Notícies Destacades | Ajuntament de València - València
Cerca de notícies
Cerca per dia
Últimes notícies
EMT València tanca el millor any de la història amb 115’6 milions de viatgers
• Els autobusos municipals han transportat una mitjana diària de 380.000 viatgers en 2024
06/01/2025
- La companyia guanya 15 milions de passatgers respecte al 2023, i 12 milions més que en 2006, any que fins ara es mantenia amb les millors xifres
- La contractació de nous conductors i l'augment de servicis han sigut les claus fonamentals del notable increment
- 2024 hauria sigut igualment el millor any de l'EMT, fins i tot descomptant el milió de viatgers de més que ha transportat la companyia a causa dels dispositius de mobilitat derivats de la dana
- “Des del primer dia el nostre objectiu ha sigut el millor transport públic a València. Continuarem treballant en la mateixa línia amb nous autobusos, instal·lacions més modernes i nous servicis, perquè les nostres dades de gestió ens avalen clarament”, ha assenyalat el regidor de Mobilitat, Jesús Carbonell
Prop de 15 milions de passatgers més han optat per EMT València en 2024. La companyia municipal tanca, per una àmplia diferència, el millor any de la història, amb un total de 115.619.565 milions de viatgers. “Són xifres que se situen molt per damunt de les registrades fins ara en una aposta pel transport públic del govern Catalá amb un pla que es va posar en marxa que va des de la contractació de més conductors per a ampliar les freqüències fins a la compra de nous autobusos per a fer la flota més sostenible i no contaminant d'Espanya”, ha afirmat el president de l'EMT i regidor de Mobilitat, Jesús Carbonell.
En 2024 s'ha superat al millor any registrat fins hui, que era 2006, amb 103’6 milions de validacions, és a dir, 12 milions de passatgers més, la qual cosa representa un creixement del 11’5%. I en 2023, EMT València va transportar a un total 100.832.000 passatgers, per la qual cosa el creixement ha sigut del 14’7%. “Això suposa que la ciutadania de València ha apostat pel transport públic que és l'aposta municipal per a eliminar trànsit a la ciutat”, ha explicat Jesús Carbonell.
Els autobusos municipals han transportat una mitjana diària de 380.000 viatgers en 2024, molt per damunt de la mitjana diària de l'any 2023, que era de 330.000 passatgers, per la qual cosa calia preveure que este anava a ser el millor any en la companyia en transport de passatgers. Després de la dana, i durant diverses setmanes, l'EMT ha superat clarament estes xifres per l'absència del servici del metro. Es tracta d'al voltant d'un milió de validacions extraordinàries que, encara que no s'hagueren registrat, deixarien igualment l'any 2024 amb les millors dades quant a transport públic, tal com ha subratllat Carbonell.
Millora del servici
El regidor ha explicat que al llarg del 2024, EMT València “ha incrementat, ajustat i millorat els servicis”. S'han realitzat 242.724 enfront dels 233.335 del 2023. I, en any i mig, s'han contractat 143 nous conductors. La companyia compta ara amb les xifres més altes de personal de conducció, 1415 en total.
A més, s'ha creat el nou bitllet virtual, MovimEMT, per a realitzar àgilment les validacions des del telèfon mòbil, i amb el qual es pot viatjar sempre al millor preu possible, i fins i tot gratis, realitzant 41 viatges en un mateix mes. I la companyia ha posat en marxa un pla d'inversions de més de 172 milions d'euros per a adquirir 215 nous autobusos elèctrics i híbrids i adaptar i remodelar profundament les seues instal·lacions.
“En pocs dies començaran a arribar els primers i més avançats autobusos, i continuarem treballant en la mateixa línia. La nostra aposta és el millor transport públic a València, i per a això hem incrementat les inversions en un 111%, i hem redoblat els esforços per a aconseguir-ho plenament”, ha explicat el president de l'EMT i regidor de Mobilitat, Jesús Carbonell. “De moment –ha afegit l'edil- totes les mesures adoptades ens donen la raó, no sols amb les millors dades de transport de viatgers sinó també amb la millora de servicis i oferta”.
Segons el balanç que ha realitzat Jesús Carbonell, les línies més utilitzades en 2024 tornen a ser les conegudes com a troncals, que realitzen recorreguts més amplis i abasten més zones. La primera ha sigut la C3 (integrada per les antigues 89 i 90), línia circular que recorre la ronda de trànsits, amb 12’4 milions de validacions.
En segon lloc, figura la línia 99, que unix pel sud tota l'àrea compresa entre el Palau de Congressos i la Malva-rosa. Ha registrat 9’3 milions de validacions, i es convertix en la línia que més ha crescut de totes les d'EMT València.
La línia 93, que circula entre l'avinguda del Cid i la Malva-rosa, passant per les grans vies Germanies i Marqués del Túria i les universitats dels campus de Vera i Tarongers, ha transportat 5’4 milions de passatgers.
“El creixement de l'EMT respecte al 2023 ha sigut del 14’7%. I en este apartat destaquen especialment les línies que van tornar al centre a finals d'enguany”, ha assenyalat el regidor de Mobilitat. En 2024, estes han crescut “molt damunt del ja notable creixement de la xarxa, un 20’3%”, ha subratllat. Les línies 4, 11, 16, 26, 31, 32 i 70 que van tornar al cor de València van transportar 18’5 milions de passatgers durant l'any passat.
La reordenació de les línies de l'EMT va crear, durant 2024, comunicacions directes des dels barris amb el centre de la ciutat. La línia 4 circula des de Natzaret fins a la plaça de l’Ajuntament, igual que la línia 11 en el trajecte entre Orriols i Patraix. Les línies 16 i 26 que, des de Vinalesa, Moncada i Alfara, finalitzaven abans el recorregut a la Porta de la Mar, arriben ara al carrer del Poeta Querol. I les línies 31, 32 i 70 circulen per la plaça de l’Ajuntament al llarg dels seus recorreguts. “D'esta manera, s'acosta els ciutadans a les destinacions preferentes en el centre, tal com havien reivindicat durant tres anys”, ha conclòs Jesús Carbonell.