Buscando, por favor espere....

Estás en: ACTUALIDAD

Balance objetos perdidos EMT - València

Vés enrere Balance objetos perdidos EMT

Volver

EMT València recupera 8.300 objectes perduts en els seus autobusos al llarg de 2023

• Entre els objectes perduts de major grandària es troben els carrets de la compra

28/01/2024

  • Entre els més curiosos figuren caminadors, neveres de platja, cotxets de bebé, una renyonera amb 2.400 euros i, fins i tot, una una dentadura postissa
  • Des de Whatsapp i Telegram la companyia ha resolt més de 60.000 dubtes dels usuaris sobre desplaçaments i itineraris
  • A través dels telèfons mòbils s'adquirixen ja el 70% dels viatges venuts per Internet

Neveres i ombrel·les de platja, carteres amb més de 1.000 euros, motxilles, arracades, tauletes i ordinadors, ulleres de sol, canyes de pescar i, fins i tot, objectes de major grandària com a carros de la compra, patinets elèctrics, cotxets de bebé o caminadors.

Són objectes que formen part de l'ampli catàleg trobat l'any passat en els autobusos d'EMT. Molts es retornen als seus propietaris en poques hores o dies. Uns altres, curiosament, mai es recullen, entre ells, enguany, un molt sorprenent.

L'any passat van augmentar els cotxets de bebé oblidats en els autobusos d'EMT València. La xifra va arribar a 4. I també van ascendir els casos de patinets elèctrics trobats a bord dels busos. Un total de 5, xifra que està molt per damunt dels 4 trobats i retornats en els últims 5 anys.

Com a novetat, en 2023, hi aparegueren 2 canyes de pescar i una dentadura postissa. I un any més també es van trobar carteres, dues d'elles amb 1.000 i 300 euros, i les dues van ser retornades de seguida, una el mateix dia i l'altra al següent.

El cas més curiós és el d'una renyonera oblidada amb 2.430 euros. No ha sigut reclamada encara, i ja es troba en mans de la policia local de València.

Cas també curiós és el dels caminadors. Es trobaren 2 en els autobusos municipals, i unes crosses. Els seus propietaris van pujar amb estos aparells tan necessaris per a la mobilitat personal, però després es van baixar del bus sense necessitar-los.

El rànquing l'encapçalen un any més les ulleres de sol que arriben a 42, però els seguixen molt de prop els guants, gorres o barrets que arriben a 37 i són també molt elevats els casos de tauletes o motxilles amb apunts de classe i altres objectes personals, 36 per a cada cas.

L'Oficina d'Atenció a la Ciutadania d'EMT València és l'encarregada de gestionar tots els casos d'objectes perduts en els autobusos municipals. Enguany s'han trobat prop de 8.300. Els que no es reclamen passen a la Policia Local de València, l'últim estament municipal encarregat d'atendre estos casos.

Atenció a l'usuari des de Whatsapp i Telegram

Però la gestió dels objectes perduts és només una més de les funcions a càrrec de l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania d'EMT València, que enguany complix 35 anys. La principal és l'atenció als usuaris resolent tot tipus de qüestions com les condicions dels títols, recàrregues de bons i dubtes sobre itineraris, horaris o parades de les línies de transport.

Els usuaris han contactat 281.643 vegades amb l'oficina d'atenció al client. De tots eixos contactes, 86.580 han sigut atencions telefòniques i, més de 63.000, presencials. També, s'han registrat 65.000 contactes per a atendre les persones amb diferents graus de discapacitat.

Una de les xifres que més s’ha incrementat es la de les atencions mitjançant les xarxes socials, 60.000. Per a això, EMT València compta amb el telèfon 658.674.920, només per a missatgeria, és a dir per a relacionar-se amb la companyia mitjançant Whatsapp i Telegram.

“A través d'este sistema, cada vegada més usuaris resolen de manera directa i immediata tots els seus dubtes sobre desplaçaments, rutes, línies i destins. Només amb un missatge que el personal de l’OAC respon a l'instant i amb un temps màxim de menys de tres minuts”, ha explicat el President d'EMT i Regidor de Mobilitat, Jesús Carbonell.

Segons ha recordat, “l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania és una peça fonamental de l'Empresa Municipal de Transports, un departament que complix una funció primordial d'atenció i assessorament als nostres usuaris, que cada vegada recorren a ella amb major freqüència tant directament en les oficines com en xarxes socials”. “Per això continuarem apostant per l'OAC, i amb més obstinació enguany, que estem d'enhorabona, ja que complix 35 anys”, ha afegit.

La tecnologia al servici del transport públic

I també l'any 2023 ha suposat un “notable” empenyiment a l'adquisició de bitllets d'EMT València des dels telèfons mòbils. Més del 70% de les compres i recàrregues de Bonobuses a través d'Internet es realitzen ja des d'un mòbil. “De manera pràctica i senzilla, des de qualsevol punt i només prement tres tecles”.

Carbonell ha resaltado una dada “rellevant a tindre en compte sobre el comportament de la societat”. “Fins fa uns mesos, els viatges de Bonobús podien utilitzar-se als 20 minuts de la seua adquisició des del mòbil. Això provocava que, actuant amb previsió, la gran majoria dels bonobusos es recarregaven els diumenges a la vesprada o passades les nou de la nit en dies laborables, per a poder disposar dels bitllets sense esperes al llarg de la setmana. Però el sistema es va modificar a principis de 2023. I ara els bitllets s'activen a l'instant després d'haver sigut adquirits des del telèfon. Això ha canviat també els hàbits. ‘Res de diumenges a la vesprada’. Ara els Bonobusos, es recarreguen en qualsevol hora del dia, poc abans de pujar al bus. Els trams principals de compra són a primera hora del matí o de la vesprada”, ha explicat el regidor.

Al llarg de l'any 2023 els usuaris han adquirit un total de 2’8 milions de viatges de Bonobús i bonobús personalitzat per a famílies nombroses o monoparentals, a través del telèfon mòbil o la pàgina web d'EMT València.

Com a exemples recents, cal destacar que la setmana passada els usuaris van adquirir per Internet un total de 75.000 viatges d'EMT València, a un ritme de 10.000 cada dia. D'eixos 75.000 viatges adquirits al llarg de la setmana un total de 45.000 compres es van fer fàcilment i àgilment des del telèfon mòbil.