Ajuntament de València - València
La Junta de Govern adjudica el contracte d’enllumenat i aprova el projecte dels nous vestidors del camp de futbol de la Torre, arrasat per la dana


• Camp de futbol de la Torre-Faitanar
29/06/2025
- L’empresa Genera Quatro SL resulta adjudicatària del canvi de l’enllumenat per un cost de més de 162.000 euros, IVA inclòs
- S’instal·laran sis torres d’enllumenat de 16 metres d’alçada
- El camp disposarà d’un sistema de control i gestió sostenible de l’enllumenat, que permet regular el flux lumínic segons les necessitats
- El govern municipal aprova també el projecte d’execució dels vestidors del camp, que ara eixirà a licitació
- L’edifici dels vestidors, amb més de 600 metres quadrats, té un cost de vora 1,5 milions d’euros
L'Ajuntament de València ha adjudicat a l’empresa Genera Quatro SL el contracte d’enllumenat del camp de futbol de la Torre-Faitanar, que va ser arrasat per la dana del 29 d’octubre. L’obra té un cost de 162.513,56 euros, IVA inclòs.
Les obres, que s'executaran en un termini màxim de 63 dies, consisteixen en l'estudi lumínic, la instal·lació de sis torres d'enllumenat de 16 metres d'alçada, els projectors necessaris per a l’enllumenat del camp, la instal·lació elèctrica de baixa tensió, així com l'execució de rases i els treballs necessaris per a executar-ne l’obra.
L'empresa adjudicatària haurà d'instal·lar, a més, un sistema de control i gestió sostenible de l'enllumenat que incloga diverses variables en funció del grau d'ocupació de les instal·lacions esportives, de si s’empra el camp complet o només una part i que no resulte pertorbadora en les fronteres dels edificis.
A més, s’empraran projectors de tipus led, que milloren l’eficiència energètica i permeten la regulació contínua de les lluminàries, el que disminueix les ombres, unifica l’enllumenat, aconsegueix una vida estable dels equips lumínics i permet la regulació a la carta segons les necessitats bàsiques d’ús.
Vestidors nous
D’altra banda, la Junta de Govern ha aprovat també el projecte d’execució dels nous vestidors del camp de futbol, un projecte que ara eixirà a licitació amb un cost de 1.463.036,02 euros, IVA inclòs.
Els vestidors, que quedaren totalment arrasats per la dana d’octubre, s’ubiquen en un edifici annex al camp de futbol que serà remodelat íntegrament i que inclou 8 dependències per als equips, 1 per als àrbitres, despatxos, magatzems, farmaciola, lavabos i dependències annexes. En total són 651,80 metres quadrats més porxada.
El regidor portaveu, Juan Carlos Caballero, ha explicat que “el camp de futbol de la Torre quedà completament arrasat per la dana i, aviat, i gràcies a la col·laboració publicoprivada, podrem posar en marxa la reconstrucció i, de fet, ja hem donat llum verda al projecte de reconstrucció dels vestidors i millorarem i ampliarem les instal·lacions del camp de futbol”.
L'Ajuntament, a través de la Fundació Esportiva Municipal i del Servici d'Esports, ha assumit també la instal·lació del nou sistema de reg del camp, el tancat exterior, les escomeses d'aigua de baixa pressió per a reg i d'aigua potable per als vestidors.