S'està cercant, espereu....

Notícies Destacades | Ajuntament de València - València

Cerca de notícies

Data (dd/mm/aaaa)

Cerca per dia

Últimes notícies


Tornar

‘Esports al Barri’ torna a Patraix per a mostrar l’oferta esportiva de València al veïnat i les famílies del barri

• Una edició anterior d'Esports al Barri.

29/09/2026

  • L’emblemàtica plaça que dona nom al barri acull este dissabte un matí d’activitats gratuïtes amb la participació de federacions i clubs esportius

La plaça de Patraix acull el dissabte 3 d'octubre la huitena sessió d'Esports al Barri, el programa amb què la Fundació Esportiva Municipal (FDM), en col·laboració amb clubs locals i federacions esportives, apropa les propostes esportives de València al veïnat dels diferents barris i districtes de la ciutat. “Tornem després de l'estiu amb esta iniciativa per gaudir de l'esport en família als nostres barris”, ha declarat la regidora d'Esports, Rocío Gil. “Animem la ciutadania a conéixer el programa 'Esports al Barri' i descobrir la gran varietat de disciplines esportives que oferix el teixit associatiu de la nostra ciutat”, ha assenyalat.

La jornada suposa el retorn d'Esports al Barri després del descans estival, però també suposa el retorn del programa a Patraix, ja que l'última vegada que el projecte va visitar el barri va ser en 2023. D'esta manera, la plaça de Patraix es convertirà en un estadi poliesportiu en què s'habilitaran espais per a menuts, joves i adults puguen conéixer i jugar de manera lúdica a algunes de les disciplines esportives que es poden practicar a la ciutat de València.

Com és habitual, la jornada se celebrarà de 9:00 a 14:00 hores i comptarà amb la participació de tècnics i jugadors pertanyents a federacions i entitats d'hoquei, triatló, voleibol, escacs, pàdel, pilota valenciana, judo, karate, lluita o handbol. A més, i gràcies a la col·laboració d'El Corte Inglés, la jornada inclou propostes adreçades específicament als més menuts, amb espais de pintacares i globoflèxia. Tot i que el programa està especialment orientat a la població infantil, l'organització ha dissenyat activitats per a totes les edats per convertir l'esport i un espai públic com la plaça del barri, en un punt de trobada per a les famílies i el veïnat.

'Esports al Barri' va nàixer el 2020 impulsat per la Fundació Esportiva Municipal amb el propòsit de fomentar la pràctica esportiva, promoure hàbits de vida saludables i donar a conéixer l'àmplia oferta esportiva existent als diferents barris de València. El programa s'ha consolidat com una de les iniciatives de promoció esportiva de proximitat amb més acollida entre la ciutadania, ja que fomenta la participació i la diversió dels més joves.

Penúltima parada

Durant 2026, el programa ja ha realitzat set jornades celebrades al Parc Central, Montolivet, Penya-roja, Marxalenes, Benimaclet, Aiora i Extramurs (Petxina). Patraix és la huitena de les sessions programades enguany per part de la Fundació Esportiva Municipal amb l'objectiu d'impulsar la pràctica esportiva i la convivència a través de l'esport a tots els barris i districtes de València. També a octubre, es celebrarà un 'Esports al Barri' al Parc Lineal de Benimàmet.