Promoción valenciano en redes sociales y nueva marca GNL - València

null Promoción valenciano en redes sociales y nueva marca GNL

Tornar

L’Ajuntament reforça la promoció del valencià a través de les xarxes socials

Luisa Notario: “Normalitzar l’ús de la nostra llengua passa, sí o sí, per normalitzar-lo i prestigiar-lo també en les xarxes socials”

Marca del Gabinet de Normalització Lingüística de l'Ajuntament

• Marca del Gabinet de Normalització Lingüística de l'Ajuntament

06/04/2021

El Gabinet de Normalització Lingüística (GNL) de l’Ajuntament de València reforçarà la promoció del valencià en les xarxes socials de Facebook, Instagram, YouTube i Spotify, amb el públic juvenil com un dels seus objectius clau. La regidora de Gestió de Recursos, Luisa Notario, ha explicat que “normalitzar l’ús de la nostra llengua passa, sí o sí, per normalitzar-lo i prestigiar-lo també en les xarxes socials” i ha anunciat la presentació pròximament d’una marca renovada per al GNL.

 

Com és conegut, el GNL de l’Ajuntament de València té la missió de fomentar l’ús del valencià en tots els àmbits de la vida ciutadana i, per això, disposa de quatre comptes corporatius en xarxes socials per a promoure la llengua pròpia de la ciutat. La importància que han adquirit estos canals per a comunicar-se amb la ciutadania s’ha fet més evident encara des de l’esclat de la pandèmia.

Des d’eixe moment, el GNL ha publicat continguts molts diversos per a acostar el valencià a tots els racons de la ciutat (llistes de música, passatemps, recursos per a l’aprenentatge, literatura, informació, oci, humor, cultura…). Ara, amb l’objectiu d’arribar a més públic, s’aposta per una marca més dinàmica i per publicacions pensades per a habitants i visitants de València.

La marca nova es presentarà pròximament tot i que ja comença a desvetlar-se en els perfils de xarxes del GNL. L’estrena vindrà de la mà de nous continguts que posen l’èmfasi en aspectes tan importants per a la vitalitat del valencià com les actituds, els prejudicis i els drets lingüístics, combinats amb altres recursos, informació i campanyes. “Esta planificació és el resultat d’analitzar quines publicacions han tingut més ressò durant l’últim any i utilitzar-ho per continuar dinamitzant eixos perfils i enfortir el paper que ha adquirit el GNL per dinamitzar i fomentar l’ús del valencià”, ha explicat Notario.

La regidora ha afirmat que “l’objectiu és fer arribar el valencià a un públic molt més ampli i divers i ho estem fent a través de projectes múltiples, com ara els tallers de lectura, les rutes literàries, les ajudes per a la promoció del valencià en el comerç o tots els desenvolupats en les xarxes socials”. En este sentit, ha posat en valor la idoneïtat de les xarxes socials per continuar la tasca ja encetada. “Normalitzar l’ús de la nostra llengua passa, sí o sí, per normalitzar-lo i prestigiar-lo també en les xarxes socials”, ha assegurat.

Recursos multimèdia

Luisa Notario