S'està cercant, espereu....

OMIDC - València

OFICINA MUNICIPAL D'INFORMACIÓ I DEFENSA DEL CONSUMIDOR

logo de l'Oficina Municipal d'Informació i Defensa del Consumidor

Benvingut/da a la pàgina de l'Oficina Municipal d'Informació i Defensa del Consumidor.
En ella podrà informar-se dels seus drets com consumidor/a, conéixer els servicis que es presten en l'Ajuntament en matèria de consum, accedir a informació i documentació sobre productes i servicis que afecten els consumidors.

Què és l'Oficina Municipal d'Informació i Defensa del Consumidor?

És el servici a través del qual l'Ajuntament de València exercix les competències en matèria de consum, informant de forma gratuïta als consumidors i usuaris, rebent les seues reclamacions, vetlant pel compliment de la normativa de consum i col·laborant amb altres entitats públiques i privades en la formació i informació dels consumidors.

Quines són les competències municipals?

  • Informar sobre els drets dels consumidors, la seua regulació legal i les vies per a exercir-los.
  • Rebre les reclamacions que es presenten sobre adquisició de productes o prestació de servicis així com tramitar-les o remetre-les, si és el cas, als organismes responsables de la seua resolució
  • El control de mercat per mitjà de la inspecció de béns i servicis, en especial els d'ús o consum comú, ordinari i generalitzat.
  • Sancionar les infraccions a l'Ordenança Reguladora dels Servicis de Consum de l'Ajuntament que contravinguen la normativa sobre protecció dels consumidors en l'àmbit de la seua competència
  • La formació i educació dels consumidors en matèria de consum promovent activitats i recolzant les iniciatives que en el dit sentit es presenten. L'ajuntament destina a estos fins el Centre de Recursos i Formació de Consum, on es duen a terme activitats de formació dirigides a tots els consumidors, però en especial a col·lectius susceptibles de major protecció
  • Recolzar a les associacions de consumidors existents en el seu àmbit territorial

Informació addicional

AVÍS: del 12 al 20 de març, tots dos inclosos, l'horari d'atenció telefònica i presencial serà de 10.00 a 13.00 hores. 

ATENCIÓ A LES PERSONES CONSUMIDORES
Horari: 

De dilluns a divendres laborables, de 9.00 a 14.00hores.
L'atenció telefònica es realitza a través de les línies 96 351 12 37 i 96 208 42 08.
L'atenció presencial no requereix cita prèvia.
L'atenció telemàtica es realitza a través de l'adreça de correu omidc@valencia.es
 

Logo de l'Oficina Municipal d'Informació i Defensa del Consumidor

C/ Amadeu de Savoia, 11
46010 València
Telefons: 96.351.12.37 - 96.208.42.08
Fax: 96.394.14.47
email: omidc@valencia.es
 


FULLS DE RECLAMACIONS PER A EMPRESES:

Els fulls de reclamacions de la Generalitat Valenciana es poden adquirir en:
- Servei Territorial de Comerç, Artesania i Consum - Edifici PROP I - Carrer Gregorio Gea, 27 - 46009 València.
- Oficina Municipal d'Informació i Defensa del Consumidor (OMIDC) - Carrer Amadeu de Savoia, 11 (Edifici "Tabacalera") - 46010 València.

El tràmit previ, incloent-hi el pagament de la taxa, es duu a terme des de la següent pàgina web, apartat “9922 - VENDA D'IMPRESOS. FULLS DE RECLAMACIONS”:
https://atv.gva.es/va/tributos-impuestos-declaraciones-tasas-046-consindustria

El preu del bloc de 10 fulles de reclamacions és de 2,33 €. Una vegada realitzat eixe tràmit, es poden recollir els blocs, portant l'imprés de la taxa i el justificant de pagament, en qualsevol dels dos organismes citats.