Buscando, por favor espere....

Estás en: ACTUALIDAD

Criterios de adjudicación automática contratos - València

Vés enrere Criterios de adjudicación automática contratos

Volver

L’Ajuntament crea un catàleg de criteris d'adjudicació de caràcter automàtic que permetran agilitzar la contractació pública

La Junta de Govern Local aprovarà esta eina que també acurtarà terminis en estos processos

• La Junta de Govern Local aprovarà el catàleg de criteris que acurtarà terminis en processos de contractació

27/10/2022

La pròxima Junta de Govern Local aprovarà el catàleg de criteris d'adjudicació avaluables de manera automàtica aplicable en els expedients de contractació del consistori. La regidora de Gestió de Recursos, Lluïsa Notario, ha explicat que “es tracta d’una ferramenta que permetrà entre altres beneficis agilitzar el procés de contractació i acurtar-ne terminis”.
 

El catàleg de criteris d'adjudicació de caràcter automàtic per als contractes de subministraments, obres, servicis i servicis de redacció de projecte bàsic i/o d'execució, facultativa i coordinació en matèria de seguretat i salut en les obres, així com un document d'introducció d'estos, a utilitzar per als servicis gestors en la preparació de l'annex i als plecs de clàusules administratives particulars de l’Ajuntament de València ha sigut elaborat en el marc de la sisena edició del curs de Direcció Pública Local.

“En el procés de modernització del Servici de Contractació i l’anàlisi en la millora dels diferents processos en la preparació i gestió dels contractes, hem detectat que molts expedients que envien els servicis gestors per a tramitar un contracte són objecte de revisió i modificació per un erroni plantejament en l'elecció, redacció o justificació dels criteris d'adjudicació, la qual cosa suposa un major termini en la seua tramitació. A més, els servicis gestors ens han traslladat algunes dificultats en la confecció dels plecs de clàusules administratives particulars a l’hora de fer una elecció adequada de criteris avaluables de manera automàtica i la seua valoració i garantir que estiguen relacionats amb l'objecte de contracte i ajustats a les revisions normatives i jurisdiccionals”, ha detallat Notario.

Els beneficis i assoliments que s'obtenen, amb la seua aprovació i posterior implantació, són diversos: d'una banda, facilita als servicis gestors l'elaboració dels plecs, augmentant així la seguretat jurídica, estandarditzant els criteris i reforçant el principi d'igualtat i oportunitat; per un altre costat, s’aconsegueix acurtar els terminis de preparació dels expedients agilitzant el procés al disposar els servicis d’un catàleg de criteris que podran triar en funció de l’objecte i tipus de licitació.

Notario ha fet valdre que “el govern de Joan Ribó és conscient de l’impacte que la contractació suposa en les polítiques públiques i en l’economia de la ciutat i, per això, des que arribàrem al govern no hem deixat de treballar en la modernització dels processos de contractació, adaptant la seua estructura i les seues ferramentes de treball a les exigències actuals per dotar-la de major eficàcia i agilitat, aplicant contínuament mesures innovadores”. A més, ha destacat que “fruit d’este treball, augmentem de forma continuada el nombre de contractes tramitats i, per això, és clau continuar aplicant ferramentes que reduïsquen els terminis de tramitació”.