Notícies Destacades | Ajuntament de València - València
Cerca de notícies
Cerca per dia
Últimes notícies
La regidoria d'Educació oferix nous projectes educatius sobre cinema per al pròxim curs
Els centres escolars poden sol·licitar les activitats educatives per al pròxim curs fins al 30 de setembre

• El cinema servirà com a eina educativa per als alumnes de la ciutat
11/08/2022
La regidora d'Educació, Maite Ibáñez, ha explicat que s'oferix als centres escolars noves activitats per a treballar a l'aula el cinema educatiu i l'alfabetització visual de l'alumnat. La regidoria d'Educació ha ampliat el programa Educ-Art amb noves propostes educatives de caràcter artístic, utilitzant el cinema com a eina didàctica. Este àmbit temàtic, dins de l'oferta de Projectes Educatius, abasta els tallers, activitats artístiques, musicals, etc. que el Ajuntament de València oferix als centres escolars de la ciutat.
El primer d'estos nous programes és una Plataforma en línia de cinema educatiu, anomenada Backpack, que està dirigida fonamentalment a l'alumnat de Primària, Secundària i Batxiller. Oferix un ampli catàleg de llargmetratges i curtmetratges seleccionats pel seu contingut pedagògic i organitzats per temàtiques i etapes escolars.
“A través d'esta plataforma, es podran treballar a l'aula temes transversals com la tolerància i el respecte, la diversitat, la gestió d'emocions i l'afectivitat, l'assetjament escolar, la igualtat d'oportunitats, la cura del Medi Ambient i dels animals, els Drets Humans o la prevenció de drogodependències”, ha explicat la regidora d'Educació, Maite Ibáñez. “L'objectiu és utilitzar el cinema amb valors i temes transversals com a mitjà per a desenvolupar un pensament crític i despertar la consciència social de l'alumnat”.
Junt a cadascuna de les pel·lícules oferides en la plataforma digital, s'inclou contingut addicional per a poder treballar a l'aula: fitxa de treball per a l'alumnat, guia didàctica per al professorat i material amb contingut extra dels diferents Objectius de Desenvolupament Sostenible de l'Agenda 2030 que es relacionen amb cadascuna de les pel·lícules disponibles.
L'altre programa, titulat “La teua història, de cinema!” està dirigit a l'alumnat de 5é i 6é de Primària i als de Secundària. “En una societat com l'actual, amb un marcat component audiovisual, a través d'esta nova activitat ens marquem com a objectiu contribuir a l'alfabetització visual de l'alumnat, que passarà de ser consumidor a generador de contingut audiovisual”, ha apuntat Ibáñez.
Utilitzant el cinema com a eina, i les històries de les xiquetes i xiquets que participen en el taller com a temàtica, l'alumnat s'endinsarà en el món de crear relats. A través d'un recorregut històric de les antigues tècniques d'animació d'imatges, el Folioscopio i el Taumatropo, els escolars s'acostaran al principi de la persistència de la visió (impressions retinianas). A més, s'aproximaran a la tècnica del stop motion i utilitzaran el Brainstorming com a recurs per a generar un guió amb el qual podran contar la seua història. En este sentit, s'introduiran les noves tecnologies de telefonia mòbil com una eina versàtil capaç de facilitar el muntatge de les històries de cinema. “L'objectiu és incentivar la creativitat i potenciar l'expressió artística, desenvolupar el sistema cognitiu a través de l'art, fomentar el treball en equip i ampliar coneixements sobre el cinema”, ha explicat la regidora d'Educació.
Els centres de la ciutat de València poden sol·licitar els projectes educatius per al pròxims curs fins al 30 de setembre a través de la pàgina web de la regidoria d'Educació.
Recursos multimèdia
Notícies relacionades
-
La Junta de Govern aprova el nomenament d’Alfonso Benaches com a nou director de la Universitat Popular

-
Comencen les obres del nou CEIP Sant Àngel de la Guarda després de huit anys en barracons

-
L'Ajuntament destina una partida de 2,4 milions € al manteniment dels col·legis municipals

-
Més de 120 escolars dels col·legis municipals celebren a l'Ajuntament el Dia de la Constitució

-
Els col·legis municipals renoven el banc de llibres

-
Arranca la temporada de campus esportius de Nadal per als xiquets i xiquetes de la ciutat de València

-
L'Ajuntament destina una partida de 425.000 euros a la realització d'activitats extraescolars

-
L'Ajuntament amplia en vora 600.000 euros les ajudes destinades al menjador escolar i de l'Escola d'Estiu

