València. Estacionaments junt als passos de vianants passen a places per a motos - València
Mobilitat convertix els llocs d'estacionament contigües als passos de vianants en llocs per a motos

• La creació de noves places per a motos permetrà, a més, alliberar espai de les voreres.
24/09/2025
- Durant este mes de setembre es guanyarà un total de 137 llocs per a motos a les avingudes d'Amado Granell Mesado, Arnau de Vilanova, i Doctor Peset Aleixandre, així com als carrers del Doctor J.J. Dómine, d’Emili Baró, de Federico García Lorca, de Roger de Lauria i de Jacinto Benavente
- El regidor de Mobilitat, Jesús Carbonell, ha anunciat que es preveu estendre esta iniciativa a tota la ciutat, juntament amb els repintats als barris
- L'actuació atén les obligacions del nou Reglament de Circulació (Reial decret 465/2025, de 10 de juny) en matèria de senyalització del trànsit
El servici de Mobilitat de l'Ajuntament ha començat a adaptar els llocs d'estacionament contigües als passos de vianants per tal de guanyar visibilitat i seguretat en els encreuaments. D'esta manera, s'estan substituint les espais per als cotxes en llocs per a les motos, una mesura recomanada per la Direcció General de Trànsit (DGT) que ja venia implementant el consistori municipal, i que ara resulta d'obligat compliment tal com s’establix en el nou Reglament General de Circulació (Reial decret 465/2025, de 10 de juny) en matèria de senyalització de trànsit.
Tal com s'assenyala en la normativa en vigor, es considera fonamental que les persones conductores que s'acosten als passos de vianants disposen de visibilitat suficient per tal que puguen anticipar els moviments de les persones a peu a l'hora de creuar, especialment si es tracta de les més vulnerables, com a xiquets i xiquetes, persones majors o persones amb mobilitat reduïda.
Tal com ha explicat el regidor de Mobilitat, Jesús Carbonell, l'adaptació dels encreuaments s'estendrà a tota la ciutat conforme avancen els repintats als barris, i es reordenarà l'estacionament de la millor manera per a evitar la pèrdua de la major quantitat possible de places de cotxes. La creació de noves llocs per a motos permetrà, a més, alliberar espai de les voreres.
Durant este mes de setembre les actuacions se centren a les avingudes d'Amado Granell Mesado, Arnau de Vilanova, i Doctor Peset Aleixandre, així com als carrers del Doctor J.J. Dómine, d’Emili Baró, de Federico García Lorca, de Roger de Lauria i de Jacinto Benavente. Amb estes primeres actuacions, es reconvertixen 58 places d'estacionament de cotxes en 137 per a motos.
Notícies relacionades
-
L’Ajuntament de València enceta els treballs per millorar la velocitat comercial de l’EMT a l’avinguda de Blasco Ibáñez

-
EMT reforça el servici amb motiu de Tots Sants i incorpora una línia especial cap al Cementeri del Cabanyal

-
Milers d'atletes de tot arreu gaudixen de la Mitja Marató València Trinidad Alfonso Zurich 2025

-
Policia Local desplegarà un dispositiu especial de prop de 300 agents per a vetlar per la seguretat i el trànsit durant la Mitja Marató d'este diumenge

-
València Contra el Càncer recorrerà el centre de la ciutat diumenge que ve

-
L’Ajuntament de València prepara un dispositiu de trànsit per als diferents actes que se celebren este 9 d’Octubre

-
La xarxa ciclista de la ciutat sumarà el nou tram al carrer de Campos Crespo, amb una longitud de 1,1 quilòmetres

-
La XV edició de la Volta a Peu de les Falles recorrerà este diumenge els carrers de la ronda interior de la ciutat


