La Junta de Portaveus | Ajuntament de València - València

Junta de Portaveus

 

És l'òrgan consultiu i col·laborador de qui exercix la presidència del Ple respecte de l’ordenació dels treballs d’este òrgan i les seues comissions, i adopta els seus acords per mitjà de vot ponderat.

Està integrada per les i els portaveus dels grups polítics municipals –regidor o regidora del grup que transitòriament assumisca esta funció– i l’alcalde o alcaldessa, o en qui haja delegat de forma permanent la funció de presidència del Ple. Es assistida pel Secretari o Secretaria General de la Corporació a sol·licitud de la Presidència.

La Junta de Portaveus té, entre d'altres, les atribucions següents:

a) Rebre les informacions de la presidència sobre assumptes d’interès municipal per a difondre-la entre els membres del grups polítics.
b) Canalitzar les peticions dels grups en relació amb el seu funcionament i la seua participació en els debats corporatius
c) Tractar el règim dels debats i votacions de les sessions plenàries ordinàries i de les extraordinàries que determina la presidència del Ple.
d) Conéixer i valorar determinades decisions que hagen d’adoptar l’Alcaldia o el Ple en matèria organitzativa i establir criteris interpretatius sobre el funcionament dels òrgans col·legiats municipals.

Amb caràcter ordinari la Junta de Portaveus es reunirà una vegada al mes, excepte agost, habitualment el dimarts anterior a la celebració de les sessions plenàries ordinàries, a les 10,30 hores, a fi de disposar de l’orde del dia.

Per raons d’agenda de l'Alcaldia o d’altres circumstàncies es podrà modificar la data o l’horari de la reunió. En tot cas, es compliran els terminis assenyalats pel punt 4 del citat article 33.

La presidència convocarà la Junta de Portaveus per a l’ordenació dels treballs del Ple amb prou termini perquè puga celebrar-se entre 24 i 48 hores abans de cada sessió plenària ordinària i aquelles extraordinàries en què així ho estime. Esta convocatòria no necessitarà cap formalitat i es podrà utilitzar qualsevol dels procediments habituals de comunicació, inclosos els verbals.

Composició

 

 

ALCALDE

 

GRUPO COMPROMÍS

Excmo. Sr. Joan RIBÓ CANUT

|

 

PORTAVOCES

 

 
|

|

|

 

|

|

|

|
 

 

AARÓN CANO MONTANER

 

Aarón Cano Montaner

RESPONSABILITATS ACTUALS EN L'AJUNTAMENT

Regidor del Grup Municipal Socialista.
Sisé Tinent d'Alcalde.
Coordinador General de l'àrea de Protecció Ciutadana.
Regidor Delegat de Prevenció i Extinció d'Incendis.
Regidor Delegat de Policia Local.
Regidor Delegat de Protecció Civil.
Presidente del Consell de la Policia Local.
Representant de l'Ajuntament en la Comissió de Coordinació de Policies Locals.
Vicepresident primer i vocal en la Junta Local de Protecció Civil.
Representante en la Comissió Local per a la Millora de la Regulació.
Representant suplent en el Consell d'Administració de l'Autoritat del Transport Metropolità de València.
Vicepresident de la Junta Municipal de Ciutat Vella.
Vicepresident de la Junta Municipal de Pobles de l'Oest.

DECLARACIONS DE BÉNS I DRETS PATRIMONIALS

Retribució anual bruta: 78.423,38

Declaració de béns i drets patrimonials:

BOP 03.07.2019 (pdf 199 Kb) BOP 08.07.2019 (pdf 199 Kb) BOP 26.03.2020 (pdf 135 Kb)

ESTUDIS

Llicenciatura en història

 

DOCUMENT TRAJECTÒRIA PROFESSIONAL

Trajectòria professional (PDF 209Kb).

DOCUMENTACIÓ ACREDITATIVA

Llicenciatura en Història (PDF 828 Kb).

DADES DE CONTACTE

Telèfon: 962085536
Av. del Cid, 37, Planta 1a - 46018
E-mail: regidoriaplv@valencia.es

Xarxes socials:
Twitter Àrea de Protecció Ciutadana: @policialocalvlc, @bomberosvlc, @protecivilvlc

REGISTRE DE VIATGES

Viatges