Carta de servicis - València

Carta de servicis

El Gabinet de Comunicació de l’Ajuntament de València és l’encarregat de gestionar les relacions de la corporació municipal amb els mitjans de comunicació i d’informar a la ciutadania a través de diferents suports, com ara la web municipal o les diferents xarxes socials corporatives.

Oferim als mitjans de comunicació una agenda diària dels actes públics de tota la corporació i les delegacions municipals, així com de l’Alcaldia, i som el departament encarregat de les convocatòries de premsa.

A més, donem cobertura a la major part d’actes institucionals, dels quals després aportem informació escrita, audiovisual i gràfica. És a dir, elaborem notes de premsa amb enllaços per a ampliar continguts, preparem talls de veu per a ràdios, i també oferim recursos gràfics i material audiovisual. Tot este contingut multimèdia està actualitzat i és accessible no només per als professionals dels mitjans de comunicació, sinó també per a la ciutadania, a través d’esta web on, d’altra banda, es pot trobar tota la informació relativa a la ciutat i a l’Ajuntament.

De fet, des del Gabinet de Comunicació contribuïm a la difusió de la imatge de València i a l’acostament de la ciutadania a la seua Administració pública més propera. En este sentit, donem compte de les campanyes informatives desenvolupades pels diferents servicis de l’Ajuntament, així com d’avisos d’interés públic.

En l’atenció als mitjans de comunicació s’inclou l’enviament de material embargat fins al moment acordat per a facilitar el treball dels informadors, així com la tramitació de les acreditacions necessàries perquè estos professionals puguen desenvolupar les seues tasques sense cap problema. D’esta manera, es facilita, per exemple, des de l’accés a un edifici públic fins a l’estacionament d’una unitat mòbil per a fer una retransmissió.

A més, donem suport als professionals locals i de fora de València que sol·liciten entrevistes amb responsables polítics i tècnics, i tramitem informes, dades o documents d’interés informatiu.

Des del Gabinet de Comunicació també acostem, tant als mitjans de comunicació com a la ciutadania en general, els esdeveniments més importants que se celebren a l’Ajuntament en directe. I ho fem mitjançant retransmissions a través d’esta web.

Pel que respecta als plens, l’òrgan de màxima representació política de la ciutadania a l’Ajuntament, el Gabinet de Comunicació retransmet totes les sessions en directe i, posteriorment, edita els vídeos oportuns i n’extrau les estadístiques de visualització.

La tasca informativa es completa a través dels perfils institucionals de l’Ajuntament de València en les principals xarxes socials: Facebook, Twitter i Instagram, a més de YouTube. Mitjançant estes eines difonguem informació d’interés ciutadà i  fem referència de la gestió de l’equip de govern, així com de la seua activitat i de la dels grups municipals. Amb les xarxes també projectem la imatge de València i mantenim el diàleg amb la ciutadania, a la qual fem arribar informació de servici públic i alertes.