S'està cercant, espereu....

Notícies Destacades | Ajuntament de València - València

Cerca de notícies

Data (dd/mm/aaaa)

Cerca per dia

Últimes notícies


Tornar

El Servici de Mediació de la Policia Local resol de manera positiva el 92% dels conflictes de 2024

• La Comisaria de Proximitat que més cas ha resolt és la de Patraix

21/01/2025

  • De 615 casos atesos s'ha aconseguit un acord satisfactori per a les parts en 569 d'ells
  • La Comissaria de Proximitat que més casos ha resolt és la de Patraix
  • L'Ajuntament se suma hui a la celebració del Dia Europeu de la Mediació

En estos últims 12 mesos este servici ha intervingut en 980 conflictes veïnals, dels quals 615 han desembocat en un procés directe de mediació entre les parts, la resta s'han derivat a altres servicis o s'han descartat per no adequar-se al procés de mediació. En l'actualitat tenim en tràmit 204 mediacions, que encara no s'han resolt. Dels 615 casos atesos s'ha aconseguit un acord satisfactori per a les parts en 569 i no s'ha arribat a un acord en 56 casos.

Existixen departaments especialitzats en mediació en cada una de les set Comissaries de Proximitat, formats per policies que atenen les reclamacions veïnals, fan seguiment dels casos i intenten arribar a un acord satisfactori per a les parts.

La Comissaria de Proximitat que més casos ha resolt és la de Patraix, amb 167, seguida de la de Russafa, amb 158 i la de Marítim, amb 90.

Quant a la tipologia dels conflictes destaquen els relacionats amb el soroll i les molèsties veïnals, que representen el 47%. El 34% estan relacionats amb competències pròpies de la policia local, com els animals i les mascotes, obres, salubritat i higiene o ús de l'espai públic. El 16% restant són mediacions més especialitzades amb temes interculturals, escolars o familiars. Este tipus de mediacions es van reduint anualment, ja que des d'altres àmbits es compten amb servicis especialitzats que s'encarreguen de gestionar este tipus de conflictes.

Hem de tindre present que la mediació està àmpliament regulada i fins i tot té normativa específica i requisits per especialitat. De fet, el pròxim 3 d'abril entrarà en vigor la nova Llei orgànica 1/2025, de mesures en matèria d'eficiència del Servici Públic de Justícia, que establix la mediació com un requisit previ obligatori a la demanda. A més existix una Llei de Coordinació de Policies Locals de la Comunitat Valenciana, que insta les policies locals a “intervindre en la gestió dels conflictes de la ciutadania en el marc de la mediació policial”, quan siguen requerits per la ciutadania, col·laborant de manera proactiva en la transformació d'estos conflictes.

Des de la Policia Local de València es continua apostant per este mètode, que; permet resoldre disputes abans que es convertisquen en conflictes majors o fets violents, reduint el risc d'enfrontaments; genera solucions duradores, en ser consensuades per les parts i no existir l'element coercitiu; millora la imatge de la policia i l'enfortint les relacions amb la comunitat i descongestiona el sistema judicial.