Informació al consumidor - València
INFORMACIÓ AL CONSUMIDOR
Drets del consumidor
L'art. 51 de la Constitució Espanyola consagra els drets dels consumidors i usuaris a nivell constitucional. La Llei 26/84, de 19 de juliol, els desenvolupa i establix els mecanismes per a garantir el seu compliment. L'Estatut de Consumidors i Usuaris de la Comunitat Valenciana regula igualment el seu àmbit de protecció. Estos drets són:
- Dret a la protecció contra els riscos que afecten la seua la salut i la seua seguretat
- Dret a la protecció dels interessos econòmics, en particular per la inclusió de clàusules abusives en els contractes
- Dret al rescabalament per danys i perjuís
- Dret a la informació sobre els diferents productes o servicis i a l'educació i formació en matèria de consum
- Dret a la representació per mitjà de les associacions legalment constituïdes i a l'audiència en consulta per a l'elaboració les normes que els afecten
Informació addicional
INFORMACIÓ AL CONSUMIDOR
FULLETS PER A DESCARREGAR (en format pdf):
- Servicis a domicili (302 kb)
- Tallers de automòbils (340 kb)
- Comprar una vivenda (171 kb)
- Tintoreries (448 kb)
- Consells per a la compra (129)
- Com optimitzar la factura elèctrica (PDF 1360 Kb)
15 de Març 2020
INFORMACIÓ AL CONSUMIDOR
Alguns temes
Fulls de reclamacions
Decret 77/1994, de 12 d'abril, del Govern Valencià, pel que es regulen els Fulls de Reclamacions dels Consumidors i Usuaris de la Comunitat Valenciana.
qui han de tindre fulls de reclamacions?
Tots els establiments i professionals que comercialitzen béns o presten servicis, inclosos els servicis a domicili, en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.
Estos establiments hauran d'exhibir al públic, de forma visible, la llegenda següent: Este establiment té fulls de reclamacions a disposició dels que les sol·liciten.
Com són els fulls de reclamacions?
Els fulls de reclamacions estan integrats per un joc d'impresos, un de color blanc, un altre de color rosa, un altre de color verd i un altre de color groc.
Quan es faça ús d'ells, el titular de l'establiment, una vegada omplits, haurà d'entregar a l'usuari la còpia de color blanc, destinada a l'administració, i la de color verd per a l'usuari. Així mateix, el titular de l'establiment es quedarà l'exemplar de color rosa a disposició de la inspecció i la groga destinada a l'establiment.
El reclamant haurà de presentar o remetre l'exemplar blanc a l'administració de Consum de la seua localitat o província.
A este full blanc s'acompanyarà tota la documentació en què es fonamente la reclamació.
Com actuar al sol·licitar els fulls de reclamacions?
Sol·licitarem els fulls de reclamacions en el propi establiment subjecte de la reclamació. Este fet no té per què provocar cap tipus d'enfrontament personal. En cas de negativa, sol·licite la presència de l'agent de l'autoritat qui farà un comunicat del fet, i persone's, tot seguit, en la OMIC de la seua localitat.
Informació addicional
INFORMACIÓ AL CONSUMIDOR
FULLETS PER A DESCARREGAR (en format pdf):
- Servicis a domicili (302 kb)
- Tallers de automòbils (340 kb)
- Comprar una vivenda (171 kb)
- Tintoreries (448 kb)
- Consells per a la compra (129)
- Com optimitzar la factura elèctrica (PDF 1360 Kb)