Buscando, por favor espere....

Estás en: ACTUALIDAD

Balance SAUS - València

Vés enrere Balance SAUS

Volver

El Servici d'Atenció a Urgències Socials assistix a més de 3.000 persones durant l'any 2023

• El Servici d'Atenció a Urgències Socials, actiu durant les 24 hores dels 365 dies de l'any

22/02/2024

  • La regidora Marta Torradoressalta la labor d'este recurs municipal que dona resposta, durant les 24 hores dels 365 dies de l'any, als qui patixen una emergència o necessitat social urgent
  • Durant l'any passat el servici es va activar en 5.138 ocasions
  • El 17,7% de les activacions es registraren amb motiu de la campanya del fred

El Servici d'Atenció a Urgències Socials (SAUS), un recurs municipal que dona resposta, durant les 24 hores dels 365 dies de l'any, als qui patixen una crisi provocada per un fet inesperat, l'any 2023 es va activar en més de 5.000 ocasions (5.138) i va atendre més de 3.000 persones (3.208), 1.854 homes i 1.354 dones.

La regidora de Servicis Socials, Marta Torrado, ha donat a conéixer hui estes dades que reflectixen el treball d'este servici que es va posar en marxa l'any 2011 i des de gener de 2019 fins a desembre de 2023 ha atés a més de 10.000 persones (10.003). En este últim any, en el qual s'han registrat 390 atencions més que en 2022 (donada l'ampliació horària del servici), el mes de major activitat ha sigut desembre amb 623 activacions.

Referent a això, la regidora ha recordat el funcionament d'este servici que es posa en marxa per diferents alertes que poden procedir tant dels cossos de seguretat com per altres servicis socials o vies no formals. Durant el període analitzat, l'any 2023, un 42% de les activacions s'han dut a terme després d'un avís de la Policia Local, i un 5,5% a instàncies de Bombers. I pel que respecta a la franja horària en la qual s'han registrat més alertes, esta oscil·la entre les 12 i les 18 hores.

El major percentatge d'estes activacions, el 24,5%, s'han coordinat amb els Centres Municipals de Servicis Socials (CMSS), el Centre d'Atenció a les Persones Sense Sostre (CAST) i el Centre d'Atenció a la Immigració (CAI). I un altre percentatge alt (del 17,7%), s'han registrat amb motiu de la campanya desenvolupada pel fred per a donar resposta a les necessitats d'allotjament nocturn i facilitar roba d'abric a les persones sense llar que pernocten al carrer.

“En qualsevol cas, després del primer avís que pot realitzar-se per diferents mitjans, es realitza una primera valoració i diagnòstic i, de ser necessari, s'activa i desplaça l'equip de carrer especialitzat en atenció psicosocial per a ajudar a la ciutadania en situacions de crisis com poden ser temptatives de suïcidi (un 4,6%), o pèrdua sobtada d'allotjament (9,1%)”. “Es tracta d'un servici reconegut per una norma ISO que acudix on es produïx una emergència o necessitat social urgent, com els àngels de la guarda de la ciutat”, ha conclòs l'edil.

Recursos multimedia

Marta Torrado