Notícies Destacades | Ajuntament de València - València
Cerca de notícies
Cerca per dia
Últimes notícies
Acords sobre benestar Social i contaminació acústica
L'Ajuntament de València col·laborarà amb més de 26.000 euros en la posada en marxa d'un nou programa d'atenció a persones que exercixen la prostitució en els carrers de València. Este programa serà realitzat directament per Cáritas Diocesanes, que compta també amb el suport de la Conselleria de Benestar Social, que aportarà 67.910 euros per a la seua realització.
El programa específic d'atenció als que exercixen la prostitució en els carrers de València l'escomet un equip professional compost per dos treballadores socials, dos educadors, una advocada, dos mediadors de salut i set voluntaris.
Durant l'any 2009, un programa semblant va centrar la seua actuació fonamentalment en els barris del Districte Marítim i Velluters, i de forma molt especial en les prostitutes d'origen subsaharià, la majoria d'elles nigerianes, en situació irregular a Espanya, sense patró de consum de drogues i amb una mitjana d'edat de 22 anys.
Es va atendre a un total de 241 dones, va haver-hi 702 actuacions en el carrer i 1.312 en la seu de Cáritas. Entre els servicis realitzats destaquen l'acompanyament i assessorament en qüestions sanitàries, jurídiques, escolars, visites domiciliàries, i d'atenció personalitzada. La intervenció més sol·licitada va tindre a veure amb la prevenció de malalties de transmissió sexual i hàbits saludables, seguida per aquelles intervencions en el procés de documentació, regularització de permisos de residència i treball.
El desconeixement de l'idioma i el baix nivell d'instrucció són el principal escull que dificulta la incorporació al món laboral d'estes dones subsaharianes. A pesar d'això, l'any 2009, un total de 40 prostitutes ateses per este programa van poder ser reinserides socialment i van abandonar l'exercici de la prostitució. Esta quantitat s'eleva a 225 si sumem els casos de reinserció d'anys anteriors.
LLUITA CONTRA LA POBRESA
Sense eixir-nos de l'Àrea de Benestar Social, la Junta de Govern Local ha aprovat les bases de la convocatòria d'ajudes a les ONG per a la realització de projectes “Lluita contra la pobresa i exclusió social”, amb els que es completen les accions que es duen a terme a través dels propis programes municipals.
L'Ajuntament recolza econòmicament a les ONG de la ciutat de València en la realització d'estos projectes de lluita contra la pobresa i l'exclusió social des de l'any 1996, amb unes ajudes que han anat creixent any rere any, i que en 2010 ascendiran a 971.000 euros.
A l'hora de la seua concessió es valora positivament que estos programes que es desenvolupen en la ciutat de València es facen en col·laboració amb els servicis socials municipals. Els col·lectius beneficiaris d'estos programes són immigrants, refugiats i asilats, persones sense sostre, grups ètnics minoritaris, persones en procés de “desinstitucionalització”, desocupats de llarga duració, dones en situació de vulnerabilitat o exclusió, jóvens amb dificultats d'integració social, famílies monoparentals amb càrregues familiars no compartides, majors de 60 anys que viuen sols i amb pocs recursos, víctimes de violència de gènere, malalts crònics desatesos, i persones en situació de dependència que precisen d'atencions que no són oferides en la xarxa pública de servicis.
CONTAMINACIÓ ACÚSTICA
L'Ajuntament durà a terme en huit col·legis públics de la ciutat de València l'execució d'infraestructures que milloren el seu funcionament i actuen com a mesures correctores contra la contaminació acústica. Estes actuacions, pressupostades en 658.240 euros, seran finançades a càrrec del Fons Estatal per a l'Ocupació i la Sostenibilitat Local.
Amb la seua execució, l'Ajuntament de València vol avançar en el desenvolupament de la protecció dels ciutadans i del medi ambient enfront dels efectes negatius del soroll i la contaminació acústica, al mateix temps que protegir de forma especial a la infància en l'entorn dels col·legis públics.
Els centres on van a escometre's estes actuacions són els col·legis públics, Vicente Gaos, Mare Nostrum, Serrería, Ayora, Antonio García López, Ciudad de Bolonia, Francisco Giner de los Ríos, i Forn d'Alcedo.
El Jutjat Contenciós Administratiu número 6 de València ha desestimat el recurs presentat contra l'Ajuntament de València en relació a l'expedient de la declaració de Zona Acústicament Saturada (ZAS), de la discoteca Woody. En esta resolució es desestima l'apel·lació i es dictamina que la tramitació de l'expedient de la declaració de ZAS de Woody “va ser conforme a Dret”.
La Junta de Govern Local ha aprovat el reconeixement de pagament a favor del Capítol Metropolità de València d'una ajuda de 30.000 euros, que seran destinats al sosteniment de la Capilla Musical de la Catedral de València. Esta ajuda és una ampliació del conveni de col·laboració subscrit entre l'Ajuntament i el Capítol Metropolità.
D'altra banda, este matí la Junta de Govern Local ha aprovat també les bases per a la concessió de subvencions a les organitzacions de comerciants, destinades a la realització d'actuacions de promoció del comerç i animació comercial a València durant l'any 2010. Estes subvencions ascendixen a 25.000 euros.
Igualment s'ha donat llum verd a l'aprovació d'un conveni amb l'Associació Europea d'Esports per a Policies i Bombers, amb motiu de la celebració dels III Jocs Europeus de Policies i Bombers “Europolyb 2010”, a celebrar entre el 7 i el 13 de juny pròxims.
En la Junta de Govern local, a proposta del Servici de Benestar Social i Integració, s'ha donat el vist i plau a la proposta de col·laboració de l'Ajuntament de València amb el grup Hervideros de Cofrentes, perquè persones majors de València puguen beneficiar-se de condicions especials en el gaudi de programes de salut en els balnearis que l'esmentat grup empresarial posseïx a Cofrentes, Montanejos, Banys de Montemayor i balneari associat de Chulilla.