart, Nou Moles, Tres Forques i Patraix. Les obres finalitzaran a finals de 2025 o primeries de 2026 i tenen un cost d’1,3 milions d’euros.

Per últim, l’Ajuntament estudia la instal·lació d’una font d’aigua filtrada i refrigerada en un punt del barri. Tècnics del Cicle Integral de l’Aigua estudien la ubicació millor per a la instal·lació.

Recursos multimèdia

María José Catalá
María José Catalá