Buscando, por favor espere....

Estás en: ACTUALIDAD

Nuevo Carril bici Cardenal Benlloch - València

Vés enrere Nuevo Carril bici Cardenal Benlloch

Volver

Mobilitat Sostenible obri a la circulació el nou carril bici de Cardenal Benlloch

Esta actuació suma a la xarxa viària de la ciutat un carril bici bidireccional, que connecta amb l'avinguda Blasco Ibáñez i amb el ciclocarrer Pobla de Farnals- Èol

• L'eix obert discorre entre l'avinguda de Blasco Ibáñez i el carrer Èol

12/06/2023

Este dilluns s'ha obert a la circulació parcialment el carril bici Cardenal Benlloch. L'eix obert discorre entre l'avinguda de Blasco Ibáñez i el carrer Èol, i suposa prop de la meitat dels 1.300 metres que completaran, previsiblement a la fi d'esta mateixa setmana, l'eix pedalable de Cardenal Benlloch i d'Eduard Boscà a càrrec del servici de Mobilitat Sostenible de l’Ajuntament de València
 

El regidor de Mobilitat Sostenible en funcions, Giuseppe Grezzi, ha explicat que amb esta actuació “completem una nova connexió pedalable en un altre dels grans eixos de circulació de la ciutat, com és l'eix Cardenal Benlloch-Eduard Boscà”.

En est sentit, Grezzi ha indicat que la incorporació de bicicletes i patinets de manera reglada “suposa una important millora, tant per a les persones usuàries, com per als veïns”.

Este carril bici amplia, d’una banda, les possibilitats de totes les persones per a triar com moure's per la ciutat i introdueix maneres més econòmiques i eficients per a trajectes urbans; i d’una altra, “es redueix, amb la seua arribada i la disminució de velocitat en la vies, la contaminació tant atmosfèrica com sonora, la qual cosa els veïns agraeixen enormement”, ha destacat regidor de Mobilitat Sostenible en funcions.

Les obres executades en l'avinguda de Cardenal Benlloch sumen a la xarxa viària de la ciutat un carril bici bidireccional, de 2,50 metres d'amplària i segregat en calçada, que connecta amb el carril bici de l'avinguda Blasco Ibáñez i amb el ciclocarrer Pobla de Farnals- Èol.

En acabar les obres, a la fi d'esta setmana, l'eix pedalable enllaçarà també amb els carrils bici de l'avinguda del Port i de l’Albereda, així com amb el ciclocarrer de Vicente Sancho Tello-Rodríguez de Cepeda. El nou eix suposa una important connexió entre les Universitats, el Port de València i la Ciutat de les Arts i les Ciències que millora la mobilitat ciclista en la zona aquest de la ciutat. A més, es tracta d'un projecte sorgit, i la viabilitat del qual ha sigut aprovada, en els pressupostos participatius Decidim VLC 2019/2020.

Amb la seua introducció la distribució viària de l'eix Cardenal Benlloch- Eduard Boscà sentit de trànsit cap a l’Albereda, queda similar a la de la continuació en Peris i Valero, encara que amb la millora que el carril bici no s'emplaça en la vorera entorpint la circulació per als vianants. D'eixa manera, inclou vorera, carril bici bidireccional, carril EMT-taxi segregat i un carril per a la resta de la circulació. La velocitat per esta via queda limitada a 30 km/h, com en Peris i Valero.

Més prioritat i seguretat per als vianants

A més, des de Mobilitat Sostenible s'ha aprofitat la construcció de l'eix pedalable per a introduir millores per a l'accessibilitat per als vianants i s'han creat dos nous passos de vianants en la intersecció del carrer de la Pobla de Farnals amb Cardenal Benlloch i en la glorieta de l'avinguda del Cardenal Benlloch amb els carrers d'Ernest Ferrer i de Xile. A més, s'han reubicat els passos de vianants situats en els encreuaments amb l'avinguda del Port i amb l'avinguda Blasco Ibáñez per a millorar la mobilitat en estos punts.

Així mateix, i per a protegir els vianants i a la resta d'usuaris de la via, l'accés als carrers Ernest Ferrer i de Xile des del nord s'ha vist modificat i s'ha afegit l'accés des de l'avinguda d’Aragó a l'altura d'Amadeu de Savoia, mentre que ja no serà possible el gir a la dreta directe des de Cardenal Benlloch (l'accés des dels carrers Iecla i Sants Just i Pastor es manté com fins ara).

El projecte, adjudicat a l'empresa Pavasal per import de 369.776,00 euros, compta amb una ajuda del 45 % procedent dels fons europeus Next Generation.