Asistente virtual Participación Ciudadana - València

null Asistente virtual Participación Ciudadana

Tornar

Participació Ciutadana treballa en la implantació d'un assistent virtual per a l'atenció ciutadana

Guillermina y Jaume serán los nombres de los asistentes virtuales que atenderán las preguntas de la ciudadanía.

Assistent virtual

• Assistent virtual

16/01/2021

L'Ajuntament, des del Servici de Participació Ciutadana, està impulsant la implantació d’un assistent virtual, per tal d’oferir una eina que permetra atendre les preguntes més freqüents dels servicis que s’oferixen des de l’Ajuntament de València. Segons ha explicat la responsable del àrea, Elisa Valía, es tacta d’un asisten virtual, conegut com Xatbot, que està basat en tecnologia d’inteligència artificial.

 

Esta eina “permetrà, per mitjà de la interacció amb l'assistent mitjançant text, preguntar i obtindre la resposta a consultes d'informació general de l'Ajuntament, les 24 hores en el dia, els 7 dies de la setmana. En esta primera fase, no està previst que oferisca informació personal”, ha precisat.

Els objectius que es persegueixen amb l'assistent virtual són donar cobertura i atenció a tots els dubtes en l'actual escenari de crisi sanitària derivada de la covid-19, detectar inquietuds i dubtes dels usuaris respecte a la informació general de l'Ajuntament de València o contribuir a desembossar el servici d'atenció telefònica, resolent gran part de les consultes entrants.

També, preveu facilitar la cerca d'informació que està publicada en la pàgina web municipal i optimitzar el temps dels agents que informen la ciutadania, per a poder dedicar-ho a les consultes o situacions més complexes, de manera que Xatbot conteste a les qüestions més repetitives.

Igualment, podrà incrementar la motivació del personal que atén el públic, en dedicar-se a les tasques més complexes, creatives i gratificants, reduint així les més repetitives i monòtones. Esta eina servirà per a augmentar el nivell de digitalització de l'Ajuntament de València i l'automatització dels diferents processos i conéixer millor les tendències de les preguntes i interessos de la ciutadania.

Elisa Valía ha explicat que està previst que l'assistent, una vegada completada la fase prèvia de recopilació d'informació i entrenament de l'eina, estiga disponible en la Web municipal enguany, o a principis de 2021. Este entrenament es farà en col·laboració amb la Federació d'Associacions de Veïns i Veïnes i el Consell de la Joventut de València.