S'està cercant, espereu....

Estàs en: ACTUALITAT

Multas carril bus-taxi - València

Vés enrere Multas carril bus-taxi

Tornar

Quasi el 70% de les multes per mal ús del carril bus-taxi han sigut causades per estacionar el vehicle

• La campanya va arrancar el passat 22 d'abril

22/05/2024

  • La Policia Local ha imposat 1.054 multes en el marc de la campanya especial de vigilància que va arrancar l'abril passat
  • Del total de multes imposades, el 68,2% han sigut vehicles estacionats en el carril bus-taxi, i la majoria d'elles en els circuits 2 i 4 de l'EMT
  • El regidor de Mobilitat, Jesús Carbonell, ha reiterat el perjuí que suposa per al transport públic l'ocupació no autoritzada del carril bus-taxi, com ara retencions, col·lapses circulatoris, pèrdues de freqüència i accidents

Més de dos terços de les multes que ha imposat la Policia Local de València durant la campanya especial de vigilància del bon ús del caril bus-taxi s'han degut a estacionaments de vehicles. Tal com ha explicat el regidor de Mobilitat i Seguretat, Jesús Carbonell, del total de 1.054 multes imposades, 719 han sigut per estacional en el carril reservat al pas dels autobusos urbans i dels taxis, la qual cosa suposa un percentatge del 68,2% del total.

Segons les dades de la Policia Local, la majoria de les multes per estacionar en estos carrils es van imposar en horari de matí. Van ser 429, quasi el doble que les registrades de vesprada, que van ser 289; mentres que en horari de nit únicament es va registrar una sanció. Quant als llocs de major incompliment, s'han observat uns registres similars en quatre dels sis circuits de l'EMT, que oscil·len entre les 132 i 167 multes; mentres que en els altres dos s'ha obtingut un incompliment menor, entre 45 i 51.

Els circuits 0, 1, 2 i 4 han tingut el major nombre de sancions: 57, 66, 76 i 63, respectivament. I corresponen als recorreguts següents:

- Circuit 0: Gran Via Marqués del Túria, carrers Colón, Guillem de Castro, Blanqueria-Comte de Trénor-Pintor López, Gran Via Ferran el Catòlic i avinguda de Pérez Galdós.

- Circuit 1: avinguda de Blasco Ibáñez, carrer General Elío, avingudes d'Aragó i Cardenal Benlloch –carrer Eduard Boscá, avingudes del Port, Cardenal Benlloch - Doctor Manuel Candela, i carrer Misser Mascó

- Circuit 2: avinguda de Jacinto Benavente (des de Marqués del Túria a Peris i Valero), carrer de l'Alcalde Reig, avingudes de la Plata i d'Amado Granell Mesado, carrers Ciscar, i Joaquim Costa; i avinguda de Peris i Valero (en sentit Ausias March i pont de l'Àngel Custodi)

Per part seua, els circuits 3 i 5 han registrat un nombre significativament menor de sancions, 51 i 45, respectivament:

- Circuit 3: carrer de Jesús, avinguda de Gaspar Aguilar, carrers de Jaime Beltrán, Carters, Uruguai, avinguda Giorgeta, carrers del Mestre Sosa, Sant Vicent (entre avinguda Giorgeta i plaça de Sant Agustí), Carretera de Malilla, i carrer de Joaquim Benlloch

- Circuito 5: Avinguda de la Malva-Rosa, carrers de la Reina, Serradora, Illes Canàries, Menorca, Marí Blas de Lezo, Lluís Peixó i avinguda dels Tarongers en sentit platja.

Les sancions imposades per fer ús del carril bus-taxi per a circular estan en el segon lloc en volum de multes. En total s'han imposat 276 obligacions per este concepte, és a dir, el 26,1%, poc més de la quarta part del total. I, en este cas, la major part corresponen al circuit 0 de l'EMT, que ha registrat 159 del total (57,6%). Els circuits 2 i 3, amb 54 i 56 multes, se situen en segona posició. I la resta registra dades quasi irrellevants.

Finalment, s'han imposat 47 multes per parades en estos carrils, de nou la majoria (25 multes) en el circuit 0, i altres 12 per intervencions de la grua per a la retirada de vehicles detinguts sobre estos espais reservats per als vehicles de transport públic.

La campanya va arrancar el passat 22 d'abril amb l'objectiu de “sensibilitzar la ciutadania sobre els perjuís que provoca en el transport públic l'ocupació no autoritzada del carril bus-taxi, com a retencions, col·lapses circulatoris, pèrdues de freqüència i accidents”, segons va explicar en el seu moment el regidor Carbonell. La primera fase d'esta acció de control i vigilància dels carrils reservats als autobusos d'EMT i els taxis va durar una setmana i va ser de caràcter merament informatiu, amb avisos, informació de la normativa vigent i recomanacions a les persones usuàries de vehicles privats que recorren amb freqüència al carril bus i dificulten la fluïdesa. Immediatament després, es va posar en marxa una segona fase executiva, en la qual es van aplicar les denúncies i sancions que marca l'ordenament en vigor (que poden arribar fins als 300 euros).