La nova AppValència millora la seua usabilitat i el nombre de servicis disponibles per als ciutadans utilitzant les noves capes proporcionades pel nou sistema GIS. A més, es construirà un entorn d'automatització que permeta la portabilitat de l'aplicació AppValència a altres corporacions d'una manera ràpida i senzilla.
Esta actuació té com a objectiu la creació de noves funcionalitats centrades en la millora de la comunicació directa amb la ciutadania.
MILLORES I
REUTILITZACIÓ
El principal objectiu associat a aquest projecte és la reutilització de l'aplicació AppValència, dissenyada per l'Ajuntament de València i la seua posada a disposició per a les entitats públiques.
Esta aplicació aporta a la ciutadania un mecanisme intuïtiu i àgil per a comunicar-se directament amb l'ajuntament aprofitant la gran implantació dels dispositius mòbils en la societat. L'AppValència integra en un únic entorn tota la informació relativa a la ciutat i es configura com un mitjà innovador per a potenciar la participació.
Noves funcionalitats
- Integració del nou GIS per a benefici de la ciutadania.
- Perfil turista: Noves funcionalitats per a donar a conéixer la ciutat.
- Traducció a 7 idiomes: Obertura de la ciutat com a punt turístic internacional.
- S'ha dotat l'App de possibilitat de servicis de subscripció electrònica personalitzats per als ciutadans.
NOVES FUNCIONALITATS
S'ha renovat i ampliat les noves funcionalitats de l'aplicació AppValència, en versió trilingüe (valencià, castellà i anglés), amb nova imatge i amb majors prestacions, com la subscripció a canals temàtics, la recepció de comunicacions i avisos administratius o la personalització de la informació amb la secció “A prop de mi”. L'objectiu de l'Ajuntament és iniciar un camí perquè el mòbil siga el mitjà de preferència en la relació entre ciutadania i administració.
La nova versió d'aquesta app municipal marca un camí de personalització dels continguts de la pròpia aplicació. Es tracta d'un llarg trajecte que necessitarà de inversions i de canvis legislatius que puguen fer més còmoda, més fàcil i més àgil la relació entre ciutadania i administració de manera que es genere un canal entre l'ajuntament i la ciutadania però també una retroalimentació de la ciutadania cap a l'ajuntament.
L'aplicació permet configurar el tipus d'usuari (entre ciutadà i turista), l'idioma (entre castellà, valencià i anglés), els canals als quals l'usuari vol estar subscrit, la informació de proximitat en la zona de la ciutat triada i accedir a servicis diferents. Així, l'usuari podrà rebre alertes administratives, podrà rebre i comunicar incidències en via pública, conéixer la ubicació dels ecoparcs mòbils municipals, accedir a les xarxes socials de l'Ajuntament, l'agenda de la ciutat, informació de subvencions i beques o el perfil del contractant, entre altres ítems.
Una de les seccions més noves és “Prop de mi”, que permetrà als usuaris conéixer tots els recursos públics i privats en la zona d'influència que trie, des de les parades de taxi a les estacions de Valenbisi, instal·lacions esportives, mapes del carril-bici, centres sanitaris, gasolineres, contenidors de residus o ubicació dels monuments fallers de la ciutat, entre altres assumptes.
La nova aplicació també estarà connectada amb la seu electrònica, de manera que la ciutadania puga sol·licitar i rebre el certificat del padró, pagar rebuts i multes o votar en els pressupostos participatius DecidimVLC.
Finalment, l'aplicació dona accés també a totes les dades recollides en el geoportal municipal, que disposa de 600.000 elements georeferenciats i que ens dona informació en temps real de tota la ciutat. L'AppValència està disponible en els sistemes operatius Android i iOS.