S'està cercant, espereu....

Estàs en: Ajuntament de València

Compleix amb els requisits per al funcionament d'una terrassa? Este espai recull tots els tràmits i requisits necessaris - València

Sol.licitud d'autorització per a l'ocupació del domini públic municipal per mitjà de la col.locació de terrassa.

Preguntes freqüents

  • Puc demanar una terrassa per al meu local de menjars per a emportar?
- Només poden disposar de terrassa els establiments sotmesos a l’àmbit d’aplicació de la normativa d’espectacles, establiments públics i activitats recreatives, dedicats únicament a les activitats d’hostaleria i restauració, els destinats exclusivament al servici de begudes, sempre que compten en el seu interior amb zona habilitada per a la prestació d’este servei amb taules i cadires, i també els quioscos i altres concessions en terrenys de titularitat municipal l’activitat dels quals siga assimilable a l’exercici de l’hostaleria. Les cases de menjars per a portar no es troben entre estos supòsits, per la qual cosa no poden obtindre autorització per a la instal·lació de terrassa.
  • Necessite tindre en el meu poder el títol habilitant per a demanar l’autorització de terrassa?
- Per a demanar l’autorització de terrassa no és necessari esperar a obtindre el títol habilitant per a l’obertura de l’activitat, ja que és suficient amb ostentar el dret a obrir l’establiment o local d’acord amb la normativa vigent.
  • Quant de temps estarà vigent la meua autorització de terrassa?
- Les autoritzacions es concediran a precari i podran atorgar-se amb caràcter anual (coincident amb l’any natural) o de temporada (entre l’1 de març i el 31 d’octubre). Es renovaran automàticament en anys successius mentre no hi haja cap canvi.
  • En quin horari puc instal·lar la terrassa?
- L’horari general és de 08.00 a 01.00 de l’endemà entre l’1 de març i el 31 d’octubre, i es poden ampliar 30 minuts els divendres, dissabtes i vespres de festiu. Els mesos de gener, febrer, novembre i desembre l’horari acabarà a les 00.30. Finalitzat l’horari de funcionament es disposa de 30 minuts per a la retirada total de les instal·lacions i elements que l’ocupen. A més, pot haver-hi horaris diferents en carrers per als vianants, jardins tancats i Zones Acústicament Saturades (ZAS).
  • Quantes vegades puc demanar una modificació de la terrassa?
- La persona o entitat titular de l’activitat podrà sol·licitar a l’Ajuntament, una vegada a l’any com a màxim, la modificació de la superfície ocupada per la terrassa i, si és el cas, dels tendals i elements generadors de calor o fred.
  • Com són les taules i cadires que puc posar?
- En les vies amb limitacions, indicades en l’annex II.6 de l’Ordenança reguladora de l’ocupació del domini públic municipal, poden ser taules de fusta natural amb tauler quadrat o redó, cadires de fusta natural en respatler i seient, cadires d’estructura d’alumini amb respatler i seient en medul·la plastificada en colors granat, crema o verd, o cadires d’estructura d’alumini i acabat de làmines de fusta en respatler i seient. En la resta de vies es pot instal·lar, a més, taula d’alumini amb tauler d’acer inoxidable quadrat o redó, cadira d’estructura d’alumini amb respatler i seient en el mateix material o de polipropilé en acabats de bona qualitat i en colors clars. El mobiliari de Ciutat Vella serà l’indicat en l’article 8.4 del Pla especial de protecció de Ciutat Vella.
  • Com poden ser els para-sols?
- Els para-sols han de ser de fusta o metàl·lics amb acabats llisos en plàstic llavable o tela de lona, excepte en les vies amb limitacions, que només podran ser de lona i sense faldons. Tots els para-sols del mateix establiment seran del mateix color, material i disseny. La seua altura lliure mínima serà de 2,20 metres i el seu vol no pot excedir l’espai autoritzat de la terrassa.
  • Puc instal·lar estufes de propà?
- Els titulars podran sol·licitar la instal·lació d’estufes de propà en la zona delimitada objecte d’autorització, en una proporció d’una cada quatre taules, a més de 2 metres de façanes, arbres, tanques o elements de mobiliari urbà. Cal presentar la garantia de qualitat i certificat d’homologació de la Comunitat Europea, un contracte amb empresa asseguradora en el qual es preveja esta instal·lació d’estufes a la terrassa i un contracte amb empresa de manteniment especialitzada en instal·lacions de GLP i els seus derivats.
  •  Quina és la superfície màxima de la terrassa?
- La superfície de la terrassa serà el resultat de multiplicar l’aforament interior per 1,75 (expressat en m²), i la superfície màxima és de 60 m² per als locals de menys de 200 m². No obstant això, la principal restricció sol ser l’espai disponible que hi ha enfront de l’establiment.
  • La meua vorera mesura menys de 3 metres d’amplària. Què puc ocupar?
- En estos casos podria autoritzar-se una ocupació reduïda especial de 50 cm d’amplària, consistent en 4 taules altes o mobiliari anàleg amb dos cadires o tamborets cadascuna. Cal situar estos elements adossats a la façana, sense que puga depassar-se en cap cas l’ample de la façana de l’establiment, i cal disposar d’elements separadors que delimiten la zona ocupada respecte a l’itinerari per als vianants, el qual tindrà una amplària lliure mínima de 1,80 metres. En voreres d’amplària inferior a 2,30 metres no és possible autoritzar cap ocupació.
  • Puc demanar la terrassa en zona d’aparcament de vehicles?
- Només és possible autoritzar la instal·lació de la terrassa en calçada en les pedanies de la ciutat de València, sempre que es compte amb l’informe favorable dels servicis municipals competents en matèria de trànsit, que es pronunciaran sobre les mesures de senyalització i seguretat a adoptar. En este cas, es possibilitarà la compatibilitat de l’ús de la terrassa amb l’aparcament de vehicles una vegada finalitzat l’horari de funcionament de la terrassa.
  • Continue tenint dubtes sobre la meua terrassa. On puc adreçar-me?
- La competència per a l’autorització de les terrasses vinculades a negocis d’hostaleria  a l’Ajuntament de València la té el Servici d’Ocupació del Domini Públic Municipal, el qual es troba al carrer d’Amadeu de Savoia, 11, pati A, planta 2. Es pot realitzar qualsevol consulta tècnica els dimarts de manera presencial amb cita prèvia o bé per telèfon en el 963525478 o per correu electrònic en l’adreça ocupaciondominiopublico@valencia.es