Buscando, por favor espere....

Estás en: ACTUALIDAD

Central de Llamadas de Servicios Sociales - València

Vés enrere Central de Llamadas de Servicios Sociales

Volver

Les Central de Telefonades de Servicis Socials atén 30.350 peticions d'informació en el seu primer any

• Este dispositiu ha permés acostar la informació en matèria d'ajudes socials a la població

28/01/2024

  • Els quatre centres municipals de Servicis Socials que més telefonades han rebut han sigut el de Quatre Carreres (4.100), Sant Marcel·lí (3.734), Patraix (3.733) i Campanar (2.146)
  • Des de l'inici del servici s'han incrementat les atencions telefòniques a data actual en un 900%
  • La regidora Marta Torrado destaca que “es plasma així la voluntat del govern municipal d'acostar els servicis socials a la ciutadania, impulsant un model de gestió en l'atenció pensat per a la persona”

La Central de Telefonades de Servicis Socials de l'Ajuntament ha atés 30.350 peticions d'informació al llarg del 2023. Este dispositiu, posat en marxa l'any passat, ha permés acostar la informació en matèria d'ajudes socials a la població valenciana, evitant trasllats per a qüestions relatives a l'evolució d'expedients, cites prèvies o simplement obtindre informació de com tramitar una ajuda, així com qualsevol altra gestió en matèria de servicis socials.

D'esta manera, la ciutadania gaudeix d'una eina àgil per a conéixer com s'està tramitant la seua ajuda de dependència, la seua teleassistència, el seu "menjar a casa", una subvenció, una ajuda per a pagar un lloguer, factures o qualsevol demanda sobre les prestacions socials.

En concret, s'han atés 25.117 trucades telefòniques i 5.233 correus electrònics. Pel que fa a les telefonades, 6.666 han sigut per a sol·licitar cites prèvies, 6.752 relacionades amb temes d'informació, 9.168 consultes ciutadanes per a conéixer l'estat de l'expedient i 2.531 sobre altres temes.

Els quatre centres municipals de Servicis Socials que més telefonades han rebut han sigut el de Quatre Carreres, que ha realitzat 4.100 atencions telefòniques, un 16,3% del total registrades; el de Sant Marcel·lí, amb 3.734 trucades, un 14,8% del total; el de Patraix amb 3.733, un 14,8% del total; i el de Campanar, que ha atés 2.146 sol·licituds, un 8,5% del total.

Des de l'inici del servici, en paraules de Marta Torrado, regidora de Servicis Socials, “s'han incrementat les atencions telefòniques a data actual en un 900 %, dades que reflecteixen l'eficàcia d'este servici de proximitat, les cites prèvies gestionades per este servici han tingut un increment 15 % al llarg de l'any, evitant que el ciutadà es desplace”.

Torrado ha afegit que “es plasma així la voluntat del govern municipal d'acostar els servicis socials a la ciutadania, impulsant un model de gestió en l'atenció pensat per a la persona”. Qui ho necessite pot utilitzar este servici telefonant al 900 927 567.