Balanç turisme presentació campanya València 2025 - València
València aconseguix la segona millor xifra històrica de viatgers i pernoctacions en el primer trimestre de l'any


• Presentació de la campanya de Visit València.
19/05/2025
- L'Ajuntament reforça la promoció turística internacional de la ciutat amb una nova campanya en 12 mercats clau
- Es desenrotllarà a Europa i Amèrica del Nord amb una primera inversió de 200.000 euros en accions amb operadors turístics, plataformes de reserva i publicitat exterior
- Amb el lema ‘Millor esta vida’, la ciutat de València convida a descobrir el seu estil de vida únic: “No és només una destinació, és una manera de viure que deixa empremta”
Després de tancar un primer trimestre amb bons resultats en els principals indicadors turístics, la ciutat de València impulsa la seua estratègia de promoció per a consolidar la recuperació del sector després de la dana i reforçar el posicionament de la ciutat en el context nacional i internacional. L'acció, desenrotllada per la Fundació Visit València, està dirigida a 12 mercats clau d'Europa i Amèrica del Nord i contempla una inversió en la primera fase de més de 200.000 euros.
La regidora de Turisme, Innovació i Inversions, Paula Llobet, ha presentat este dilluns esta iniciativa, que inclou una nova campanya creativa i diverses accions de màrqueting amb operadors turístics i plataformes de viatge a Espanya, Alemanya, Àustria, Suïssa, Dinamarca, Suècia, el Canadà i Mèxic; una acció de publicitat exterior a Itàlia; i presència en mitjans especialitzats a França, Països Baixos, Suècia i els Estats Units. Així, València serà present en els pròxims mesos en mitjans com Le Monde, The Washington Post, The Wall Street Journal, Elle Mèxic o en les versions espanyoles d'Elle i Cosmopolitan; i en accions conjuntes amb aerolínies com Binter, Lufthansa, Norwegian o SAS.
“Amb l'actual recuperació dels principals indicadors turístics, i amb la dana on ha d'estar —en l'àmbit institucional i no en el turístic—, presentem este nou posicionament al mercat nacional i internacional amb l'objectiu de dir-li al món que València és la millor ciutat per a visitar. Una destinació referent al Mediterrani, sostenible i amb un estil de vida únic. Esta nova campanya representa una evolució estratègica: volem arribar a un viatger que busca la cultura, l'esport, gaudir d'una bona gastronomia o assistir a congressos; fer que se senta atret pel nostre estil de vida, per la nostra manera de ser i per l'autenticitat de la ciutat”, ha explicat Llobet.
La nova campanya compta amb un lema directe i inspirador: ‘Millor esta vida’ i amb 15 peces gràfiques per a exterior, premsa i digital i 3 peces audiovisuals (genèrica, cultura i gastronomia) traduïdes a 6 idiomes. Pròximament, se'n produirà una de turisme esportiu i una altra MICE. Més que una invitació a viatjar és una crida a compartir l'autèntic mode de vida dels valencians. Amb un estil de vida mediterrani, una qualitat de vida excepcional, una gastronomia de proximitat basada en el nostre rebost mediterrani, plans durant tot l'any, tradicions que es transmeten de generació en generació i una llum única, València es presenta com una destinació saludable, de confiança, atractiva, divertida i mediterrània, una destinació que deixa empremta.
Esta campanya vol ressaltar que qui visita València no sols descobrix un lloc: descobrix una manera de viure molt singular. ‘Millor esta vida’ reforça el que molts ja saben: que València té una manera única de viure i d'entendre la vida. I que el millor que un pot emportar-se d'esta ciutat no cap en una maleta: el record d'un lloc on van aprendre a viure millor.
Bons resultats en el primer trimestre
Esta campanya arriba després d'un primer trimestre positiu, en el qual València ha aconseguit, segons l'Institut Nacional d'Estadística (INE), la segona millor xifra històrica de viatgers i pernoctacions. Encara que es registren descensos respecte a l'excepcional arrancada de 2024, un 6,5 % menys de viatgers i un 9,8 % menys de pernoctacions —cal recordar que l'any passat Setmana Santa va caure al març—, les dades mostren un creixement sòlid respecte a 2023, amb un 4,4 % més de viatgers i un 7,1 % més de pernoctacions. L'estada mitjana es manté estable en 2,3 nits, i tant el preu mitjà (99,3 €) com el RevPar (67,42 €) milloren respecte a 2023 i anys anteriors, encara que baixen lleugerament en comparació amb 2024.
Tot això, a pesar que la Setmana Santa va caure enguany a l'abril i que març va ser especialment plujós. En este context, València confirma una tendència clara de recuperació després de la dana, situant-se per damunt de la mitjana de creixement dels últims tres anys i reafirmant el paper del turisme com a motor econòmic i emocional de la ciutat.
Llobet també ha indicat que la campanya ‘Veure't a València ens alegra el cor’, llançada immediatament després del temporal per la Fundació Visit València, va permetre reactivar la imatge de la destinació i va establir les bases per als bons resultats obtinguts en estos primers mesos de l'any. “El turisme és un sector especialment sensible a qualsevol circumstància, ja siga meteorològica, geopolítica o social, i per això requerix suport constant. És necessari mantindre i reforçar la presència de València en els canals de decisió del viatger”, ha conclòs.