S'està cercant, espereu....

Estàs en: Ajuntament de València

Ajuntament de València - València

Tornar

Paula Llobet destaca “el compromís de València amb el talent jove i la ciència”

• Taller de Space Camp a Las Naves

05/07/2025

  • La regidora assegura que “Space Camp és el programa educatiu aeroespacial més avançat d'Espanya”
  • En este campament, que es realitza a Las Naves fins el 25 de juliol, participen 250 joves
  • Enguany el programa incorpora mentorització amb professionals del sector espacial europeu, per a reforçar la connexió entre la formació primerenca i les trajectòries professionals reals


La regidora d'Innovació, Turisme i Captació d'Inversions, Paula Llobet, ha visitat esta setmana el campament Space Camp que, habilitat en Las Naves, “és el programa educatiu aeroespacial més avançat d'Espanya, que enguany celebra la seua sèptima edició amb més de 250 jóvens participants”.

Durant la seua visita, Llobet ha recorregut les instal·lacions del campament, ha pogut presenciar simulacions de missions a Mart, tallers de disseny de coets i sessions d'entrenament amb giroscopi humà, a més de compartir impressions amb els jóvens participants i amb l'equip tècnic d'Escola de Ciència, entitat organitzadora del programa.

En concret, els estudiants participaran durant cinc setmanes en expedicions intensives on aprendran de professionals del sector aeroespacial i participaran en experiències reals d'exploració espacial.

“Per a tots els joves és una oportunitat extraordinària: pilotaran avions, simularan missions a Mart, entrenaran com en la NASA i llançaran coets construïts per ells mateixos”, ha indicat Llobet.

Impuls del talent científic en edats primerenques

El Space Camp València forma part de l'estratègia de l'Ajuntament de València i de València Innovation Capital per a impulsar el coneixement científic i la innovació entre les noves generacions.

“Gràcies a València Innovation Capital, València torna a demostrar que és una ciutat que aposta pel futur, pel talent i per la ciència. Volem que València siga un referent a Europa per la seua capacitat per a acompanyar als nostres joves en els seus primers passos professionals”, ha assenyalat Llobet.

La programació d'enguany està dirigida per professionals amb experiència real en la indústria espacial, com Raquel Ibáñez, doctora en astrobiologia que va treballar en el Australian Center of Astrobiology (NASA), i mentors com Marta Blanco (Fora d'Òrbita), Josep Calatayud (Control de Missió) i Raúl Torres (*CEO de PLD Space).