Visitas Sonoras VII - Diàleg Obert - València
Visitas Sonoras VII - Diàleg Obert
Visitas Sonoras VII - Diàleg Obert
7a Sessió de Visites Sonores. Programa de músiques dissidents, experimentació sonora i creació contemporània del Teatre el Musical.
Visites Sonores és un programa de músiques dissidents, experimentació sonora i creació contemporània, organitzat per la plataforma Diàleg Obert dins del projecte ESCUCHA!València: Exposició Internacional d'Arts Efímeres i experimentació Sonora en el Teatre El Musical.
Visites Sonores realitza un recorregut per les últimes propostes d'experimentació i innovació musical del panorama nacional i internacional, amb una gran varietat d'instruments, des dels acústics, els electroacústics i els obsolets fins aquells que s'acosten més al noise.
Música més expressiva, més reduccionista, improvisada o composta en diàleg amb els dos espais elegits dins del TEM: el hall obert i lluminós del teatre en contrast amb la intimitat, la foscor i la capacitat d'amplificació de l'escenari de la sala principal.
La sessió donarà inici en l'hall del teatre amb un duo compost per la chelista Paloma Carrasco i la ballarina
Tania González, i s'endinsen en l'exploració de les sinergies entre so i moviment a través de la
improvisació lliure interdisciplinària, esta trobada promet un diàleg efímer i vibrant entre la música i el
cos, un joc espontani de ressonàncies i gestos.
A continuació, serà el torn de Musik and AntiMusik, una reinterpretació performativa de les partitures
musicals i extramusicals pròpies del moviment d'avantguarda *Fluxus. Les artistes Lorena *Izquierdo i Mario
Montoya donaran vida a esta proposta, on el sonor i el conceptual s'entrellacen per a desafiar les fronteres
entre art i vida.
El programa seguirà dins del teatre, on el compositor Joan Gómez Alemany presentarà una obra
multidisciplinària que investiga la transformació del so en l'era digital. En esta peça, l'absència d'instrumentistes
situa a l'electroacústica com a protagonista, expandint-se i transformant l'espai fins a
diluir els límits entre l'art sonor i l'arquitectura.
La vetlada continuarà amb un solo de *p1111111, on l'artista Patricia *Ferragud realitzarà una improvisació
amb sintetitzadors i elements analògics en combinació amb tècniques de processament digital d'àudio.
Des d'un acostament minimalista i introspectiu, el seu treball s'enfoca en estructures repetitives i en la lenta
evolució de paisatges sonors expansius i claustrofòbics.
El tancament estarà a càrrec de Bella Báguena, el projecte musical de la qual navega entre la imatgeria pop, la cultura d'internet i la connexió amb la naturalesa i l'experiència corporal. Les seues cançons són un viatge íntim i visceral que explora textures orgàniques, la mar, les hormones, les llàgrimes, històries d'amor lèsbic i el trauma que suposa l'opressió misògina en espais públics i privats dels cossos trans femenins. Amb la seua veu i la seua
visió, Bella crea un espai per a la resistència i la bellesa.
Artistes:
Hall
Paloma Carrasco, cello
Tania González, dansa
Musik and AntiMusik
Lorena Izquierdo, art d'acció
Mario Montoya, art d'acció
Teatre
Joan Gómez Alemany, composició
p1111111
Patricia Ferragud, sintetitzadors
Bella Báguena, electrònica i veu