Buscando, por favor espere....

Estás en: ACTUALIDAD

Reunión empresas promotoras CV - València

Vés enrere Reunión empresas promotoras CV

Volver

Urbanisme impulsa la col·laboració publicoprivada per a la construcció de 1000 vivendes públiques

• L'Ajuntament ha posat en marxa un pla de xoc per a l'agilitació de llicències

19/09/2023

  • Giner ha mantingut hui una trobada amb representants de la Federació d’Empreses Promotores de la Comunitat Valenciana per tal que el Pla de xoc que agilite la gestió de llicències siga un èxit.
  • “Volem comptar amb tots per tal de donar resposta a la demanda de vivenda pública que ens reclama la societat, especialment els joves", ha assenyalat Juan Giner.

El regidor d'Urbanisme, Habitatge i Llicències, Juan Giner, s'ha reunit este matí amb el president de la Federació d'Empreses Promotores de la Comunitat Valenciana, Antonio Olmedo, amb l'objectiu de potenciar la col·laboració publicoprivada que permeta la construcció de 1000 habitatges públics durant esta legislatura. A més, en la trobada s'ha analitzat el pla de xoc que ha posat en marxa la Regidoria per agilitar i desbloquejar la gestió de les llicències a l'Ajuntament de València.

“Volem comptar amb tots els professionals, ha assenyalat el regidor d'Urbanisme. En la reunió de hui hem analitzat la necessitat de posar en marxa tots els treballs que donen resposta a la demanda tan necessària d'habitatge públic. La societat valenciana, però especialment els joves, ens reclamen una solució i és necessari que ens posem tots a treballar, en una col·laboració publicoprivada, perquè al final de la legislatura disposem de 1000 habitatges públics".

Durant la reunió també s'ha analitzat la situació d'embús que viu l'Ajuntament amb més de 22.000 expedients pendents. "Ens estem reunint amb tots els sectors implicats per a escoltar les seues posicions, les seues idees, les seues propostes que ajuden al fet que el pla de xoc que permeta desembossar l'embut de les llicències siga un èxit. Perquè l'eix central d'este pla s'alçarà sobre una col·laboració necessària amb les entitats professionals que ens porten sempre a aconseguir l'agilitació de les llicències a l'Ajuntament, el nostre gran objectiu”.

Durant la reunió, Juan Giner ha exposat als promotors la complicada realitat en la qual es troba l'Ajuntament en la gestió de llicències. “El diagnòstic que l'auditoria que hem realitzat sobre l'estat de la gestió de les llicències ha sigut molt clarificador. Tenim més de 22.000 expedients pendents de resolució i hem de donar una resposta, cal trencar amb la dinàmica de meninfotisme i de braços caiguts que promovia l'anterior equip de govern. I per això hem de consolidar una col·laboració publicoprivada entre els sectors professionals i l'Ajuntament”.

L'informe elaborat per la Regidoria d'Urbanisme després del canvi de govern fruit de les passades eleccions municipals va revelar un total de 22.545 llicències en situació d’“embús” a l'ajuntament. Del total de llicències aturades, 11.781 corresponen a llicències d'obres, 9.253 a activitats i 1.511 a inspecció. A més, el text recollia també que el termini mitjà per a aconseguir una llicència d'activitat és de 1.200 dies, mentre que la d'obra nova es xifra en 730 dies, i la de reforma en 540 dies.

Finalment, el regidor ha recordat que este pla de xoc que es posa en marxa “d'una banda promourà eixa col·laboració amb els col·legis professionals i d'altra banda posarà en valor el treball dels empleats públics que gestionen les llicències d'activitats i urbanístiques, així com els d'inspecció; unificar procediments; i determinar la transversalitat dels expedients”.