Buscando, por favor espere....

Estás en: ACTUALIDAD

CECOR - València

Volver

Més de vint càmeres de seguretat vetlen per la seguretat en la plaça de l’Ajuntament en cada mascletà

• CECOR de l'Ajuntament de València

14/03/2024

  • María José Catalá visita el lloc de comandament (CECOR) a la Casa Consistorial i destaca la coordinació entre tots els cossos policials i d'emergències
  • En el CECOR participen, al costat de la Policia Local i els Bombers municipals, la Policia Nacional, personal del Centre d'Informació i Coordinació d'Urgències (CICU) de la Generalitat, Creu Roja i Protecció Civil

Alhora que el personal pirotècnic desplega amb precisió mil·limètrica el material pirotècnic per a la mascletà, l'Ajuntament de València estableix cada dia un dispositiu especial de prevenció, control i vigilància de tot el que esdevé en el cor de la ciutat. Per quart any consecutiu, el Centre de Coordinació (CECOR) és l'òrgan municipal encarregat de vigilar per la seguretat de la ciutadania, abans, durant i després que la pólvora i el foc prenguen la plaça a les dos de la vesprada.

La Policia Local de València, en col·laboració amb els servicis municipals de Tecnologies de la Informació i la Comunicació (SerTIC), disposa d'un centre habilitat a la Casa Consistorial, equipat amb tres equips informàtics d'alta gamma, dos televisors de 55 polzades i una pantalla clevertouch tàctil de 85 polzades i vora dos metres d'ample, a més d'equips avançats de comunicació codificada. Gràcies a estos enormes ulls electrònics, València ha millorat la coordinació i l'obtenció de la informació en temps real, necessàries per a la presa de decisions de manera conjunta i instantània amb la resta de cossos policials, sanitaris i d'emergència.

La Policia Local controla des d’este centre de comandament un total de 17 càmeres, de les quals 12 pertanyen a l’àrea de Mobilitat, 3 són de la mateixa Policia Local i 2 vigilen des dels drons que sobrevolen la plaça. Els agents també supervisen el circuit tancat de televisió del que disposa la Casa Consistorial per controlar l’accés al recinte i les nombroses visites que, cada dia, accedeixen a l’Ajuntament.

Des del CECOR de l’Ajuntament de València també hi ha accés als dispositius de control de la Policia Nacional, que inclou 4 càmeres i una càmera suplementària des de l’helicòpter. En total, més d’una vintena de càmeres que vetlen per la seguretat de la plaça de l’Ajuntament en cada mascletà.

Seguretat ciutadana

L'alcaldessa de València, María José Catalá, ha visitat este migdia el CECOR, des de la seua ubicació privilegiada a l'Ajuntament. Catalá ha assegurat que “gràcies al CECOR, els ciutadans i ciutadanes poden estar tranquils”. Per a l’alcaldessa, “la mascletà és un moment on s’ajunten milers de persones en un únic punt de la ciutat i tenim la tranquil·litat que la Policia Local vigila permanentment les incidències que es puguen produir per tal d’ajudar en possibles evacuacions i davant qualsevol problema que es produïsca”. Igualment, María José Catalá ha agraït “a les forces de seguretat, Policia Local, Policia Nacional, a Protecció Civil i al cos de Bombers el treball diari en estes festes perquè, sense ells, València no seria igual en estos dies”.

Enguany, a iniciativa de la prefectura de la Policia Local, que ostenta el comissari principal José Vicente Herrera, s'ha fet un pas més enllà i, seguint el que s'establix en el Pla Territorial d'Emergència de la Comunitat Valenciana, s'ha constituït este Lloc de Comandament Preventiu (PMP, en castellà) en col·laboració amb tots els servicis d'emergències disposats en els actes fallers organitzats en la plaça de L’Ajuntament.

En el CECOR participen, al costat de la Policia Local i els Bombers municipals, el Cos Nacional de Policia, personal tècnic i sanitari del Centre d'Informació i Coordinació d'Urgències (CICU) de la Generalitat, Creu Roja i Protecció Civil.

Si la dotació de mitjans tècnics dels diferents cossos és fonamental, més important és que tots ells parlen el mateix llenguatge informàtic, perquè la col·laboració entre administracions públiques siga efectiva i l'intercanvi de dades siga òptim. I així succeïx amb les diferents fonts d'informació i imatge com poden ser els drons, helicòpter i càmeres de vigilància, entre altres.

Informació en temps real

Gràcies a este desplegament de seguretat, el personal del CECOR té accés en temps real al mapa interactiu de gestió de recursos policials i sanitaris, al pla interactiu integral de totes les càmeres i a les diferents aplicacions de gestió policial utilitzades. D'esta manera es té un control constant de les vies d'evacuació, que es complementa des de l'aire amb les imatges que emeten els drons policials i l'helicòpter Còndor de la Policia Nacional.

Tots estos recursos materials i personals proporcionen als comandaments de cadascun dels cossos i entitats participants una gran capacitat d'acció, la qual cosa millora la presa de decisions i la gestió eficient dels recursos. D'altra banda, i en benefici de la ciutadania, s'aconseguix una gran capacitat de prevenció i una millora notable en la resposta davant incidents. Gràcies al CECOR s'ha aconseguit un alt nivell de col·laboració, coordinació i comunicació entre tots els servicis d'emergència.