Notícies Destacades | Ajuntament de València - València
Cerca de notícies
Cerca per dia
Últimes notícies
València recupera la bandera blava per a la platja Arbre del Gos

• Platja Arbre del Gos
07/05/2024
- La ciutat suma fins a 7 banderes blaves que reconeixen l'excel·lència de les platges valencianes
La ciutat de València recupera la bandera blava per a la platja Arbre del Gos. Amb este reconeixement, les platges del litoral de València sumen un total de 7 banderes blaves. Així s'ha conegut este dimarts quan l'Associació d'Educació Ambiental i del Consumidor (ADEAC), promotora de la iniciativa, ha publicat les dades de 2024. “Este reconeixement demostra el compromís de la ciutat amb la qualitat de les seues platges”, ha destacat la delegada de platges, Mónica Gil.
D'esta manera, València continua sent una de les ciutats de la Comunitat Valenciana amb un major nombre de distintius blaus. En concret, els set guardons corresponen a les platges urbanes del Cabanyal i la Malva-rosa, i altres sis del sud: El Saler, la Devesa, la Garrofera, Recatí-Perellonet i Arbre del Gos. Esta última recupera la bandera blava en este 2024 després de la finalització de les obres de regeneració que Demarcació de Costes ha dut a terme recentment.
El jurat internacional convocat per ADEAC, l'organisme que atorga els reconeixements, ha valorat diferents criteris, entre els quals figura la qualitat i l'excel·lència en aspectes com la protecció de la biodiversitat, la seguretat, els servicis, l'accessibilitat i la depuració i la qualitat de les aigües.
“Estem molt contents de poder oferir als ciutadans i visitants platges de qualitat i segures. Este reconeixement ens impulsa a continuar treballant per mantindre i millorar les nostres costes”, ha afirmat Mónica Gil. Cal recordar que la “bandera blava s'ha convertit en un símbol reconegut per tots que garantix entorns litorals nets i assegurances, utilitzats per a l'oci, navegació, passeig, estudi de la naturalesa, gaudi del sol i diversió a la platja”.
Des de 1993, any en què es va obtindre per primera vegada el guardó per a la platja de la Devesa, s'han anat incrementant el nombre de platges amb este guardó al qual s'han sumat els centres Bandera blava en reconeixement a la gestió municipal, preocupada constantment a oferir als seus ciutadans unes platges de qualitat, amb aigües netes, servicis sanitaris de vigilància socorrisme, salvament i assistència sanitària, accessibilitat, seguretat i servicis.
Notícies relacionades
-
Caballero: “Costas ha d'autoritzar el projecte d'esculls artificials a les platges del sud de València que compta amb l'aval de la Politècnica i el consens dels veïns”

-
L'Ajuntament tanca la temporada de platges amb més de 8.000 assistències i una reducció dels casos greus

-
La Regidoria de Devesa-Albufera contracta un estudi tècnic per reforçar la protecció del sistema dunar de les platges del sud

-
València arreplega 66.000 quilograms de fustes i canyes en la primera setmana de neteja de les platges del Sud

-
València posa a prova els equips de salvament a les platges amb una resposta d'atenció de 4 minuts

-
València mobilitza més de 700 efectius per la nit de Sant Joan

-
L'EMT oferix 184.000 places per a la nit de Sant Joan

-
València aprova el Pla de Salvament i Socorrisme a les platges de la ciutat


