Buscando, por favor espere....

Estás en: ACTUALIDAD

RECOMANACIONS DE CARA AL PERÍODE DE REBAIXES D'ESTIU QUE COMENÇA L'1 DE JULIOL RECOMENDACIONES DE CARA AL PERIODO DE REBAJAS DE VERANO QUE COMIENZA EL 1 DE JULIO - València

Vés enrere RECOMANACIONS DE CARA AL PERÍODE DE REBAIXES D'ESTIU QUE COMENÇA L'1 DE JULIOL

Volver

Recomanacions davant de la campanya de rebaixes d'estiu

29/06/2012

Els consumidors deuen reclamar els seus drets i ser exigents amb la qualitat dels productes, igual que ho fan durant tot l'any

De cara a la campanya de rebaixes d'estiu, que comença el 1 de juliol a València i que finalitza el 31 d'Agost (ambdós inclusivament), l'Oficina Municipal d'Informació i Defensa del Consumidor (OMIDC) recorda que les rebaixes són una decisió que correspon prendre cada comerciant, i que és ell qui establix la seua duració, que pot oscil•lar entre una setmana com a mínim i dos mesos com a màxim.

L'Oficina Municipal del Consumidor recomana a les persones consumidores i usuàries seguir els consells següents:

  • Gaudisca de les rebaixes de manera responsable.
  • Compare els preus. El preu rebaixat ha de constar sempre junt amb el preu no rebaixat, tant en l'aparador com l'interior de l'establiment. Es pot substituir esta informació pel percentatge de reducció de preus en cada bé o servici.
  • Examine el producte, que ha de tindre la mateixa qualitat i garantia que té a preu no rebaixat i que no ha de tindre defectes.
  • Diferencie entre les vendes de rebaixes i altres tipus de vendes a preus inferiors als habituals com per exemple les vendes en liquidació, les vendes de saldos i les ofertes. Els productes rebaixats han d'estar diferenciats de la resta.
  • Comprove si l'establiment admet les targetes de crèdit com a forma de pagament habitual. Si és així, també ha d'admetre este sistema en període de rebaixes.
  • Llija detingudament les etiquetes, les instruccions d'ús i les característiques del producte.
  • Pregunte al comerciant per la possibilitat de canviar el producte i les condicions en què es pot fer este canvi. L'establiment no té l'obligació de canviar un producte que està en perfecte estat, a menys que ho anuncie.
  • Demane i conserve totes les factures o els tiquets de compra, ja que són la vostra garantia i els podeu necessitar en cas de reclamació.
  • La publicitat és vinculant i pot exigir el seu compliment, per tant, guarde la publicitat del producte junt amb les seues característiques, les instruccions, els catàlegs comercials ...
  • Quan compre un producte, si té alguna incidència, reclame a l'empresa que l'ha venut i que té fins a 1 mes per a contestar. Els establiments comercials disposen de fulls oficials de reclamació/denúncia.
  • És una garantia triar una empresa adherida al sistema arbitral de consum.

AGENDA DE CONSUM

No obstant per a evitar tots estos tràmits, des de la delegació de Consum, Lourdes Bernal recomana “fer ús de l'Agenda de Consum que edita l'Ajuntament de València, que arreplega una sèrie de consells pràctics i està disponible en l'OMIDC i Associacions de Consumidors”. Així mateix, Bernal ha recordat que “el consumidor ha de ser exigent amb els seus drets i saber que els articles que es venguen hauran d'haver-hi estat oferits amb anterioritat en el mateix establiment i que el preu rebaixat ha d'aparéixer junt amb el preu antic”.

Més informació:
• Consulte en esta mateixa Web el tema de consum Rebaixes
• Trobarà més informació telefonant al 010