Ajuntament de València - València
L'Ajuntament convoca un concurs d'idees per al disseny artístic de les carrosses de la Batalla de Flors


• Imatge d'arxiu de la Batalla de Flors
09/05/2025
- Les 30 carrosses seran exhibides en la Batalla de Flores de la Gran Fira de València de 2025, que tindrà lloc el diumenge 27 de juliol en la ubicació tradicional del Passeig de l'Albereda
- El comité de selecció valorarà l'originalitat i creativitat de les propostes, el disseny d'acord amb l'esdeveniment i la qualitat del projecte
- El regidor Santiago Ballester ha destacat el protagonisme de les carrosses en la Batalla des de 1891
L'Ajuntament ha convocat un concurs d'idees per a la selecció del disseny artístic de 30 carrosses participants en la desfilada de les carrosses de la Batalla de Flores, dins de la programació de la Gran Fira de València 2025. Per a això, la Junta de Govern Local ha aprovat les bases, a proposta de la Regidoria de Falles.
Tal com se subratlla en la moció impulsora de la iniciativa, plantejada pel regidor de Falles, Santiago Ballester, les carrosses revestides amb flors han tingut el protagonisme en la Batalla des de l’any 1891 quan va començar la desfilada. Es tracta de dissenys que compten amb reconeixement públic, afig el delegat, ja que poden rebre diversos premis que un jurat especialitzat concedix el mateix dia de la Batalla de Flores, com a reconeixement als artistes participants.
L'objecte de les bases aprovades és establir la regulació de les condicions que regiran el concurs d'idees, amb la intervenció d'un comité de selecció que triarà les millors propostes en funció de l’adequació, qualitat, valors culturals i mediambientals. Les 30 carrosses seran exhibides en la Batalla de Flores de la Gran Fira de València de 2025, que tindrà lloc el diumenge 27 de juliol en la ubicació tradicional, del Passeig de l'Albereda.
La convocatòria està oberta a qualsevol artista que haja realitzat carrosses en exercicis anteriors; així com artistes de les arts plàstiques o constructives amb experiència acreditada en el disseny o la construcció de carrosses. També poden participar persones amb la titulació del Cicle Superior d'Artista Faller i Construcció d'Escenografies, o la qualificació professional corresponent.
Les persones interessades hauran de presentar un escrit en el qual s'indique a quina categoria o categories presenta cada projecte o projectes, un esbós o fotografia del projecte o projectes, les dades tècniques de la idea dissenyada, i la quantitat d'ocupants previst en la carrossa o carrosses. S'ha establit un termini de presentació de 10 dies hàbils a comptar des de la publicació de les bases.
Tota la documentació es presentarà en les dependències del Servici de Festes i Tradicions (en la segona planta, edifici de la Casa Consistorial, situat a la plaça de l'Ajuntament), en horari de 09.00 a 14.00 hores. El comité de selecció estarà presidit pel regidor de Falles, i comptarà amb la participació, com a vocals de tres representants del món artístic i creatiu, entre els quals es procurarà que hi haja paritat de gèneres, segons se subratlla en les bases aprovades.
Les idees de disseny de les carrosses presentades seran avaluades pel comité de selecció segons els criteris següents: l'Originalitat i creativitat en la proposta suposaran un 40% de la valoració final. El disseny d'acord amb l'esdeveniment serà el 40%, mentres que el 20% restant correspondrà a la qualitat del disseny en esta mena d'actes o manifestacions festives.