Notícies Destacades | Ajuntament de València - València
Cerca de notícies
Cerca per dia
Últimes notícies
El Servici de Mediació de la Policia Local resol de manera positiva el 92% dels conflictes de 2024

• La Comisaria de Proximitat que més cas ha resolt és la de Patraix
21/01/2025
- De 615 casos atesos s'ha aconseguit un acord satisfactori per a les parts en 569 d'ells
- La Comissaria de Proximitat que més casos ha resolt és la de Patraix
- L'Ajuntament se suma hui a la celebració del Dia Europeu de la Mediació
En estos últims 12 mesos este servici ha intervingut en 980 conflictes veïnals, dels quals 615 han desembocat en un procés directe de mediació entre les parts, la resta s'han derivat a altres servicis o s'han descartat per no adequar-se al procés de mediació. En l'actualitat tenim en tràmit 204 mediacions, que encara no s'han resolt. Dels 615 casos atesos s'ha aconseguit un acord satisfactori per a les parts en 569 i no s'ha arribat a un acord en 56 casos.
Existixen departaments especialitzats en mediació en cada una de les set Comissaries de Proximitat, formats per policies que atenen les reclamacions veïnals, fan seguiment dels casos i intenten arribar a un acord satisfactori per a les parts.
La Comissaria de Proximitat que més casos ha resolt és la de Patraix, amb 167, seguida de la de Russafa, amb 158 i la de Marítim, amb 90.
Quant a la tipologia dels conflictes destaquen els relacionats amb el soroll i les molèsties veïnals, que representen el 47%. El 34% estan relacionats amb competències pròpies de la policia local, com els animals i les mascotes, obres, salubritat i higiene o ús de l'espai públic. El 16% restant són mediacions més especialitzades amb temes interculturals, escolars o familiars. Este tipus de mediacions es van reduint anualment, ja que des d'altres àmbits es compten amb servicis especialitzats que s'encarreguen de gestionar este tipus de conflictes.
Hem de tindre present que la mediació està àmpliament regulada i fins i tot té normativa específica i requisits per especialitat. De fet, el pròxim 3 d'abril entrarà en vigor la nova Llei orgànica 1/2025, de mesures en matèria d'eficiència del Servici Públic de Justícia, que establix la mediació com un requisit previ obligatori a la demanda. A més existix una Llei de Coordinació de Policies Locals de la Comunitat Valenciana, que insta les policies locals a “intervindre en la gestió dels conflictes de la ciutadania en el marc de la mediació policial”, quan siguen requerits per la ciutadania, col·laborant de manera proactiva en la transformació d'estos conflictes.
Des de la Policia Local de València es continua apostant per este mètode, que; permet resoldre disputes abans que es convertisquen en conflictes majors o fets violents, reduint el risc d'enfrontaments; genera solucions duradores, en ser consensuades per les parts i no existir l'element coercitiu; millora la imatge de la policia i l'enfortint les relacions amb la comunitat i descongestiona el sistema judicial.
Notícies relacionades
-
El Circuit de Carreres Caixa Popular Ciutat de València repassa els seus 20 anys d'història amb una exposició en La Petxina

-
L'Ajuntament impulsa un nou programa de suport psicològic per a més de 1.500 alumnes de les pedanies afectades per la dana

-
València i Lisboa tixen una aliança atlanticomediterrània

-
València prepara el Nadal amb un total de 45 arbres nadalencs i 274 arcs lluminosos per tota la ciutat

-
L'Ajuntament reforça la seguretat de Benimàmet i Beniferri amb una nova reguarda de Policia Local en el districte

-
L'Ajuntament de València reforça la ciberseguretat del sector públic local amb una formació per als directius

-
València inicia la tercera fase de la campanya de plantació d'arbratge viari

-
L'Ajuntament impulsa el talent musical jove amb l'III Cicle de Concerts a càrrec de l'alumnat dels conservatoris professionals de la ciutat


