Buscando, por favor espere....

Estás en: ACTUALIDAD

JGL extraordinaria incendio Campanar - València

Vés enrere JGL extraordinaria incendio Campanar

Volver

La Junta de Govern aprova la tramitació d'emergència de l'atenció als afectats per l'incendi de Campanar

• La Junta de Govern ha aprovat la creació d'una relació de les entitats col·laboradores per a canalitzar les ajudes.

26/02/2024

  • L'Ajuntament de València crea un registre d'afectats per l'incendi dels immobles del carrer Poeta Rafael Alberti i centralitza la tramitació d'ajudes en les oficines municipals de Tabacalera
  • Les àrees de Vivenda i Servicis Socials atendran “de manera individualitzada” les demandes i es pararà atenció a les necessitats de les famílies de les víctimes a través dels servicis funeraris municipals
  • La Corporació elaborarà una relació de les entitats col·laboradores per a canalitzar els oferiments d'ajuda i encarrega al Servici de Protocol tots els actes institucionals d'homenatges i reconeixements

Amb un únic punt del dia, la Junta de Govern Local s'ha reunit este dilluns, en sessió extraordinària i urgent, per a “establir les línies d'organització fonamentals per a atendre de mode estable i continuat els diferents problemes esdevinguts amb motiu de l'incendi de Campanar”. Tal com arreplega el text de l'acord municipal, l'Ajuntament de València, des que es va produir la tragèdia, “ha anat adoptant les mesures necessàries per a pal·liar les necessitats dels afectats, tant les relatives a l'atenció immediata com les que afecten la realització de tràmits.

Així, en esta línia d'actuació, la Junta de Govern Local ha aprovat este dilluns la creació, de manera oficial, d'un “registre d'afectats per l'incendi dels immobles situats al carrer Poeta Rafael Alberti n.° 2”, amb les dades que aporten les persones i famílies afectades en el Punt Únic d'Atenció de Tabacalera. Tal com ha destacat l'alcaldessa de València, María José Catalá, estes oficines municipals es convertixen “en la unitat centralitzada de recepció de la documentació i assistència individualitzada i procedirà a la classificació de la documentació per a la seua gestió especialitzada pels servicis municipals competents en funció de la matèria”.

L'horari d'atenció és de 9 a 18 hores, de manera ininterrompuda, i compta amb atenció social i psicològica per als afectats, així com per tècnics municipals competents per a facilitar assistència jurídica. A més, l'acord aprovat per l'òrgan col·legiat municipal establix que des de les àrees d'Habitatge i Servicis Socials s'atendran “de manera individualitzada” les demandes i s'adoptaran mesures immediates d'allotjament per a les persones i famílies que més ho necessiten.

Cal recordar que l'Ajuntament de València ha posat a la disposició dels afectats l'edifici de vivendes municipals situat al carrer de Cristina Piris López-Doriga, en el barri de Safranar, tal com ha recordat l'alcaldessa en la seua compareixença en el Saló de Cristall després de la sessió extraordinària i urgent de la Junta de Govern Local. La cessió dels habitatges es duu a terme en règim d'ús temporal i gratuït, per un termini inicial de tres mesos, sense perjuí de les possibles pròrrogues que puguen acordar-se en atenció a la situació individual de cadascun dels afectats. “No han de tindre cap mena d'inquietud, podran estar quant temps siga necessari”, ha destacat l'alcaldessa.

Així mateix, la Junta de Govern Local ha aprovat la creació d'una relació de les entitats col·laboradores per a canalitzar i ordenar els oferiments d'ajudes, perquè estes vagen dirigides exclusivament a les persones que consten en el registre municipal d'afectats. “Delegarem en el Servici de Protocol tots els actes institucionals, homenatges, reconeixements de víctimes i persones afectades”, ha afegit Catalá.

“Entre les diferents mesures de caràcter econòmic que escau escometre —arreplega l'acord municipal— es troba “l'estudi de l'afecció que poguera tindre l'incendi sobre determinats impostos i servicis municipals, tant sobre l'Impost de Béns immobles (IBI) com sobre la tarifa municipal, prestació patrimonial no tributària, per proveïment domiciliari per aigua potable”. En eixe sentit, s'ha aprovat retirar del sistema municipal de cobrament els rebuts de l'IBI corresponents a l'exercici 2024 d'aquells immobles afectats per l'incendi, a fi d'estudiar la situació i aplicar la millor mesura per als afectats en els termes admesos per l'ordenament jurídic.

Quant a l'actuació administrativa municipal, s'ha iniciat també la “tramitació d'emergència” dels contractes necessaris, tant de subministraments com de servicis, per a atendre les necessitats dels afectats, d'acord amb el que s'establix per la Llei de contractes del sector públic. Igualment, l'Ajuntament pararà atenció a les necessitats els familiars de les víctimes a través dels servicis funeraris municipals.

Finalment, la Junta de Govern ha acordat habilitar a les diferents àrees de govern i delegacions a dictar les diferents resolucions i realitzar les oportunes gestions per a l'adequada execució del present acord, tot això sota la coordinació de la tercera tinenta d'alcaldia Julia Climent.

Recursos multimedia

María José Catalá