S'està cercant, espereu....

Notícies Destacades | Ajuntament de València - València

Cerca de notícies

Data (dd/mm/aaaa)

Cerca per dia

Últimes notícies


Tornar

Els passejos en barca per l’Albufera conquereixen la Gran Fira de València

• L'Albufera, a la caiguda del dia

30/07/2025

  • El regidor de Devesa-Albufera, José Gosálbez, celebra que “hem aconseguit una cosa històrica: obrir este paratge a tots i esgotar les platges en 72 hores per segon any consecutiu”
  • L’activitat s’ha celebrat els dilluns, dimarts i dimecres del mes de juliol dins de la programació de la Gran Fira de València

Per segon any consecutiu, s'han esgotat les 286 places disponibles per a gaudir de l’ocàs a l’Albufera, una activitat gratuïta i pionera de la Gran Fira de València.

El regidor de Devesa-Albufera, José Gosálbez, ha afirmat que “quan vam posar en marxa esta proposta l'any passat, sabíem que era una gran idea per acostar el nostre patrimoni natural als ciutadans de manera didàctica, responsable i gratuïta. Els números parlen per ells mateixos: 286 places esgotades en hores i 4.846 persones interessades a viure una experiència inoblidable en un dels racons més emblemàtics de València, en tres dies vam haver de tancar la inscripció. Més de 4.800 persones es van interessar per esta activitat. Quan es gestiona amb trellat, la resposta és immediata".

L'activitat que s'ha celebrat els dilluns, dimarts i dimecres del mes de juliol dins de la programació de la Gran Fira de València ha consistit a desplaçar-se amb autobús llançadora fins a l'embarcador de la Gola de Pujol des d'on els participants han realitzat un itinerari ambiental guiat per la Devesa-Albufera. L'experiència culminava amb un passeig amb barca per a gaudir de la posta de sol abans de tornar a València. Tot això, segons Gosálbez, “estava acompanyat de xarrades educatives i adaptat a persones amb mobilitat reduïda i amb màxim respecte a l'entorn per a garantir la conservació del Parc Natural”.

Segons Gosálbez, "apostem per obrir el nostre patrimoni natural a tots i ho hem aconseguit. Este èxit no és un punt final, sinó el començament d'una estratègia clara: obrir l’Albufera als valencians, retornar-li el protagonisme que mereix i blindar-la enfront d’aquells que només saben parlar d'ella però mai han fet res per protegir-la de veritat”.