Plànol actualitzat de la xarxa ciclista juntament amb consells de com a circular amb confiança a València.

Segon any que des de l'Agència Municipal de la Bicicleta, en coordinació amb el servei de Mobilitat, es publica el plànol actualitzat de la xarxa ciclista juntament amb consells de com a circular amb confiança a València.
Descarrega ací el document
Hem imprés 10.000 exemplars que repartirem en edificis de l'Ajuntament. Podeu recollir la guia:
- En Biblioteques:
Lluis Fullana en Plaça Maguncia s/n. | Francesc Almela i Vives | |
Joaquim Marti i Gadea | Josep MªBayarri | |
Sant Pau - Francesc Almela i Vives | María Beneyto | |
Maria Moliner | Vicent Boix i Ricarte | |
Biblioteca d'Aiora - Vicent Casp i Verger | Vicent Casp i Verger | |
Tomas Vicent Tosca | Clara Santiró i Font | |
Biblioteca de l'Exposició - Palau de l'Exposició | Eduard Escalante | |
Joan Churat i Saurí | Palau de L Exposició | |
Biblioteca de Benicalap - Carmelina Sánchez - Cutillas | Germana de Foix | |
Azorín | Lluis Fullana i Mirà | |
Biblioteca de Beniferri - Joan de Timoneda | Joanot Martorell | |
Biblioteca d'Arrancapins - Eduard Escalante | Constanti LLombart | |
Biblioteca de Ciutat Fallera - Vicent Tortosa i Biosca | Biblioteca del Mar | |
Vivers | La Petxina | |
Biblioteca de Trinitat - Vivers | Carola Reig | |
Vicent Tortosa i Biosca | Carmelina Schez-Cutillas | |
Biblioteca de Tres Forques - Lluís Fullana | Joan Timoneda | |
Matilde Ros (Castellar -Oliveral) |
Casa de la Reina |
|
Gregori Mayans i Siscar |
- En Punt d'Acces a Edifici de Tabacalera, C. Amadeo de Saboia, 11
- En OFICINA D'INFORMACIÓ I REGISTRE C. ARQUEBISBE MAYORAL
- En els Centres de Juventut de l'Ajuntament.
- En les Alcaldies Pedànies:
- Benimàmet - Beniferri
-Les Cases de Bàrcena, Massarrojos, Benifaraig, Carpesa, Borbotó y Poble Nou.
-La Punta, La Torre, Forn d’Alcedo, Castellar, y Pinedo.
- El Saler, El Palmar y El Perellonet
- EMT. Oficina d'atenció a la ciutadania
En les següentes botigues de València
Nombre Tienda | Dirección en València | |
Bicimecanica Kibike | Avd Peris y Valero nº77 bj-izq | |
Vici de Bici Tenda i Taller S.L. | C/ Venezuela 27 bajo | |
Todobici | Calle Serrería 5 bajo | |
Clásicas Ramón | C/Poeta Altet, 20 Bajo dicha. | |
Bicicletas Juan Deler | C/ Mestre Bellver 21 | |
DOYOUBIKE | Calle Sangre 9, bajo; 46002 | |
BIKE IN MIND | CALLE DONOSO CORTÉS, 12 | |
CHE BICI | CALLE IBIZA 8,46023,VLC | |
Bicistudio s c p | Av Blasco Ibáñez 88 bajo | |
Valencia Bikes | Paseo de la Pechina, 32 bajo Izq | |
Yo te quiero en bici | Avenida Francia 10 | |
CiaoBike | Calle Cuba 18 | |
Bikealao SC | Calle Abastos 5 | |
MO'Bike | Calle del Poeta Llombart, 1 | |
|
Calle Churat y Sauri, 4 |
Tan important com crear infraestructura ciclista és donar-la a conéixer. Per això, publiquem aquest document dirigit a usuaris/as de la bici i a aquelles persones que encara no ho són perquè comproven els itineraris que poden realitzar i coneguen bones pràctiques en la circulació amb confiança a la ciutat.
Enguany hem comptat amb la col·laboració en la il·lustració i Maquetació del document per Gerard Miquel, il·lustrador valencià i ciclista que ha aportat moltes idees que després s'han plasmat en il·lustracions i imatges creades per ell
Consells de Circulació amb confiança per la ciutat, incloent normativa i bones pràctiques.
Esta part del document l'hem dividit en Consells Abans de circular. Què s'ha de saber abans d'agafar la bicicleta, com a complements obligatoris i aconsellables, tipus de bici i roba en la bici, així com consells per a estacionar la bici amb seguretat i comoditat. La part de l'estacionament, per la seua importància, inclou un Qr que adreça a més informació sobre este tema.
Consells en la circulació: Es resumeixen bones pràctiques que ajudaran el ciclista a usar més la bici perquè concedeixen confiança i seguretat. Animen a senyalitzar, mantindre distància de seguretat, ser visible, activar tots els sentits, conéixer normativa, comunicar-te amb resta d'usuaris de la via, informació sobre la xarxa *ciclable de la ciutat i la normativa en els diferents tipus de viari.
La xarxa ciclable que el pla mostra inclou:
- 161 km de carrils bici,
- 29,7 km de Ciclocarrer,
- 2,96 km Carril bus ampliat per a bici, corresponent al carril de GGVV Fernando el Catòlic i Ramón y Cajal, que esperem que estiga obert a la fi de desembre.
- Sengles bici senyalitzades en verd,
- Carrils bici de connexió amb els municipis de l'àrea metropolitana, senyalitzats en blava.
- També els 743,1 Km de carrers amb circulació *máx velocitat 30 km/h o inferior perquè es coneguen les vies més pacificades, que ja suposen el 67% del total viari.
- I els 93,7 Km de zones per als vianants
També el plànol inclou:
- Els aparcaments de bici, que suposen 16.486 places per a bicicletes
- 276 estacions de bicicleta compartida *Valenbisi i les 8 de *Mibisi, servei metropolità amb estacions dins de la ciutat.
Amb l'objectiu de fomentar la intermodalitat amb el transport públic també s'inclouen les estacions de metro, tramvia, renfe rodalia o llarga distància.
Per a visibilitzar millor les connexions metropolitanes hem assenyalat tots els ponts o passos inferiors accessibles per a bicicletes.
Tot això és la xarxa ciclable existent a la ciutat. Hem volgut incloure també tots aquells projectes d'ampliació d'infraestructura ciclista:
- Projectes de l'anomenat 2n anell ciclista (Peset Aleixandre, General Avilés, Cardenal Benlloch- Eduardo Bosca, carril bus bici Perez Galdós),
- Jacinto Benavente, Cuenca, Carrer Jesús, Av Cid, Sant Vicent, Passeig Albereda, 3 forques, José María d'Haro, Gascó Oliag – Daniel Balaciart i Serradora pendent del Projecte Edusi cabanyal
Tots els projectes que ací s'han senyalitzat ascendeixen a 7,93 km nous de carril bici bidireccional i 2.99 km d'unidireccional que corresponen aquests últims al projecte de 3 *Forques i *GGVV *Perez *Galdós
També les ciclocarrers en projecte: en Cabanyal i connexió del pont a construir per Conselleria i Av Tomás Sala. 3.733,00 nous metres de ciclocarrers
Treballem per impulsar la millora de les connexions a nivell metropolità, mostrant les connexions de la ciutat amb els municipis.
Es mostren tots els carrils bici i els que es troben en projecte metropolità dins del terme municipal de València: Benimamet-beniferri, Picanya - València, Alboraia, Tavernes Blanques i Ronda Nord Burjassot.
En aquest document també s'ha volgut resumir Consells de Circulació amb confiança per la ciutat, incloent normativa i bones pràctiques.
Enguany hem comptat amb la col·laboració en la il·lustració i Maquetació del document per Gerard Miquel, il·lustrador valencià i ciclista que ha aportat moltes idees que després s'han plasmat en il·lustracions i imatges creades per ell.
Aquesta part del document l'hem dividit en Consells Abans de circular. Què s'ha de saber abans d'agafar la bicicleta, com a complements obligatoris i aconsellables, tipus de bici i roba en la bici, així com consells per a estacionar la bici amb seguretat i comoditat.
La part de l'estacionament, per la seua importància, inclou un Qr que adreça a més informació sobre aquest tema.
Consells en la circulació: Es resumeixen bones pràctiques que ajudaran el ciclista a usar més la bici perquè concedeixen confiança i seguretat. Animen a senyalitzar, mantindre distància de seguretat, ser visible, activar tots els sentits, conéixer normativa, comunicar-te amb resta d'usuaris de la via, informació sobre la xarxa ciclable de la ciutat i la normativa en els diferents tipus de viari.
Acabem el document amb informació de contacte de l'Agència Municipal de la Bicicleta.