Mobilitat obri el carril bici del carrer de Conca al complet

dimecres, 7 febrer, 2024
  • L’Ajuntament de València posa en funcionament una connexió ciclable més directa entre Patraix i el centre de la ciutat.
  • El projecte és concessionari d’una ajuda del 45% del seu pressupost inicial per part dels fons europeus Next Generation.

El servici de Mobilitat de l’Ajuntament de València ha obert, hui dimecres, un segon i últim tram del carril bici del carrer de Conca que connecta l’avinguda de Pérez Galdós amb la plaça del Bisbe Amigó. Es tracta de la continuïtat al primer tram que s’obrí divendres passat fins al carrer del Beat Nicolau Factor. Este nou eix ciclable del carrer de Conca suma 689,12 metres a la xarxa ciclista de València i, en especial, als barris de Patraix i d’Arrancapins.

 

El nou carril bici del carrer de Conca connecta, així, amb els carrils bici de Beat Nicolau Factor, de l’avinguda de Pérez Galdós, Alberic (ciclocarrer), San Josep de Calassanç, de Bon Ordre, Gran Via Ferran el Catòlic i amb l’Anell Ciclista.

 

Ampliació de la xarxa ciclista als districtes de Jesús, Patraix i Extramurs

El carril bici del carrer de Conca forma part d’un projecte més ampli que inclou, també, el carril bici de Jesús i les correccions de dos trams ciclables que es van fer fa pocs mesos a les interseccions de Tres Creus amb Tres Forques i al carrer d’Uruguai amb carretera d’Escrivà. En el cas del carril bici de Jesús (1.001,46 metres), un primer tram –el que connecta Giorgeta amb el carril bici de Jeroni Munyós- es va obrir abans de les vacances de Nadal, mentre que la resta de l’eix ciclable, fins a la Gran Via Ramón y Cajal, ja està en obres i té previst entrar en funcionament a finals d’abril o durant el mes de maig.

 

En general, en els quatre casos -els dos nous eixos ciclistes i els dos trams modificats-, el nou itinerari circula segregat sobre calçada, excepte en zones molt puntuals en les quals circula sobre vorera, i té una amplària mitjana de 2,5 metres. A més, el projecte ha modificat els encreuaments aixamfranats que es troben en el traçat del carril bici amb la finalitat d’evitar moviments tortuosos en l'itinerari ciclista i fer més curts i segurs els encreuaments, tant per a vianants com per a persones usuàries dels carrils bici.

 

Per últim, els passos de vianants s’adapten a la normativa vigent en matèria d'eliminació de barreres arquitectòniques i es disposen franges de detenció de paviment especial per a advertir a les persones invidents de la proximitat de la calçada i la seua direcció.

 

El projecte en la seua totalitat, adjudicat a l’empresa Pavasal per un import de 795.773,44 euros (IVA inclòs), és concessionari d’una ajuda del 45% del seu pressupost inicial, sense IVA, per part dels fons europeus Next Generation.

Ir a Inicio