Buscando, por favor espere....

Estás en: ACTUALIDAD

Resultados ahorros centros Proyecto 50-50 curso 2022-23 - València

Vés enrere Resultados ahorros centros Proyecto 50-50 curso 2022-23

Volver

Els centres participants en el Projecte 50/50 presenten els estalvis energètics assolits en el curs 2022-23

• Este projecte vol conscienciar a la població escolar sobre la necessitat de lluitar contra els efectes del canvi climàtic

05/12/2023

  • Es tracta d'una iniciativa que destina ajudes a centres educatius per a promoure l'estalvi energètic i d'aigua potable
  • S'ha aconseguit un estalvi econòmic net global de 106.484,50 euros
  • Esta acció destaca com a prioritària dins de l'Acord Climàtic, una proposta de l'Ajuntament que ha rebut el segell de la Missió Europea en reconéixer el treball que està realitzant València per a descarbonitzar-se i ser climàticament neutra en 2030

La comissió de valoració del Projecte 50/50 ha valorat les subvencions a atorgar als col·legis que han participat en la convocatòria del curs 2022-2023, l'objectiu del qual és promoure l'estalvi energètic i d'aigua potable, alhora que conscienciar a la població escolar sobre la necessitat de lluitar contra els efectes del canvi climàtic.

En l'informe presentat sobre els estalvis energètics realitzat sobre les dades dels 15 centres d'Educació seleccionats en inici destaca haver aconseguit un estalvi econòmic global net de 106.484,50 euros.

En este sentit, s'han estalviat en terminis nets de 206.484,8 quilowatts hora en electricitat i 409.168,9 quilowatts hora en aquells centres que disposen de gas natural; 30.530,1 metres cúbics d'aigua; s'ha evitat emetre a l'atmosfera 101 tones de diòxid de carboni i s'han consumit 3.676,9 litres de gasoil més en aquells col·legis amb calderes de gasoil. L’estalvi efectuat de diòxid de carboni equival al que absorbixen 633 pins.

Segons ha indicat el regidor de Millora Climàtica, Carlos Mundina, el Projecte 50/50 “és una iniciativa subvencionada per l'Ajuntament que consistix en la implementació d'un protocol de comportament, seguiment i control de les despeses en energia que done com a resultat un estalvi en els consums energètics i d'aigua dels col·legis”.

Cada col·legi triat constituïx un equip energètic integrat pels diferents membres de la comunitat educativa, en el qual l'alumnat té un protagonisme especial. Estos equips, que compten amb l'assessorament d'una empresa especialitzada, són els encarregats de dur a terme les mesures d'estalvi d'energia i d'aigua triades, vetlar pel compliment del projecte, transmetre els coneixements als altres alumnes i servir de via de participació de tot el centre.

Així mateix, Mundina ha explicat que el 50 % dels diners estalviats per cada centre “es retorna als col·legis en forma de subvenció directa destinada a sufragar els objectius propis de cada centre” i l'altre 50 %, “l'Ajuntament l'invertix en accions de millora d'eficiència energètica a les escoles, a partir de les incidències identificades pels equips participants en cada col·legi”.

Recursos multimedia

Carlos Mundina