Buscando, por favor espere....

Estás en: ACTUALIDAD

Infobarómetro municipal - València

Vés enrere Infobarómetro municipal

Volver

La ciutadania valora amb una nota de 8,6 viure a València i el Govern municipal aprova amb un 5,1

Els habitants de València demanen a les administracions més inversions en sanitat i un major control de la covid

• Els ciutadans i ciutadanes de València estan contents de viure en esta ciutat.

26/01/2021

Els ciutadans i ciutadanes de València estan contents de viure en esta ciutat. El grau de de satisfacció es manté en el 8’6. Així es desprén del baròmetre municipal del mes de gener fet a partir de 1.320 entrevistes telefòniques a persones majors de 18 anys. El baròmetre recull també l’aprovat en la gestió del govern municipal, que es troba en el 5’1. La pandèmia de la covid-19 impregna tots els camps de la vida ciutadana però la població és optimista a un any vista respecte a la seua evolució.

 

El regidor de Gestió del Coneixement, Carlos Galiana, valora positivament l’opinió del veïnat. “La ciutadania valora amb un 8,6 sobre 10 la satisfacció de viure a València. És una nota que es manté des d’abril de 2019. I la gestió municipal continua aprovant. Els mercats municipals, la recollida de fem i la policia local són els serveis millors valorats pels valencians i valencianes que, per primera vegada des de que estem fent infobaròmetres, aproven tots els serveis municipals, inclosos els aparcaments públics”.

La ciutadania és optimista respecte a l’evolució de la pandèmia a la ciutat. El 54’8% creu que, en un any, la situació serà millor que l’actual. Tot i això, els habitants de València demanen a les administracions més inversions en sanitat, un major control de la covid i més protecció per a l’economia valenciana com a mesures més urgents i prioritàries. Els ciutadans i ciutadanes estan preocupats per la pandèmia, especialment per les seues conseqüències econòmiques com l’increment de l’atur, la crisi econòmica, pel tancament dels negocis i, en quart i cinquè lloc, per la crisi sanitària i el nombre de morts a conseqüència de la malaltia.

Respecte a la vacuna, Galiana ha dit que el moment en que es va fer l’enquesta era encara molt recent el seu subministrament i, “potser per això, hi ha una dada preocupant del 25% que manifesta no estar disposat a vacunar-se; però estem convençuts que hui això ja ha canviat de manera molt notable, ja que és importantíssim el procés de vacunació per acabar amb la pandèmia”. Carlos Galiana també troba destacable el valor que els veïns i veïnes de València donen a les relacions interpersonals: “Les restriccions en les relacions socials i familiars ha passat a ser el primer problema que més afecta a nivell individual per damunt de l’atur”.

El baròmetre municipal de gener mostra, a més, que els valencians i valencianes tenen por al contagi i a emmalaltir i pensen que el transport públic i els locals de restauració i oci són els llocs amb més propensió a escampar la malaltia.

El coronavirus ha canviat els hàbits de consum cultural dels habitants de la ciutat de València. Més del 80% dels entrevistats ha reduït la seua freqüència d’assistència al cine, el teatre, la dansa o els concerts en directe. És més, les activitats d’oci que més realitzen en l’actualitat els valencians són llegir i vore la televisió, sèries o pel.lícules, escoltar música i, com a quarta opció d’oci, caminar. És més, durant els últims mesos, un 25’2% dels entrevistats han participat en activitats culturals i socials mitjançant internet.

La ciutadania, però, demana més activitats culturals al seu barri. Un 39’5 % demanen millores en este sentit mentre que un 48’5% considera que els centres municipals (centres de joventut, centres per a les persones majors o l’espai dones) són els llocs més importants per activar la vida cultural de barri.

Els usuaris de la cultura coneixen majoritàriament per amics i familiars les activitats d’oci mentre que les xarxes socials ocupen el segon lloc com a canal per a informar-se. En este sentit, el regidor Galiana ha anunciat que “des de l’àrea de cultura anem a proposar una campanya publicitària per tal de destacar als mitjans les activitats que es fan a la nostra ciutat i que la ciutadania puga trobar-les més fàcilment”.

Per últim destacar que un de cada 4 entrevistats (26’4%) participa en la vida de barri mitjançant una comissió fallera, el que palesa la importància de les falles en el teixit associatiu i en la construcció social a la ciutat de València.

Recursos multimedia

Carlos Galiana 1
Carlos Galiana 2