Ciclocalle Agustín Alaman i Rodrigo junt UPV - València
Mobilitat convertix en ciclocarrer el carrer d’Agustí Alaman i Rodrigo, a l'entorn de la Universidad Politécnica

• La velocitat màxima de circulació als ciclocarrers es limita a 30 km/h.
25/09/2025
- Esta acció de reordenació viària permet incrementar la seguretat i l'accessibilitat en l'àmbit universitari
- En eliminar el carril bici sobre la vorera que hi havia fins ara, es recupera l’espai per a vianants, en línia amb les directrius del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS)
- També s'ha creat un nou pas de vianants que facilita un trànsit segur i directe cap a la vorera nord i als accessos a la universitat, altament concorreguts
El servici de Mobilitat de l'Ajuntament ha escomés esta setmana la reordenació viària del carrer d’Agustí Alaman i Rodrigo, que delimita pel nord el campus de la Universitat Politècnica de València (UPV), per tal de convertir-la en ciclocarrer. D'esta manera, s'ha uniformat tota la via en un carrer d'un carril per sentit, i amb estacionament en cordó ben definit.
Tal com establix l'Ordenança de Mobilitat, les bicicletes tenen prioritat de pas sobre els vehicles en les ciclocalles, en les quals la velocitat màxima de circulació es limita a 30 km/h, “el que permet pacificar el trànsit i garantir una convivència segura entre bicicletes i vehicles motoritzats”, ha explicat el regidor de Mobilitat, Jesús Carbonell.
En eliminar el carril bici sobre la vorera que hi havia fins a este moment, es recupera espai per als vianants, en línia amb les directrius del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) i el vigent Pla Director de la Bici de València.
A més, s'ha creat un nou pas de vianants per a millorar la permeabilitat transversal del carrer, que facilita un trànsit segur i directe cap a la vorera nord i els accessos a la universitat, uns accessos que estan habitualment molt concorreguts.
Estacionament de motocicletes
D'altra banda , des del Servici de Mobilitat s'ha informat també de l'habilitació de noves llocs d'estacionament de motos a l'entorn de les cotxeres de l'Empresa Municipal de Transports (EMT) pròximes a la Politècnica.
Des del Servici s'havia alertat de la problemàtica observada per l'estacionament massiu i irregular de motocicletes sobre la vorera de l'entorn de les cotxeres de l'EMT. Per això, s'han habilitat 30 noves llocs d'estacionament al costat de l'entrada de les cotxeres, així com en les proximitats dels passos de vianants (tal com s'estipula en el nou Reglament General de Circulació (Reial decret 465/2025, de 10 de juny) en matèria de senyalització de trànsit).
Totes estes accions van dirigides a pacificar el trànsit i reduir la velocitat dels vehicles motoritzats amb l'objectiu de crear un entorn més segur per a totes les persones usuàries. Així ho ha destacat el regidor Carbonell, qui ha afegit també la voluntat del govern municipal de prioritzar la mobilitat activa, millorar les condicions per a vianants i ciclistes, i fomentar un model de transport més saludable i respectuós amb el medi ambient, així com ordenar l'espai públic, eliminar els estacionaments indeguts i reassignar l'espai viari a usos més eficients i segurs que beneficien la comunitat, alhora que es millora l'accessibilitat i es garantix que les voreres queden lliures d'obstacles.