Notícies Destacades | Ajuntament de València - València
Cerca de notícies
Cerca per dia
Últimes notícies
L’Ajuntament col·labora amb un projecte de restauració a la Marina per a la inserció laboral de persones amb discapacitat de la Fundació Asindown
El consistori facilita un local a l’entitat, prop de l’edifici Veles e Vents, que serà al mateix temps cafeteria i centre de formació i ocupació

• Les obres de l'espai de la Marina començaran en setembre i duraran sis mesos
26/07/2022
La Marina acollirà “La mare que va”: una cafeteria que serà al mateix temps un centre de formació i ocupació per a persones amb síndrome de Down i discapacitat intel·lectual, que després podran treballar en l’establiment. L’Ajuntament ha facilitat a la fundació Asindown un local prop de l’edifici Veles e Vents per impulsar el projecte i aportarà 20.000 euros per cada any de vigència del conveni signat amb l’entitat. En setembre començaran les obres per adequar les instal·lacions, que duraran sis mesos. Els i les usuàries dels centres d’ocupació municipals s’incorporaran a la iniciativa.
La regidora de Servicis Socials, Isabel Lozano, acompanyada del gerent de la Fundació Asindown, Manuel Campos, ha presentat este matí en roda de premsa este “projecte pioner que permetrà trencar barreres”. Lozano l’ha qualificat “d’un pas més perquè la Marina continue construint-se com un espai d’oportunitats laborals i d’innovació, en este cas amb un element afegit, el valor social innegable que té el poder dinamitzar la contractació de persones amb discapacitat intel·lectual, un col·lectiu que té l’accés més difícil al món laboral”.
La cafeteria de “La mare que va” tindrà una superfície de 382 metres quadrats i comprén una part tancada i terrassa. Serà totalment envidrada, de manera que es podran vore les accions formatives per a la qualificació professional en cuina, sala i atenció al públic que es duran a terme. A més de servicis de restauració, l’establiment s’obrirà a la celebració d’esdeveniments, reunions i presentacions i, a més, hi haurà activitats culturals, com ara exposicions, concerts o monòlegs. L’Ajuntament arrenda el local a Asindowm per un preu de 310 euros mensuals durant deu anys, prorrogables altres cinc més. A més, consistori i fundació han firmat un conveni per quatre anys, prorrogables dos més, pel qual l’entitat rebrà 20.000 euros anuals en concepte de subvenció del projecte.
Per la seua part, Manuel Campos ha destacat “l’entorn de màxima visibilitat” on es troba el local. El gerent d’Asindowm ha manifestat així mateix que “l’objectiu últim és que la gent que vaja allí a dinar i a passar el dia veja com estos xics i xiques estan treballant i vulguen en la seua empresa gent amb discapacitat”, de manera que “no només donem oportunitats laborals en este espai, sinó que el món empresarial es fixe ens ells i elles per poder portar-se’ls a les seues empreses i formar part del seu equip”.
Recursos multimèdia
Notícies relacionades
-
El Saló de Cristall reunix més de 650 dibuixos i relats que homenatgen iaios i iaies

-
Catalá: “Obrim un centre per als majors en el cor del Pilar”

-
L'Ajuntament injecta més de 450.000 euros per donar suport a persones sense llar i en risc d'exclusió

-
La regidora Marta Torrado inaugura la jornada tècnica ‘Diverses mirades davant les addiccions’

-
El programa “Ludens” de prevenció d'addicció al joc complix 10 anys i un abast de quasi 13.000 estudiants

-
L'Ajuntament i la Universitat de València renoven la seua col·laboració per a previndre addiccions en la població juvenil

-
L'Ajuntament reserva uns 18 milions d'euros per a la gestió de 300 places en Centres de Dia Municipals

-
L'Ajuntament impulsa l'III Pla Colonial Felí amb més participació ciutadana


