Buscando, por favor espere....

Estás en: ACTUALIDAD

Apertura calle Colón - València

Vés enrere Apertura calle Colón

Volver

El carrer Colón s'obri al trànsit hui des de la Porta de la Mar

• La reorganització del trànsit al carrer Colón permetrà l'accés des de Porta de la Mar

11/12/2023

  • A partir d'este dimarts, 12 de desembre, es podrà anar des del carrer de Roger de Lloria al carrer de les Barques i s'invertix el sentit de circulació del carrer de Pérez Pujol
  • També començaran a arribar al centre de la ciutat set línies de l'EMT
  • El govern de María José Catalá respon a les necessitats de comunicacions directes amb el centre “àmpliament constatades i demandades durant els últims anys”

El regidor de Mobilitat, Jesús Carbonell, ha afirmat que “a partir la nit d'este dilluns, 11 de desembre, s'aplica la reorganització del trànsit al carrer Colón i es permetrà l'accés des de Porta de la Mar, i anar des del carrer de Roger de Lloria al carrer de les Barques”.

A més s'invertix el sentit de circulació del carrer de Pérez Pujol, entre els carrers de Roger de Lloria i de Correus, de manera que es puga realitzar l'accés a ella des del carrer de Roger de Lloria en direcció al carrer de les Barques.

Així, el carrer Colón queda amb dos carrils de circulació per al trànsit motoritzat i un carril bus, tots limitats a velocitat 30. A més, tindrà dos parades de taxi, ja que s'habilitarà una nova parada entre els carrers de Pizarro i de Pascual i Genís.

A més, a les 5.47 d'este dimarts, 12 de desembre, es farà realitat el retorn d'un total de 7 línies d'EMT al cor de València, “tantes vegades reclamat durant els tres últims anys per part d'associacions de veïns i comerciants”, ha assenyalat Carbonell. A eixa hora, i procedent d'Alboraia, el primer autobús de la línia 70 entrarà al carrer de Sant Vicent fins a la plaça de L’Ajuntament. Li seguirà poc després, a les 06.04, un autobús de la línia 11, procedent d'Orriols. I seguidament la línia 4, des de Natzaret. Uns minuts abans, a les 5.55, també haurà entrat pel carrer la Pau, i fins a Poeta Querol, un bus de la línia 16, procedent de Vinalesa.

Amb esta mesura, el nou equip de govern respon a les necessitats de comunicacions directes amb el centre des dels barris de la ciutat, principalment els del nord i l'est, “àmpliament constatades i demandades durant els últims anys”, ha indicat l'alcaldessa de València.

La reordenació de les línies de l'EMT té com a objectius fonamentals la connexió directa amb la plaça de L’Ajuntament, l'ampliació del servici cap al Mercat Central i la recuperació d'antigues relacions amb tot el centre històric. A més d'ampliar l'àrea d'influència d'EMT, es reduïxen els transbords i els temps de viatge, i es reequilibren els recorreguts que es diferencien i es complementen amb els que oferix Metrovalencia.

Catalá ha explicat que “després de la reestructuració duta a terme l'any 2020 pel govern de Joan Ribó hi havia una necessitat d'arribar al centre, molta gent havia quedat desatesa, i importants comunicacions trencades. Això quedava constatat en ple centre on les crítiques de comerciants i veïns s'havien multiplicat”. A més, alcaldessa ha afegit que “estem corregint errors greus. No podíem deixar als nostres veïns sense alternatives útils i eficaces per a arribar a destins tan desitjats com el centre”.

En la mateixa línia que seguixen estos canvis, es crea a més un nou servici directe entre l'Estació Joaquín Sorolla, l'Estació del Nord i el litoral valencià amb l'objectiu de beneficiar el turisme valencià i les necessitats de connexions fluides amb les platges. Per a això, la línia 31, després de circular per la plaça de L’Ajuntament continuarà fins a esta estació, des d'on reiniciarà el retorn cap al front marítim.

Per tant, a partir d'este dimarts, set línies d'EMT se sumen a la C1 i tornen al centre. Les línies 4, 11, 31, 32 i 70 arribaran fins a la plaça de L’Ajuntament passant pels carrers de la Pau i de Sant Vicent. I les línies 16 i 26 també circularan, amb estos canvis, pel carrer de la Pau fins a Poeta Querol.

Noves parades i itineraris modificats

Respecte a les modificacions dels recorreguts actuals cal indicar que la línia 4, que circula en estos moments pel carrer de la Pau, ja no girarà a l'esquerra per Marqués de Dosaigües i Poeta Querol. Continuarà recte tot el carrer de la Pau, el carrer de Sant Vicent, la plaça de L’Ajuntament i el carrer les Barques, on reconnectarà amb la ruta que tenia traçada fins ara. Per tant deixarà de realitzar les seues actuals parades en Marqués de Dosaigües i Poeta Querol i tindrà altres noves: la 2222 Plaça de la Reina, la 2220 Llotja - Mercat Central i la 2403 – Plaça de L’Ajuntament – Ateneu.

La línia 11 circula en estos moments per la plaça de Tetuan, el carrer del General Palanca, Porta de la Mar i els carrers de Colón i Xàtiva. A partir del 12, deixarà de realitzar les parades de Porta de la Mar i Colón. El seu nou recorregut serà la incorporació al carrer la Pau, des de la plaça de Tetuan, per a seguir pel carrer de Sant Vicent, la plaça de L’Ajuntament, l'avinguda del Marqués de Sotelo i els carrers de Xàtiva i Guillem de Castro on enllaçarà amb el seu actual recorregut. Tindrà per tant cinc noves parades: la 2223 – Tetuan (interior), 2227 carrer de la Pau, la 2222 Plaça de la Reina, la 2220 Llotja - Mercat Central i la 2221 Plaça de L’Ajuntament – Flores.

Les línies 16 i 26 circulen en estos moments per la plaça Tetuan, el carrer del General Palanca i Porta de la Mar i inicia el retorn pel carrer del Justícia. A partir dels canvis, des de la plaça Tetuan, seguiran pel carrer de la Pau, Marqués de Dosaigües, els carrers de Poeta Querol i Joaquín Sorolla, el Parterre, Palau de Justícia i Porta de la Mar on enllaçaran amb el seu recorregut de sempre. Deixaran, per tant, de fer la parada 2255 – Porta de la Mar i tindran 6 parades noves. En direcció a Poeta Querol estes parades seran 2223 – Tetuan (interior), 2227 carrer la Pau, 2316 Marqués de Dosaigües i 2014 Teatre Principal. En direcció Vinalesa i Moncada/Alfara les noves parades seran 2281/6 – Pintor Sorolla i 2257 Palau de Justícia.

Els canvis en la línia 31 tenen doble finalitat. Fins ara circula pel carrer de la Pau, Marqués de Dosaigües i Poeta Querol i inicia el retorn des del centre per Pintor Sorolla. Ara seguirà pel carrer de Sant Vicent, la plaça de L’Ajuntament, l'avinguda Marqués de Sotelo, els carrers Xàtiva, Guillem de Castro i Jesús, la plaça d’Espanya i la gran via de Ramón y Cajal fins a l'estació de Joaquín Sorolla. Des d'ací iniciarà el retorn pel carrer de Sant Vicent, la plaça d'Espanya, la plaça de Sant Agustí, el carrer del Periodista Azzati, la plaça de l’Ajuntament, el carrer de les Barques i Sorolla on reconnectarà amb la seua ruta actual. Amb els canvis quedaran suprimides les parades 2316 Marqués de Dosaigües i 2014 Teatre Principal. I la línia tindrà un total de 13 parades noves. En direcció a l'Estació Joaquín Sorolla, les parades seran la 2222 Plaça de la Reina, la 2220 Llotja - Mercat Central, la 2221 Plaça de L’Ajuntament – Flores, 2227 Xàtiva, 814 Jesús Padre Jofré, 1041 Plaça d'Espanya, 983 Bailèn i 2284/1 – Estació Joaquín Sorolla. En direcció a la Patacona les noves parades seran 738 – Centre de Salut Gil i Morte, 815 Plaça d'Espanya, 2210 Sant Vicent Màrtir Ànimes, 2314 – Plaça de L’Ajuntament – Periodista Azzati i 2280 Les Barques Plaça de L’Ajuntament.

La línia 32 també tindrà a partir del 12, una connexió directa amb l'Ajuntament i a més es complementarà amb les línies del metro. En estos moments el seu recorregut discorre per la plaça de Tetuan i el carrer del General Palanca, Porta de la Mar, els carrers Colón i Xàtiva, l'avinguda del Marqués de Sotelo, la plaça de L’Ajuntament i els carrers de les Barques i Pintor Sorolla. Amb els canvis del 12, des de la plaça de Tetuan seguirà pels carrers de la Pau i Sant Vicent, la plaça de L’Ajuntament i el carrer de les Barques on enllaçarà amb el seu itinerari actual. Deixarà de realitzar les següents parades 2223 Tetuan exterior, 2258 Colón Porta de la Mar, 2259 Colón, 2260 Colón – Pascual i Genís, 2278 Marqués de Sotelo i 2280 Barques – Plaça de L’Ajuntament. Amb el nou recorregut tindrà també estes noves parades 2223 Tetuan interior, 2227 carrer de la Pau, 2222 Plaça de la Reina, la 2220 Llotja - Mercat Central i la 2403 Plaça de L’Ajuntament – Ateneu.

Finalment, la línia 70 circula en estos moments per la plaça de Tetuan i el carrer del General Palanca, Porta de la Mar i els carrers Colón i Xàtiva. Amb els canvis d'este dimarts, des de la plaça de Tetuan seguirà pels carrers de la Pau i Sant Vicent, la plaça de L’Ajuntament i l'avinguda del Marqués de Sotelo per a enllaçar amb el seu itinerari actual al carrer Xàtiva. Deixarà de realitzar les parades 2254/2 Porta de la Mar, 2259 Colón i 2260 Colón – Pascual i Genís. I realitzarà estes noves parades: 2223 Tetuan interior, 2227 carrer de la Pau, 2222 Plaça de la Reina, la 2220 Llotja - Mercat Central i la 2221 Plaça de L’Ajuntament – Flors.

Tota esta informació ja pot consultar-se des de hui en la pàgina web d'EMT València, o directament a través d'este enllaç: https://bit.ly/cambiocentro.

Els recents estudis realitzats per l'Empresa Municipal de Transports abunden en la direcció dels canvis que s'implanten demà. Des de la remodelació empresa el maig de 2020, i l'eliminació de línies pel centre, s'havia constat una deficient qualitat de les comunicacions amb el cor de la ciutat. Els estudis afirmen que les línies havien perdut atractiu i usuaris en la resta de València. Les línies que van deixar d'acostar ciutadans al centre no han crescut en sintonia amb la resta de la xarxa, de fet, s'han estancat, amb un creixement de l'1,3 % enfront del 8,91 % de la resta de línies de la xarxa si es comparen amb la demanda prèvia a la pandèmia.

Des d'EMT València s'indica que en els últims tres anys, després de la remodelació de 2020, “múltiples associacions i col·lectius s'han queixat de les grans distàncies que havien de recórrer a peu per a arribar al centre o de l'excés de transbords per a connectar els diferents barris de la ciutat. Alguna cosa que ara quedarà solucionat perquè, després de discórrer de nou pel centre, les línies continuaran el seu camí per a unir uns barris amb uns altres, sense necessitat de transbords”.