Notícies Destacades | Ajuntament de València - València
Cerca de notícies
Cerca per dia
Últimes notícies
L'Ajuntament de València inicia els treballs de millora de la seguretat viària en la intersecció de Blasco Ibáñez amb Cardenal Benlloch i Clariano

• L'objectiu és millorar la visibilitat i la seguretat en els quatre enclavaments seleccionats
08/05/2025
- Estes actuacions es desprenen dels resultats de l'Auditoria sobre Seguretat Viària realitzada en quatre punts de la ciutat amb major accidentalitat
- En l'encreuament de Clariano amb Blasco Ibáñez s'instal·laran llums LED sobre calçada, en les dos línies de parada que replicaran el roig del semàfor, per a millorar la visibilitat i la seguretat
L'Ajuntament de València, a través del Servici de Mobilitat, ha iniciat esta passada nit els treballs de millora de la seguretat viària en la rotonda partida de Blasco Ibáñez amb Cardenal Benlloch i el carrer del Clariano, igual que es va fer recentment en plaça de Saragossa i en Cardenal Benlloch amb avinguda del Port. Estes actuacions es desprenen dels resultats de l'Auditoria sobre Seguretat Viària realitzada en quatre punts de la ciutat amb una accidentalitat més significativa i reclamacions de millora.
Les labors han començat amb la senyalització dels carrils de la mitat sud de la rotonda (la més pròxima a Cardenal Benlloch) per a canalitzar els moviments dels vehicles, tant d'entrada com d'eixida de la glorieta, així com els moviments d'incorporació als carrils centrals que travessen la rotonda permetent la connexió directa de Cardenal Benlloch amb Clariano. Alguns dels problemes més importants que s'havien detectat en esta intersecció eren els trenats i maniobres de gir a l'hora d'eixir o d'incorporar-se a la rotonda i que generaven col·lisions i situacions de perillositat.
Per això, amb la pintura i canalització dels moviments dels vehicles es busca revertir esta situació, igual que s'ha fet en plaça de Saragossa. Els treballs de pintura per a completar la resta de la rotonda finalitzaran, previsiblement, durant la nit del diumenge si les condicions meteorològiques ho permeten.
Un altre dels problemes detectats, en este cas, en el pas de vianants de Clariano amb Blasco Ibáñez, i especialment a les nits, consistix en el fet que alguns vianants creuen quan el semàfor està en roig al mateix temps que els vehicles creuen en ambre i/o amb excés de velocitat. Amb la finalitat de millorar la visibilitat i la seguretat viària en este pas, s'ha optat per instal·lar dos projectors LED de 150w que romanen encesos tota la nit i s'apaguen automàticament en eixir el sol.
A més, s'ha traslladat un Opi que dificultava la visibilitat, tant per a vianants com per a ciclistes, en l'encreuament este de la rotonda, i s'ha eliminat una paperera que quedava inaccessible, ja que, per a accedir a ella, el vianant havia de creuar el carril bici sense pas habilitat.
Pròxims passos
Durant els pròxims dies, a més de completar la senyalització i canalització dels carrils de la mitat nord de la glorieta, s'instal·laran lluïxes LED sobre calçada en dos línies de parada que repliquen el roig del semàfor.
També està previst canviar la regulació semafòrica per a permetre major temps de gir i rebuig en la incorporació de Blasco Ibáñez a Cardenal Benlloch per a evitar l'acumulació de vehicles en este punt.
Quant als treballs de senyalització, està previst pintar una zona zebrada contigua al carril bici, com a zona de resguard, perquè s'ha detectat que alguns vehicles es paren envaint el carril bici en el tram oest de la glorieta. I en la incorporació a la via de servici sud de Blasco Ibáñez està previst reforçar la senyalització de velocitat màxima a 30 km/h, així com transformar la primera plaça d'aparcament en estacionament per a motocicletes per a evitar l'ocupació del carril bici que té lloc quan estaciona un vehicle més gran.
Auditoria sobre Seguretat Viària
Els criteris de selecció dels quatre enclavaments que s'han auditat (plaça de Saragossa, Cardenal Benlloch amb avinguda del Port, Blasco Ibáñez amb Cardenal Benlloch-Clariano i gran via de Ferran el Catòlic amb Àngel Guimerà) han atés circumstàncies com: una accidentalitat significativa des del 2012; problemàtica en la interacció entre les persones usuàries més vulnerables (vianants, bicicletes, vehicles de mobilitat personal...) i altres usuaris de la via (transport públic, vehicles privats...); reclamacions de millora de la infraestructura per part de la ciutadania; i que les solucions tècniques siguen extrapolables a altres infraestructures assimilables de la ciutat.